تهران

بیوگرافی و عکس های گوینده رادیو مریم نشیبا

بیوگرافی مریم نشیبا
مریم نشیبا از پیشکسوتان عرصه گویندگی است که برنامه های زیادی را تا به حال اجرا کرده. حتما با برنامه های او با عنوان شب بخیر کوچولو از سال ها پیش تا به حال آشنایی دارید. مریم نشیبا در طول زندگی حرفه ای خود آثار ماندگاری را در رسانه ملی به جای گذاشته است که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

بیوگرافی و عکس‌های گوینده رادیو مریم نشیبا 

مریم نشیبا یکی از گویندگان و مجریان توانمند کشور ماست که سال های طولانی به فعالیت در این زمینه مشغول بوده است. آثار بسیار زیادی از خانم مریم نشیبا ازسال های دور تا به حال به نمایش گذاشته شده و همگی ما با آن ها خاطره های زیادی داشته و داریم.
 

بیوگرافی مریم نشیبا

مریم نشیبا در 13 اردیبهشت ماه سال 1325 در شهر تهران به دنیا آمده است. تحصیلات مریم نشیبا در دانشگاه، اخذ لیسانس جغرافیای اقتصادی می‌باشد. خانم نشیبا تنها یک گوینده رادیو و مجری نبودند بلکه اولین حوزه کاری او آموزگاری بوده است. 
مریم نشیبا از سال 1351 وارد آموزش پرورش شده و به آموزش در دبیرستان مشغول بودند. ایشان تا سال 1374 به این کار ادامه دادند و در این سال پس از بازنشستگی از دبیری بیشتر به سمت گویندگی در رادیو روی آوردند و تمرکز کاری خود را بر این حوزه قرار دادند. 

مریم نشیبا

در سال 1356 زمانی که مریم نشیبا مشغول به تدریس بودند مادرش او را برای  تست گویندگی ثبت نام کرد. او پس از گذراندن چند مرحله تست مختلف جزو 5 نفر اول در میان 2000 این رقابت انتخاب شد و به گویندگی خبر رفت. 
مریم نشیبا پس از دو سال کار به عنوان گوینده خبر برای گویندگی در رادیو تست داد و باز هم جزو نفرات اول قبول شد. 
شروع فعالیت هنری خانم مریم نشیبا مربوط به سال 1357 می‌شود. وی در این سال گویندگی را در رادیو و تلویزیون اغاز کرد اما شغل اول و اصلی او دبیری بود. 
مریم نشیبا پس از بازنشستگی به فعالیت جدی تر در عرصه هنر پرداختند. مریم نشیبا را به عنوان گوینده اخبار به خوبی می‌شناسیم البته این تنها کار مریم نشیبا در تلویزوین و رادیو نبود. از جمله فعالیت های هنری مریم نشیبا می‌توان به اجرای برنامه شب بخیر کوچولو اشاره کرد. برنامه شب بخیر کوچولو از خاطره انگیز ترین برنامه های کودکی بسیاری از ماست که با اجرای خانم مریم نشیبا دل نشین تر بود. مریم نشیبا علاوه بر این در برنامه های روزانه وهفتگی نیز به عنوان مجری و گوینده فعالیت بسیار خوبی داشتند. 
 از دیگر اجراهای او مجری برنامه گلبانگ از رادیو ایران و گویندگی در برنامه‌های علمی و آموزشی و برنامه های مستند و برنامه‌های تلویزیونی سینما چهار و سینما دو ، و اجرای مجموعه‌های روز نوروز و صداهای ماندگار می باشد. صدای خانم مریم نشیبا در بسیاری از مستندها وجود دارد و تماشای آن را برای ما لذت بخش تر می‌کند. 
خانم مریم نشیبا در رادیو با استادان بزرگی همچون آقای نوری، بهروز رضوی، حمید یاسمن و خانم ژاله علو همکاری داشته است اما عمده فعالیت ایشان با آقای غلامعلی افشاریه بوده است. 

مریم نشیبا

ازدواج مریم نشیبا

مریم نشیبا تا به حال ازدواج نکردند و مجرد هستند. 
مریم نشیبا راجع به ازدواج نکردن خود این گونه می‌گوید که: زیاد تمایلی به ازدواج نداشتم، احساس می کردم اگر ازدواج نکنم بهتر می‌توانم به کارهایم برسم، اگر صد بار دیگر هم بدنیا بیاییم بازهم ازدواج نمی‌کنم. به عقیده ایشان زیر 25 سال بهترین سن برای ازدواج است. و دلیل آن را عهد بیشتری نسبت به زندگی در این سن می داند؛ زندگی که در آن دروغ و خیانت به همنوع وجود ندارد.
البته او توصیه کرده که این یک نظر شخصی است و آن را به کسی پیشنهاد نمی‌دهد. 

خصوصیات فردی مریم نشیبا

از بارز ترین صفات موجود در خانم نشیبا، عشق زیاد او به بچه هاست. او علاقه زیادی به کودکان و بازی با آن ها دارد. به گفته خود او هنگامی که با کودکان مواجه می‌شود سن خود را از یاد برده و مشغول بازی با آن ها می‌شود. بی شک یکی از عوامل موفقیت مریم نشیبا در برنامه شب بخیر کوچولو وجود همین حس نسبت به بچه ها بوده است.
مریم نشیبا علاقه زیادی به انجام کارهای خانه دارد و خود را اشپز ماهری معرفی می‌کند. او معتقد است که در آشپزی بسیار سریع و فرز عمل می‌کند و این کار را عاشقانه انجام می‌دهد. 

مریم نشیبا


خانم مریم نشیبا مادرش را به عنوان حامی و یاور همیشگیش می‌شناسد. چرا که در تمامی بخش های زندگی مادر کنار او بوده و او را حمایت کرده و در بسیار از مواقع که او دچار آشفتگی می‌شده او را راهنمایی می‌کرده. مادر مریم نشیبا اکنون 92 ساله هستند. مریم نشیبا صدای زیبای خود را از مادرش به ارث برده است. مادر مریم نشیبا صدای بسیار زیبا و آهنگینی دارند که موجب حیرت دوستان وهمکاران خانم نشیبا در برخورد اول با وی شده است. 
خانم مریم نشیبا سال ها در تلویزیون و بخش های مختلف نظیر رسانه کودک و مستند سازی کار کرده است اما در جواب به این سوال که کدام رسانه را بیشتر از بقیه دوست دارید رادیو را انتخاب کردند. او به تمامی خاطرات خوب و شیرین فعالیت در تلویزیون و برنامه های مستند و کودک اشاره کرد اما در انتها گفت که رادیو رسانه محبوب و مورد علاقه من است و نمی‌توان آن را کنار بگذارم و از آن دل بکنم. 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی