تهران

نکات مراقبت از پوست برای افراد شاغل

مراقبت از پوست برای خانم های شاغل
خانم‌های شاغل معمولا بابت کمبود زمان و خستگی زیاد روتین مراقبت از پوست صورت را به طور کامل انجام نمی‌دهند که همین امر باعث بروز چین و چروک و لک صورت شده و پوست شادابی خود را به مرور از دست می‌دهد. در این مطلب بهترین روتین مراقبت از پوست را برای خانم‌های شاغل که زمان محدودی دارند جمع آوری کردیم.

مراقبت از پوست برای خانم‌های شاغل

خانم‌های شاغل به دلیل مشغله‌ی کاری زیاد وقت کم‌تری برای رسیدگی به پوست دارند و معمولا کم‌تر به آن اهمیت می‌دهند. در حالی که این عدم رسیدگی صحیح باعث می‌شود تا پوست زودتر چروک شده و پیر شود.

در ادامه‌ی این مقاله روش‌هایی برای مراقبت روتین از پوست را برای خانم‌های شاغل و کسانی که وقت زیادی را خارج از خانه می‌گذرانند جمع آوری کرده‌ایم: 

تاثیر استرس بر پوست و مو

برنامه‌ی روتین مراقبت از پوست مخصوص خانم‌های شاغل

  • شستشوی صورت با یک شوینده مناسب

مهم‌ترین نکته برای مراقبت از پوست، شستشوی مداوم پوست با استفاده از یک شوینده‌ی مناسب است. بهتر است به طور معمول و روزانه سه مرتبه پوست صورت را بشویید. یک بار پس از بیداری در صبح، یک بار وسط روز و یک بار هم پس از برگشت به خانه و یا قبل خواب. شستشوی صورت باعث می‌شود تا آلودگی‌های صورت پاک شود و پوست سرحال تر به نظر برسد همچنین آب رسانی در پوست تمیز بهتر انجام می‌گیرد. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که برای شستشوی پوست حتما از یک شوینده‌ی مناسب استفاده کنید تا پوست آسیب نبیند. 

  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده را فراموش نکنید. اگر ساعات زیادی را در بیرون از خانه می‌گذرانید، حتما از کرم استفاده کنید و هر 4 ساعت یک بار نسبت به تمدید آن اقدام کنید. همچنین سعی کنید تا همیشه از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید و پوست را مرطوب نگه دارید. شب‌ها هم پیش از خوابیدن از کرم‌های مخصوص دور چشم و ضد چروک استفاده کنید. همیشه این نکته را به یاد داشته داشته باشید، اگر روتین مراقبت از پوست را به طور صحیح اجرا نکنید ولی از بهترین کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید باز هم تاثیر چندانی بر پوست نخواهد داشت.

استفاده از کرم ضد آفتاب
استفاده از کرم ضد آفتاب
  • عدم استفاده مداوم و روزانه از کرم پودرها

از استفاده‌ی روزانه و مداوم کرم پودرها خودداری کنید زیرا موجب پیری پوست می‌شود. به جای کرم پودر می‌توانید از یک ضد آفتاب رنگی سبک استفاده کنید.

آبرسانی پوست
عدم استفاده از کرم پودر به صورت روزانه
  • استفاده از عینک‌های مخصوص کار با لپ تاپ

اگر کار شما به صورتی است که زیاد با کامپیوتر و یا لپ تاپ کار می‌کنید، استفاده از عینک‌های طبی با شیشه‌های ضد اشعه را فراموش نکنید. این شیشه‌ها که اغلب به رنگ‌های بنفش و زرد هستند باعث می‌شوند تا نور کامپیوتر کمتر به چشم‌های شما آسیب بزند. همچنین برای اینکه چشم‌ها آسیب نبینند، ورزش‌های مخصوص چشم را به کار بگیرید.

عینک مخصوص کامپیوتر
عینک مخصوص کامپیوتر و لپ‌تاپ
  • هر روز آرایش غلیظ نکنید

آرایش‌های سنگین و غلیظ برای طولانی مدت به پوست آسیب می‌زنند و حتی پس از مدت زمانی باعث می‌شود پوست شادابی و زیبایی خود را از دست بدهد. پس بهتر است تا از آرایش‌های ملایم و سبک برای کار استفاده کنید تا هم آراسته باشید و هم به پوست آسیب نرسد. استفاده از یک ضدآفتاب، ریمل و یک رژ کم رنگ بدون سرب، بهترین آرایشی است که شما می‌توانید برای محیط کار استفاده کنید.

مراقبت از پوست
آرایش سبک

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و روزانه نوشیدن 8 لیوان آب و مصرف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. مصرف میوه و سبزیجات موجب می‌شود تا پوست جوان‌تر بماند و از پیری زودرس جلوگیری شود.

تاثیر تغذیه بر پوست و مو
مراقبت از پوست خانم‌های شاغل

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا پوست خراب شود، استرس و اضطراب زیاد است. تحقیقات ثابت کرده‌اند که استرس و اضطراب می‌تواند اثرات بدی روی بدن و پوست داشته باشد. پس اگر دوست دارید تا پوستی سالم و جوان داشته باشید سعی کنید از استرس‌های شدید کاری دوری کنید و آرامش داشته باشید.

تاثیر آرامش بر پوست
تاثیر استرس بر پوست

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی