تهران

موی فر و وزی دارید؟ بهترین نکات مراقبت از موی فر و وز

مراقبت از موی فر و وز
اگر موی فر و وزی دارید حتما می‌دانید که نگهداری و مراقبت از این مدل مو کمی سخت‌تر است چون معمولا موهای فر و وز نسبت به موهای صاف خشک‌تر هستند که لازم است که برای جلوگیری از ایجاد موخوره دو ماه یکبار انتهای مو کمی کوتاه شود. برای اینکه بدانید چه نکات دیگری را باید رعایت کنید همراه تیجور باشید.

موی فر و وزی دارید؟ بهترین نکات مراقبت از موی فر و وز

فر بودن و مجعد بودن موها باعث حساسیت و شکنندگی آن‌ها می‌شود. بنابراین باید مراقبت بیشتری از این مو کرد. افرادی که موهای فری دارند روتین مراقبتی آن‌ها متفاوت‌تر خواهد بود.

ما سعی داریم در این مقاله راجع به روتین‌های مراقبتی و روش‌های نگهداری از مو برای حفظ سلامتی بیشتر مطالبی را ارائه دهیم:

نگهداری موی فر
موی فر درشت 

روش‌های مراقبت از موهای فر و خشک

روش‌هایی که برای موهای خشک و فر باید رعایت کنید شامل موارد زیر می‌شود که با انجام دادن آن‌ها موها سالم و درخشان می‌مانند.

  • کوتاه کردن و نوک گیری به موقع مو

نوک گیری و یا کوتاهی انتهای موها روشی موثر برای مقابله کردن با رویش موخوره است. زیرا موخوره باعث می‌شود تا موها ظاهر بدی به خود بگیرند. موخوره باعث وز شدن و خشک شدن بیشتر موها می‌شود که باید برای سالم شدن و زیبایی بیشتر موی فر هر یک یا دو ماه به آرایشگاه بروید تا موهای شما مرتب و از رویش موخوره جلوگیری شود.

چگونه موهای فر را زیباتر کنیم
نوک گیری انتهای موها برای از بین بردن موخوره 
  • انتخاب شامپوی مناسب برای موهای فر

شامپویی که مناسب برای مو فر باشد از نظر ترکیبات نباید زیاد غلیظ و سخت باشد زیرا باعث آسیب رساندن به موها می‌شود. شامپوهایی که ضعیف و یا متوسط هستند به دلیل داشتن نرم کننده، بسیار مناسب هستند که باعث از بین بردن بیش از اندازه چربی طبیعی و رطوبت مو و پوست سر نمی‌شوند. اگر مقداری به شامپوی خود آب مقطر اضافه کنید یک گام به جلو برای نگهداری موهای خود رفته‌اید.

  • نرم کننده مناسب موهای فر

بعد از شامپو از یک نرم کننده خوب که با جنس موها سازگاری دارد استفاده کنید. اگر موها خشک است باید از نرم کننده‌ای که مرطوب کنندگی بیشتری دارد استفاده کنید. مانند گلیسیرین و گلیکول. اما اگر تار موها ضعیف است باید شامپویی که بازسازی پروتئینی، آمینو اسید و یا کراتین دارند را استفاده کنید تا باعث استحکام موها شوند.

  • استفاده از محصولات حالت دهندی موی فر

برای یکدست شدن موهای فر باید از دستگاه‌های حالت دهنده مو استفاده کنید که این دستگاه‌ها شامل دیسپانسر و دستگاه فر کننده مو (آیرون) می‌باشد.

دیسپانسر یک نوع سشوار است که بر روی خروجی سشوار قرار می‌گیرد و از وز شدن و گره خوردن موهای فر که به طور طبیعی خشک می‌شوند جلوگیری می‌کند و باعث منظم شدن فرهای مو می‌شود.

اگر می‌خواهید از دیسپانسر استفاده کنید قبل از استفاده، از یک محافظ حرارتی، روی ریشه‌‌ی موهای خود استفاده کنید.

آیرون نیز یک دستگاه فر کننده مو است. شاید به این فکر کنید که مویی که فر است دیگر نیازی به فر کردن ندارند اما باید بگوییم که موی فر هم نیاز به فر کردن دارد زیرا فر موها منظم نیستند و زیبایی خود را نمایان نمی‌کنند. باید آیرونی را انتخاب کنید که مناسب مو باشد. مثلا اگه موها فر درشت است باید آیرونی با قطر بزرگ استفاده کنید تا گره موها باز شود.

مدل مو برای موهای فر
دستگاه دیسپانسر برای فر کردن موها 
  • خشک کردن مناسب موها بعد از حمام

اگر موها بعد از خشک شدن وز می‌شود از محصولاتی که برای موهای فر هستند استفاده کنید. مانند کرم‌های حالت دهنده موهای فر و یا روغن آرگان که مو‌ها را خوش حالت و زیبا می‌کند.

همچنین می‌توانید از دستگاه دیفیوزر استفاده کنید. اما اگر حس کردید که با این کار موها بیشتر وز شد سعی کنید از این دستگاه استفاده نکنید.

آرایش موهای فر
نحوه صحیح خشک کردن موهای فر بعد از حمام 
  • انتخاب شانه دندانه درشت برای موهای فر

برای شانه کردن موها بهتر است از شانه‌هایی با دندانه درشت و چوبی استفاده کنید. موهای فر بسیار شکنند هستند و اگر از شانه نامناسب استفاده کنید باعث وز شدن موها می‌شود. هیچ موقع از برس‌های معمولی برای باز کردن گره‌ها استفاده نکنید. 

همیشه سعی کنید بعد از زدن شانه کمی روغن نارگیل را به دست‌های خود بزنید و بعد بر روی موها به آرامی بکشید. نارگیل خاصیت نرم کنندگی و درخشان کنندگی دارد که باعث زیبایی و جذابیت موها می‌شود.

چطور موهای فر را صاف کنیم
شانه‌ی دندانه درشت و چوبی مخصوص موی فر

 

مطلب مفید بود؟
92
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی