تهران

چگونه از موهای کراتینه شده مراقبت کنیم

نحوه مراقبت از موهای کراتینه شده
امروزه کراتینه کردن یکی از روش‌های رایج برای صاف کردن و از بین بردن خشکی موها است. این روش با وجود اینکه بسیاری از مشکلات مو را برطرف می‌کند ولی نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد تا ماندگاری آن بیشتر شده و باعث زیبایی دوچندان موها شود. با مقاله نحوه مراقبت از موی کراتینه شده تیجور همراه شوید.

مراقبت از موهای کراتینه شده

بسیاری از خانم‌ها برای رفع خشکی و وزی موها از روش کراتینه استفاده می‌کنند. کراتین پروتئینی در ساختار مو است که در صورت کمبود آن موها وز، کدر، خشک و بد حالت می‌شوند. با استفاده از روش کراتینه، کراتین به داخل ساختار موها تزریق شده و موها صاف و ابریشمی می‌شوند. ماندگاری کراتینه مو بسته به جنس مو و نحوه مراقبت از مو از 3 تا 6 ماه متغیر است و در طول این مدت تا حدودی به استفاده از روشهای صافی موقت مثل سشوار و اتوی مو نیازی نیست. اگر موهای خود را کراتینه کرده‌اید و یا قصد انجام آن را دارید بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید و بعد از انجام کراتینه حتما در مراقبت و نگه‌داری موها دقت کنید چرا که مراقبت از موهای کراتینه شده باعث ماندگاری و دوام طولانی‌تر آن خواهد شد.
کراتینه مو در رنگ کردن هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند اما لازم است بدانید که به مراقبت‌های بیشتری احتیاج است.

با این همه شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه از موهای کراتینه شده به بهترین شکل ممکن مراقبت کنیم؟ برای جواب این سوال با ادامه این مطلب همراه شوید.

مراقبت از موهای کراتینه شده
مراقبت از موهای کراتینه شده

کراتینه کردن مو زیر نظر متخصص

مهمترین نکته در کراتینه کردن مو این است که حتما این کار را زیر نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. فرد کار بلد علاوه بر انجام یک کراتینه بی نقص، میتواند در انتخاب مدل موی مناسب و همچنین مراقبت‌های بعد از کراتینه نیز راهنمایی‌های لازم را بکند.

کراتین کردن مو
کراتینه کردن مو زیر نظر متخصص

 نکات مهم مراقبت از موی کراتینه شده

 

حمام کردن بعد از کراتینه مو

بهتر است بعد از انجام کراتینه مو از آرایشگر خود در مورد نحوه شستشوی موها راهنمایی بگیرید چرا که این موضوع بسته به مواد استفاده شده و روش انجام کراتینه متفاوت است. اما به طور معمول بهتر است بعد از کراتین مو به مدت 2 الی 3 روز (در صورت امکان 5 روز) از شستن موها و حتی خیس کردن آن‌ها خودداری کنید تا مواد کراتینه به خوبی جذب مو شود. مراقب باشید که اگر موها اتفاقی خیس شدند سریعا با سشوار یا اتوی مو آن‌ها را خشک کنید.
نکته بسیار مهم این است که تا حد امکان موها را کمتر شستشو دهید. شستشوی مداوم موها عمر کراتینه را کاهش می دهد.

مراقبت از موها بعد از کراتینه کردن
شستشوی مو بعد کراتینه

استفاده از شامپو و ماسک مناسب موهای کراتینه شده

مهمترین قسمت مراقبت از موی کراتینه شده جهت افزایش ماندگاری آن استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب است که حتما باید از شامپوهای بدون سولفات برای شستشوی موها استفاده کرد. این محصولات خاص در ترکیبات خود حاوی پروتئینی هستند که باعث حفظ ساختار مو، درخشندگی مو و جلوگیری از وز شدن مجدد آن می‌شوند.
برای استفاده از این محصولات تنها یک‌بار موها را با شامپو شستشو دهید و بعد مقداری از ماسک موی مخصوص کراتینه را بر روی ساقه موها پخش کنید و بعد از 3 دقیقه موها را به آرامی آب‌کشی نمائید.

شامپوی مخصوص کراتینه مو
شامپوی مناسب موهای کراتینه

 آرایش مو بعد از کراتینه 

تا سه روز بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گل سر، کلیپس و گیره خودداری کرده و موها را پشت گوش نگذارید. وجود مواد کراتینی بر روی موها باعث شکستگی مو و حالت گرفتن سریع موها بعد از بستن میشود. 

اتو کردن موها 

در سه مرحله اول بعد از کراتینه موها بهتر است موها را بعد از حمام با دمای 120 درجه سانتی گراد اتو کنید تا دوام کراتینه موها بیشتر شود. حتی می‌توانید موها را اگر استحمام نکردید هم اتو کنید تا موها مدت زمان بیشتری صاف بمانند.

مراقبت از موها بعد از کراتینه کردن
اتو کردن موها بعد از کراتینه

استفاده از حوله نرم

بعد از کراتینه برای خشک کردن موها از حوله نرم و لطیف استفاه کنید و موها را به آرامی خشک کنید. هرگز موها را به هم نسائید.

استفاده از باد سرد سشوار

بعد از حمام اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود و چنانچه مجبور به استفاده از سشوار برای خشک کردن شدید حتما از باد سرد سشوار استفاده کنید.

 استفاده از شانه های چوبی

موهای خود را دائما با شانه چوبی شانه کنید و اجازه پیچ و تاب خوردن و گره افتادن در موها را ندهید.

مراقبت از موها بعد از کراتینه کردن
 استفاده از شانه‌ چوبی بعد از کراتینه

استفاده از روبالشی و روسری با جنس مناسب

برای اینکه کراتینه ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است از روسری نخی و رو بالشی ساتن استفاده کنید. پارچه‌های نخی و ساتن رطوبت موها را حفظ کرده و میزان اصطکاک مو با بالش و یا روسری را کاهش می‌دهند بنابراین موها برای مدت طولانی‌تری صاف و براق باقی می‌مانند. پارچه‌هایی از جنسهای دیگر رطوبت مو را از بین می‌برند.

استفاده از اتو مو

چنانچه بعد از بیدار شدن از خواب متوجه شدید موهایتان خم شده یا پیچ خورده فورا با استفاده از اتوی مو آن‌ها را صاف کنید.

پرهیز  از رفتن به استخر و دریا 

آب شور و کلردار باعث از بین رفتن کراتین موها می شود . پس باید از رفتن به دریا و استخر بعد از کراتینه اجتناب کنید. اگر مجبور به رفتن به استخر و دریا شدید، موها را با نرم کننده موی بعد از حمام که نیاز به شستشو ندارد آغشته کنید چرا که این کار مانع نفوذ کلر و شوری آب به داخل مو می شود.

تمدید کراتینه موها

چناچه از بابت هزینه انجام کراتینه مشکلی ندارید هر 5 ماه یکبار آن را تمدید کنید تا صافی موها ماندگاری بیشتری داشته باشد. برخلاف دکلره و رنگ مو که با استفاده مجدد باعث آسیب بیشتر به مو می شود، اما کراتینه و تمدید آن هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کند.

محافظت از نور خورشید 

حتما موهای شده را در برابر اشعه های UVA و UVB نور خورشید محافظت کنید. اشعه های خورشیدی باعث کاهش رطوبت مو و در نتیجه خشکی شدید می شود.

 کوتاهی موهای کراتینه شده

قسمت انتهایی موهای شما آسیب پذیر ترین قسمت مو است، اگر متوجه موخوره و خشکی در نوک موها شدید آنها را کوتاه کنید.

مراقبت از موها بعد از کراتینه
کوتاهی نوک مو 

استفاده از نرم کننده برای موهای کراتینه شده

انجام کراتینه مو و مواد مورد استفاده برای لخت کردن مو سبب از بین رفتن چربی طبیعی موها می شود برای اینکه رطوبت و چربی موها باز گردد باید از نرم کننده های مناسب مو استفاده کنید.

محافظت از موهای کراتینه شده در شب

چنانچه می خواهید هنگام خوابیدن موهای کراتین شده شما آسیب نبیند بهتر است آنها را داخل کاور مناسب مو یا یک روبالشی بپیچید.

مطلب مفید بود؟
7
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی