تهران

انواع رنگ مو ، معرفی پرطرفدارترین مدل رنگ موهای 2023

انواع مدل رنگ مو
رنگ کردن مو یکی از کارهای زیبایی و آرایشی بسیار جذاب برای خانم‌هاست که آشنایی با انواع مختلف آن می‌تواند راهنمای بهتری برای انتخاب مناسب رنگ مو باشد. رنگ موها در انواع مختلف اعم از رنگ موهای طبیعی، فانتزی و ترکیبی وجود دارند که هر سری از رنگ‌ها شامل رنگ‌های تیره، متوسط و روشن می‌شود. همراه ما باشید.

انواع رنگ مو ، معرفی پرطرفدارترین رنگ موهای 2023

تاثیر مو در زیبایی و جذابیت فاکتور مهمی محسوب می‌شود. مدل رنگ مو نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم زیبایی در خانم‌هاست، البته به شرطی که در انتخاب رنگ موی مناسب که با چهره و رنگ پوست فرد کاملا متناسب باشد نهایت دقت انجام شده باشد.

رنگ موهای متنوع و تکنیک‌های مختلفی برای رنگ کردن موها وجود دارد اما یادتان باشد که سلامت موهایتان را در پروسه رنگ کردن و یا دکلره مو به خطر نیندازید و حتما با متخصصین رنگ و مش کار حرفه‌ای در این باره مشورت کنید.

انواع رنگ‌های رنگ مو 

رنگ مو دارای طیف وسیع و رنگ بندی‌های متنوعی است. رنگ مو به دو نوع: 1.رنگ های اصلی 2. رنگ‌های فانتزی تقسیم می‌شوند.

  • رنگ موی طبیعی یا اصلی

رنگ‌های اصلی که با نام رنگ‌های طبیعی و نچرال نیز شناخته می‌شوند با حرف اختصاری N در اول نام رنگ مشخص می‌گردند. مثلا N1 تیره‌ترین رنگ مو (مشکی پر کلاغی) در سری رنگ‌های اصلی و N10 روشن‌ترین رنگ مو در این سری است. رنگ موهای دیگر که حتما در کاتالوگ رنگ مو آنها را دیده‌اید هر کدام تناژ مخصوص به خود را دارند. مثلا رنگ موی زیتونی، رنگ موی دودی، رنگ موی عسلی و...

به طور کلی برای آشنایی بیشتر بدانید که:

رنگ موی خاکستری با حرف A، رنگ موی دودی با C، زیتونی با M، G طلایی و R رنگ موی بلوطی است. برای تشخیص رنگ مو اول پایه رنگ و بعد تن سایه رنگ خوانده می‌شود.
برای مثال در رنگ شماره C9، شماره 9 پایه رنگ و حرف C سایه یا تناژ رنگ مو را نشان می‌دهد که همان رنگ بلوند دودی روشن است. در کاتالوگی که در پایین مشاهده می‌کنید انواع رنگ مو در رنگ‌های مختلف را می‌بینید:

مدل رنگ مو
کاتالوگ انواع رنگ مو در رنگ‌های مختلف از تیره تا روشن

رنگ مو
رنگ موی سری طبیعی یا نچرال
  • رنگ موی طبیعی قوی

رنگ موهای طبیعی قوی، دارای قدرت پوشانندگی قوی برای تارهای سفید مو بوده و هم چنین برای دادان دانه مصنوعی به موها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ‌های مذکور در کاتالوگ‌های مربوط به شرکت‌ها برندهای مختلف رنگ مو با شماره‌های 2 تا 4 شروع شده و در برخی موارد تا شماره 11 ادامه دارد و بعد از خط تیره و با دو صفر مشخص می‌شوند.

رنگ موی
مدل رنگ موی قوی تیره بدون دکلره
رنگ مو
رنگ موی طبیعی قوی
  • رنگ موهای فانتزی

تناژ رنگ همان سایه موجود در رنگ مو است. رنگ‌ها ممکن است دارای تناژهایی مانند: دودی، زیتونی، خاکستری، طلایی و ... باشند. در رنگ موهای گروه فانتزی، مضاف بر رنگ‌های اصلی (قرمز، زرد و آبی) از رنگ‌های دیگر نیز در ترکیبات آنها استفاده می‌شود که باعث ایجاد یک رنگ موی جدید با تناژهای مختلف می‌گردد. سایه‌های رنگ مو نیز همانند پایه رنگ‌ها دارای شماره و حروف برای تشخیص میزان روشنی و تیرگی رنگ هستند.

رنگ مو فانتزی
رنگ مو فانتزی به رنگ زیبای صورتی ارغوانی با تکنیک لایت
رنگ مو
انواع رنگ موی فانتزی
  • رنگ موی ترکیبی

با داشتن شناخت از قانون رنگ‌ها و شناختن رنگ‌های سرد و گرم، می‌توان رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب و یک رنگ خاص ایجاد کرد. تمام رنگ‌های گرم قابل ترکیب با همدیگر هستند. این قابلیت در رنگ‌های سرد نیز طبق قوانین مشخص امکان پذیر است. رنگ‌های گرم و سرد را هم می‌توان با یکدیگر ترکیب نمود.

رنگ مو جدید
رنگ مو جدید دخترانه 2023 با دکلره

اکنون با شناخت نسبی از رنگ موها به معرفی برخی از رنگ موهای پر طرفدار می‌پردازیم:

برای آشنایی با رنگ موی سال این لینک را دنبال کنید

  • دکلره مو یا موی بلوند

دکلره مو یا موی بلوند یکی از پرطرفدارترین مدل‌های رنگ مو در بین خانم‌هاست. در واقع می‌شود این طور بیان کرد که وقتی موها دکلره می‌شود، رنگ‌های اصلی روشن زیباتر روی مو جلوه می‌کنند.

در ادامه نمونه مدل دکلره مو را می‌بینید:

رنگ مو دکلره
رنگ موی دکلره بسیار زیبا و جذاب با پایه دودی نقره‌ای

رنگ موی زیتونی با رنگ‌های زیتونی تیره و زیتونی روشن یکی دیگر از رنگ‌های بسیار محبوب و شیک در بین خانم‌ها است. خانم‌ها می‌توانند با توجه به فاکتور رنگ پوست خود و هم چنین سلیقه و علاقه‌مندی خود یک ترکیب زیبا از این تناژ زیتونی را انتخاب کرده و موهایشان را رنگ کنند. اغلب، رنگ موی زیتونی برای افرادی با رنگ پوست گندمی، سبزه و برنزه تناسب بیشتری دارد. هم چنین این رنگ برای افراد در سنین مختلف می‌تواند مناسب باشد و می‌توان با انتخاب رنگ تیره‌تر این سری از رنگ مو بدون نیاز به دکلره، موهایی به رنگ زیتونی زیبا داشت.

رنگ موی زیتونی
رنگ موی زیتونی با تکنیک لایت مو

رنگ مو زیتونی
رنگ مو زیتونی بسیار خوش رنگ و زیبا
  • رنگ موی دودی

این رنگ تقریبا بین رنگ سفید و خاکستری است که در انواع رنگ‌ موهای دودی روشن و دودی تیره موجود می‌باشد. رنگ موی خاکستری دودی از جمله رنگ‌های خاص و متفاوتی است که می‌تواند یک استایل به روز، شیک و متفاوت به چهره شما بدهد. این رنگ به دلیل فانتزی بودن باید با رنگ پوست و ویژگی‌های ظاهری دیگر همخوانی داشته باشد تا بتوانید بعد از اتمام رنگ از نتیجه بدست آمده راضی باشید.

رنگ مو دودی
رنگ مو دودی خاکستری بسیار زیبا 2023
  • رنگ موی پوست پیازی

رنگ موی پوست پیازی جزء رنگ موهای فانتزی و جذاب و خاص است. که بیشتر انتخاب افراد مدگرا و امروزی است. برای بدست آوردن این رنگ روی مو باید ابتدا مو را دکلره کرده و به پایه 8 برسانید سپس از ترکیب پوست پیازی دلخواه بر روی پوست استفاده کنید.

رنگ مو
رنگ مو فانتزی به رنگ پوست پیازی جذاب و زیبا 2023
  • رنگ موی نسکافه‌ای

رنگ موی نسکافه‌ای یکی از رنگ موهای پرطرفدار در میان بانوان است که دارای طیفی از رنگ‌های تیره تا روشن است. این رنگ در دسته رنگ های گرم قرار داشته و افراد متناسب با سلیقه و رنگ پوست خود می توانند از تیره تا روشن این رنگ را به دلخواه استفاده نمایند. 

رنگ مو نسکافه ای
رنگ مو نسکافه ای 2023 با تکنیک لایت فویلی
  • رنگ موی کاراملی

رنگ موی کاراملی از رنگ‌های گرم و محبوب در بین بانوان است و به راحتی می‌توانید با استفاده از رنگ روشن آن و بدون استفاده از دکلره رنگ موهای خود را تا حدودی روشن کنید.

می‌توانید برای آشنایی کامل با رنگ موی کاراملی از مقاله زیر نیز دیدن کنید:
رنگ مو کاراملی و انواع آن + تصاویر جدید

رنگ مو کاراملی
رنگ مو کاراملی با تکنیک رنگ زمینه و لایت فویلی
  • رنگ موی قهوه‌ای روشن

رنگ موی قهوه‌ای روشن از رنگ‌های موهایی پر طرفدار برای کسانی است که علاقه‌ای به رنگ خیلی روشن و بلوند ندارند. هایلایت‌های بالیاژ قهوه‌ای روشن در سال جدید می‌تواند استایلی زیبا و شیک به موهای شما بدهد. برای داشتن این رنگ روی موهای طبیعی و بدون دکلره می توانید از روش هایلات با رنگ قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

همچنین اگر مایل به دیدن مدل‌های رنگ موی عسلی تیره و روشن بودید می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:
رنگ موی عسلی و انواع آن
رنگ موی عسلی روشن به همراه تصاویر

رنگ مو روشن
رنگ مو قهوه ای روشن بسیار خوش رنگ با تناژ قرمز و نارنجی
رنگ مو دخترانه
مدل رنگ مو دخترانه کاراملی
رنگ مو لاکچری
رنگ مو لاکچری و شیک 2023
رنگ مو هایلایت
رنگ مو هایلایت کاراملی دارچینی
رنگ مو جدید 1401
رنگ مو جدید 1401 یخی استخوانی
انواع رنگ مو
پرطرفدارترین رنگ مو 2023 برای فصل پاییز
عکس رنگ مو
عکس رنگ مو جدید
انواع رنگ مو
انواع رنگ موی زیبا و دخترانه
مدل رنگ مو
مدل رنگ مو جدید و شیک 1401

مطلب مفید بود؟
190
29
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی