تهران

راهنمای خرید مانتو برای خانم‌های لاغر و قد بلند

مانتو برای خانم های قد بلند
مانتو یکی از مهم‌ترین لباس‌ها برای دختران جوان و خانم‌ها است. اما احتمالا نمی‌دانید که انتخاب مانتو قوانینی دارد که باید حتما سعی کنید با توجه به این قوانین مدل مانتوی خود را انتخاب کنید. مخصوصا اگر قد بلند و لاغر اندام هستید باید انتخاب‌های خاص‌تری داشته باشید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید مانتو برای خانم‌های لاغر و قد بلند

مانتو یکی از مهم ترین لباس‌ها برای دختران جوان و خانم‌ها است. با توجه به اینکه مانتو تاثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی فرم اندام و ظاهر خانم‌ها دارد از این رو باید برای انتخاب مدل مانتو به رنگ پوست و فرم اندام خود دقت کنید. اگر شما مانتویی مناسب انتخاب کنید می‌توانید تیپ و استایل شیک‌تر و جذاب‌تری داشته باشید.

اگر قد بلند و لاغر اندام هستید، در این مقاله شما را در انتخاب مانتو به طور کامل راهنمایی می‌کنیم. پس همراه تا انتها همراه ما باشید.

مانتو برای خانم های قد بلند
راهنمای خرید مانتو برای خانم‌های لاغر و قد بلند

انتخاب مانتو با توجه به اندام

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب مانتو باید به آن دقت داشته باشید، قد و اندامتان است. بلندی مانتو کاملا عکس قد شما است، بدین صورت که اگر قد شما کوتاه هستید بهتر است به سراغ مانتوهای بلند بروید و اگر قد شما بلند است مانتوهایی که قد آن‌ها تا زانوی شما هستند انتخاب مناسبی می‌باشد. 
یک طراح لباس می‌گوید: خانم‌هایی که ریز اندام هستند بهتر است به سراغ مانتوهای چین‌دار یا پیلی‌دار بروند. همچنین خانم‌هایی که اضافه وزن دارند بهتر است به سراغ مانتوهایی با برش راسته و قد زیر زانو به همراه ترکیب رنگ‌هایی که تیره هستند بروند.

مدل مانتوی خانم های قد بلند
انتخاب مانتو با توجه به اندام

راهنمای انتخاب و خرید مانتو برای خانم های قد بلند

  • خانم هایی که قد بلندی دارند نباید مانتو و شلوار هم رنگ بپوشند. زیرا پوشیدن مانتو و شلوار یک رنگ خطی صاف درست می‌کند و خانم‌ها را بلندتر نشان می‌دهد. به همین علت باید به سراغ مانتو و شلواری بروید که رنگ‌شان با یکدیگر فرق داشته باشد. زیرا هنگامی که رنگ مانتو و شلوار با یکدیگر تفاوت پیدا می‌کند قد به چند قسمت تقسیم می‌شود و قد فرد کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.
  • خانم‌های قد بلند باید به سراغ مانتوهایی بروند که قد مانتو تا زانوی آن‌ها باشد زیرا مانتوهای خیلی بلند مناسب آن‌ها نیست. 
مانتوی مناسب خانم های قد بلند
مانتوی مخصوص خانم‌های بلند قد
  • مانتوهای خیلی کوتاه، پای فرد را بلندتر نشان می‌دهد به همین علت از پوشیدن مانتوهای خیلی کوتاه نیز دوری کنید. 
  • مانتوهای گشاد نیز موجب بزرگ‌تر نشان دادن اندام‌های خانم‌ها می‌شود. به همین علت این مانتوها مناسب خانم‌های قد بلند نمی‌باشد. 
  • خانم‌های قد بلند اگر قصد دارند که قدشان مناسب‌تر دیده شود باید به سراغ مانتویی بروند که توجه را از روی قد دور کند و به برجستگی و انحنای بدن تاکید بیشتری داشته باشد. به همین علت باید مانتوهایی را انتخاب کنید که کمرشان تنگ‌تر است.
مانتوی مناسب دختران بلند قد
راهنمای انتخاب و خرید مانتو برای خانم‌های قد بلند

نکات مهم برای خانم‌های قد بلند

  • به طور کلی تیپ‌های ورزشی برای خانم‌های قد بلند مناسب‌تر است زیرا اینگونه لباس‌ها نه خیلی آزاد و راحت نه خیلی شل و افتاده هستند. حواستان باشد که لباس‌هایی که گشاد هستند برای افراد قد بلند مناسب نیستند. اگر شما علاقه به تیپ‌های اسپرت دارید شلوار ورزشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. 
  • جین‌های راسته برای خانم‌های قد بلند تولید شده که می‌توانید از این شلوارها استفاده کنید. این شلوارها تا روی قوزک پا یا بالاتر از آن قرار می‌گیرند اما به دلیل اینکه بالا تنه افراد قد بلند نیز بلند است نباید شلوارهای فاق کوتاه بپوشند. اما شلوارهای فاق بلند به همراه پیراهن یا بلوزهایی که خط کمرشان بالا است انتخاب مناسبی است. 
  • باید بدانید که هر چه به سراغ رنگ‌های متنوع و ترکیب آن‌ها بروید قدتان مناسب‌تر دیده می‌شود. به این صورت که برای طرح لباس به سراغ لباس‌هایی بروید که طرح‌های شلوغ دارند و برای شلوار هم به سراغ شلوارهایی بروید که فاق بلندی دارند و چهار خانه هستند.
انتخاب مانتو برای دختران بلند قد
استایل مناسب برای خانم‌های لاغر و بلند قد
  • در رابطه با شلوارهای دم پا گشاد با قطعیت نمی‌توان نظر داد، اما بهتر است که به سراغ این شلوارها نروید. اگر هم خواستید امتحان کنید حواستان باشد که دم پای آن خیلی زیاد نباشد. معمولا این شلوارها مناسب افرادی است که قد کوتاهی دارند. 
  • تا حد ممکن به سراغ زیورآلات بزرگ بروید. به خصوص اگر گردن‌تان کشیده است گردن بندهای ظریف انتخاب نکنید. به طور کلی هر چه رنگ زیورآلات پر رنگ‌تر و شلوغ‌تر باشد بهتر است. 
  • افراد قد بلند معمولا دست و انگشت‌های بلندی هم دارند به همین علت انتخاب انگشترهای پهن به همراه نگین‌های درشت برای انگشت‌ها مناسب است همچنین برای دستبند دست کردن هم بهتر است دستبندهایی ضخیم و پهن انتخاب کنید. 
 مانتوی مناسب خانم های قد بلند
مانتوی مناسب برای دختران قد بلند
  • برای خرید کیف هم باید توجه داشته باشید که کیف‌هایی که بزرگ هستند بهترین انتخاب برای شما می‌باشند. زمانی که کیف بزرگ در دست خود بگیرید حواس بیننده به کیف پرت می‌شود و همین امر موجب دیده نشدن قد شما می‌شود. 
  • انتخاب لباس و مدل‌هایی که راه راه‌های عمودی دارند برای افراد قد بلند مناسب نیستند. تا حد ممکن به سراغ این گونه لباس‌ها نروید.
مدل مانتوی خانم های قد بلند
نکات مهم در انتخاب مانتو برای خانم‌های قد بلند

نکات کلی و مهم در انتخاب و خرید مانتو برای خانم‌ها

  1. مانتویی را انتخاب کنید که با اندامتان هماهنگی داشته باشد. اگر بالا تنه‌تان چاق است مانتویی انتخاب کنید که راسته و گشاد باشد اما اگر پایین تنه‌تان چاق‌تر است مانتویی انتخاب کنید که بالا تنه‌اش گشاد باشد. 
  2. به سراغ مانتوهای خیلی تنگ نروید زیرا پس از چند بار پوشیدن فرم خود را از دست می‌دهند و خیلی سریع چروک می‌شوند. 
  3. برازنده‌ترین مانتو برای خانم‌های بلند قد مانتوهایی است که قدشان حدود 15 سانت از زانوهایشان پایین‌تر است.
  4. توجه داشته باشید اگر رنگ پوست شما روشن است مانتوهایی با رنگ قهوه‌ای، آبی ملایم، آبی سیر و بژ انتخاب مناسبی برای شما می‌باشند. اما اگر رنگ پوست شما تیره است مانتوهایی با رنگ خاکی، صورتی، سفید، آبی ملایم و طوسی روشن بپوشید.
مطلب مفید بود؟
192
33
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی