تهران

معرفی بهترین ماسک‌های خانگی لایه‌بردار پوست صورت

اسکراب پوست و لایه برداری
در فرایند لایه برداری پوست صورت، سلول‌های مرده پوست جدا شده و باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود. یکی از روش‌های اسکراب و لایه برداری پوست استفاده از ماسک‌های خانگی است. در این مقاله طرز تهیه چندین ماسک لایه بردار خانگی را تهیه کرده‌ایم. با ادامه این مطلب همراه تیجور باشید.

معرفی بهترین ماسک‌های خانگی لایه‌بردار پوست صورت

لایه برداری و پاکسازی پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده‌ی پوست از روی سطح پوست جدا می‌شوند که این عمل باعث می‌شود تا پوست نرم‌تر، سالم‌تر و جوان‌تر شود. برای لایه برداری پوست می‌توانید از محصولات آماده‌ی آرایشی و بهداشتی موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید و هم اینکه در منزل یک ماسک لایه‌بردار خانگی و یا اسکراب صورت خانگی تهیه کنید.

در ادامه‌ی این مقاله طرز تهیه چند ماسک و اسکراب لایه بردار خانگی را تهیه کرده‌ایم:

ماسک خانگی لایه بردار
ماسک خانگی لایه بردار

بهترین ماسک‌های لایه بردار خانگی

  • ماسک عسل و جوش شیرین برای لایه برداری پوست

اگر پوست خشکی دارید، بهتر است که از این لایه بردار استفاده کنید چرا که این ماسک علاوه بر عمل لایه برداری باعث می‌شود تا رطوبت بیشتری جذب پوست شود. عسل پر از آنتی اکسیدان است که به عنوان ضد باکتری طبیعی به شمار می‌رود. جوش شیرین هم می‌تواند به آرامی سلول‌ها و بافت‌های مرده‌ی پوست که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند را از بین ببرد و باعث پاکسازی پوست صورت شوند. 

برای تهیه ی این ماسک 1 قاشق چای خوری عسل را به همراه 3 قاشق غذا خوری جوش شیرین، 1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E، یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین و 3 قاشق چای‌خوری شیر را در یک ظرف بریزید و سپس آن‌ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس یک لایه نسبتا ضخیم را روی پوست قرار داده و پوست را ماساژ دهید. حدود 25 دقیقه صبر کنید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

لایه بردار خانگی
اسکراب پوست با عسل و جوش شیرین
  • ماسک پرتقال و ماست برای لایه برداری پوست

ماست با دارا بودن اسید لاکتیک طبیعی، یک ماده‌ی عالی برای لایه برداری محسوب می‌شود. اسید لاکتیک موجب می‌شود تا آلودگی‌های سطح پوست و همچنین سلول‌های مرده پوست جدا شوند و در نتیجه، پوست روشن‌تر، نرم‌تر و شفاف‌تر شود. آب پرتقال هم با دارا بودن اسیدسیتریک موجب می‌شود تا پوست روشن‌تر و شفاف‌تر شود.

برای تهیه‌ی این ماسک باید یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه 2 قاشق چای خوری آب پرتقال طبیعی و یک قاشق چای خوری ژل آلوئه‌ورا به خوبی ترکیب کنید و این ماسک را برای 10 دقیقه روی پوست قرار دهید. پس از 10 دقیقه می‌توانید پوست را با آب ولرم بشویید.

 لایه برداری پوست
ماسک پرتقال و ماست
  • ماسک شکر و ماست برای لایه برداری پوست

شکر دارای مقادیر زیادی گلیکولیک اسید است که باعث می‌شود سلول‌های پوست رشد و تغییر کنند و منافذ باز پوست هم بسته شوند. بنابراین شکر به عنوان یکی از بهترین لایه بردار‌های طبیعی محسوب می‌شود. ماست هم همان طور که گفته شد اسید لاکتیک دارد که باعث پاک شدن آلودگی‌های سطح پوست می‌شود. ترکیب این دو ماده باعث می شود تا لایه برداری پوست به سادگی و خوبی انجام شود و پوست جوان و درخشان شود.

یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک قاشق چای خوری شکر در ظرفی بریزید و آن‌ها را به خوبی ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. 

پاکسازی صورت در خانه
ماسک شکر و ماست
  • ماسک شکر و لیمو برای لایه برداری پوست

لیمو با داشتن مواد آلی باعث می‌شود تا پوست شفاف‌تر و روشن‌تر شود. شکر هم همانطور که در مورد قبلی توضیح داده شد یکی از بهترین لایه بردار‌های طبیعی است. 

برای تهیه‌ی این ماسک می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، آب نصف یک عدد لیمو ترش و یک‌ دوم فنجان شکر دانه ‌ریز را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و ماده‌ی به دست آمده را روی پوست قرار دهید و سپس پوست را به خوبی ماساژ دهید. 

ماسک برای منافذ باز پوست
ماسک شکر و لیمو
  • ماسک کیوی برای لایه برداری پوست

کیوی باعث می‌شود تا چربی پوست از بین برود. اگر پوست چربی دارید و یا می‌خواهید لایه برداری پوست را انجام دهید یک کیوی متوسط را پوست کنده و سپس آن را کوبیده و له کنید. سپس چند قطره روغن آفتاب گردان و 2 قاشق چای خوری شکر را به آن اضافه کنید تا یک ماده‌ی یک دست ایجاد شود. سپس این ماسک را برای 2 تا 3 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

پس از شستن پوست می‌توانید از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنید.

ماسک اسکراب صورت
لایه برداری پوست با کیوی
  • ماسک آرد برنج و چای سبز برای لایه برداری پوست

چای سبز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که باعث می‌شود تا پوست ترمیم شده و همچنین در برابر آسیب‌های محیطی و آلودگی‌ها هم حفظ می‌شود. آرد برنج هم برای لایه برداری پوست بسیار مفید بوده و باعث می‌شود تا پوست درخشان و روشن‌تر شود.

یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف فنجان چای سبز که از قبل آن را دم کرده‌اید ترکیب کنید. آن قدر این ترکیب را هم بزنید که مخلوط نرم و یک دست شود. سپس با حرکات دایره‌ای و چرخشی این ماسک را روی پوست بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست بماند. پس از 15 دقیقه آن را با استفاده از آب ولرم بشویید.

پاکسازی صورت
ماسک آرد برنج و چای سبز
  • ماسک نشاسته برای لایه برداری پوست

نشاسته هم یکی از مواد ارزان قیمت و مناسب برای لایه برداری و پاک سازی و تمیز کردن پوست محسوب می‌شود. چرا که نشاسته پوست و سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف کرده و جوش‌ها را هم از بین می‌برد.

برای لایه برداری با نشاسته می‌توانید اندکی ماست را با یک قاشق نشاسته ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست صورت بمالید و صبر کنید تا جذب پوست شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته برای لایه برداری
ماسک نشاسته برای لایه برداری

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی