تهران

ساخت ماسک صورت با جوش شیرین

ساخت ماسک جوش شیرین
ماسک های صورت خواص های مختلفی برای پوست دارند. ماسک جوش شیرین نیز با خواص لایه برداری و ترمیم کنندگی پوست میتواند یک گزینه مناسب برای افرادی که میخواهند از ماسک های طبیعی و خانگی استفاده کنند میباشد. در ادامه با تعدادی از ماسک های جوش شیرین آشنا میشویم.

جوش شیرین, ماده ای که در شیرینی پزی استفاده می شود و میتواند باعث زیبایی و ترمیم پوست های آسیب دیده شود. همچنین میتوانید از این ماده برای زیبایی موهای خود نیز استفاده کنید. ماسک های طبیعی یک راه حل ارزان برای پوست محسوب میشوند که میتوانند جای جوش و جوش های صورت شما را ترمیم کنند. یکی از این مواد طبیعی برای تولید ماسک صورت با جوش شیرین است.

ماسک جوش شیرین
ماسک صورت با جوش شیرین

خواص جوش شیرین برای پوست صورت

جوش شیرین دارای خواص زیادی است که به تعدادی از آن اشاره میکنیم:

  • جوش شیرین یک ماده طبیعی برای از بین بردن جای جوش و زخم صورت میباشد و پوست صورت را روشن میکند.
  • جوش شیرین برای جوش و آکنه نیز بسیار مناسب است و پوست صورت را ضد عفونی میکند و جلوگیری میکند از التهاب صورت شما.
  • تمیز کردن منافذ صورت و همچنین کوچک کردن منافذ صورت یکی دیگر از فواید این ماده است.
  • خاصیت لایه برداری این ماده برای سفید کردن و روشن کردن پوست شما مفید است.
  • مهم ترین فایده این ماده ترمیم کنندگی پوست است و پوست های آفتاب سوختگی و تاول زده را تسکین میبخشد و حس خارش را کمتر میکند.

ماسک صورت برای جای جوش با جوش شیرین

این ماسک در صورت سازگاری با پوست شما میتواند برای از بین بردن جوش های شما یک معجزه و ترمیم کننده بیماری آکنه نیز باشد.
جوش شیرین را باید با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید.

ماسک جوش شیرین و آبلیمو

ماسک صورت جوش شیرین و آبلیمو
ماسک جوش شیرین با آبلیمو

از بین بردن جای جوش و جوش با این دو ماده طبیعی امکان پذیر است. طرز استفاده این ماسک بصورت گذاشتن 10 دقیقه ترکیب آبلیمو و جوش شیرین روی پوست صورت است. بعد از استفاده صورتتان را خوب بشورید.

ماسک صورت با جوش شیرین و ماست

ماست در این ماسک صورت شما را لطیف و نرم میکند و جلوگیری میکند از جوش زدن. برای عملکرد بهتر این ماسک میتوانید به آن گل بابونه و پودر رازیانه و نمک دریایی  اضافه کنید. جوش شیرین میتواند لایه برداری طبیعی انجام دهد و همانطور که گفته شد برای جوش و جای جوش عالی عمل میکند. رازیانه برای رفع چین و چروک صورت و درمان جای جوش, بابونه ضد التهاب و نرم کننده پوست, نمک دریایی برای اگزوما و آکنه و نرم کننده و لایه بردار است. 
رازیانه,  نمک دریایی, گل بابونه, جوش شیرین و ماست را با هم ترکیب کنید. ترکیبات بجز ماست در یک اندازه باید باشد. این ترکیب را یک یا دوساعت در یخچال بگذارید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد صورت خود را بشورید. این ترکیب را میتوانید 72 ساعت نگه دارید.

ماسک صورت جوش شیرین با گلاب

ماسک جوش شیرین با گلاب
ماسک جوش شیرین با گلاب

صورت خود را اول تمیز کنید و بعد به مدت 10 دقیقه خمیر بدست آمده از ترکیب گلاب و جوش شیرین را روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشورید. گلاب با خاصیت آبرسانی و از بین بردن پف صورت همراه با لایه برداری جوش شیرین یک انتخاب عالی برای پوست شماست.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی