تهران

مدل‌های مختلف لگ و لباس ورزشی زنانه + عکس

لگ ورزشی زنانه نایک
شلوارهای لگ کـه لگینگ نامیده می‌شوند از جمله شلوارهای مناسب برای استفاده روزانه و مخصوصا برای ورزش کردن است. این لگ‌ها در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار هستند که در این مقاله در تیجور انواع مختلف لگ‌‌ها را بررسی کردیم و عکس‌های متنوعی از هر کدام از مدل‌ها را نیز تهیه کرده‌ایم. همراه ما باشید.

مدل‌های مختلف لگ و لباس ورزشی زنانه + عکس

شلوارهای لگ کـه لگینگ هم نامیده می‌شوند زمان زیادی اسـت کـه طرفداران خاص خودش را در بین بانوان پیدا کرده اسـت. شلوارهای لگ ارزان‌تر از سایر لباس‌های ورزشی هستند و متناسب و ست کردن این شلوارها با دیگر لباس‌ها هم کار آسانی است. همچنین در همه فصول هم می‌توان از این لگینگ‌ها استفاده کرد.

لگ‌ها یکی از آن گزینه‌هایی است که هم با آن احساس راحتی می‌‌کنید و هم شما را شیک پوش، به روز و خوش لباس نشان می‌دهد. ولی مهم است که بدانید این نوع از شلوارهای لگ زیبا و راحت و دوست‌داشتنی را با چه لباس‌هایی باید ست کنید.
شلوارهای لگ ورزشی یا لگینگ ورزشی از لباس‌های زیبا و مناسب و مورد علاقه برای ورزشکارها در رشته‌های ورزشی مانند دوچرخه سواری، بدنسازی و کراس فیت می‌باشد. همانطور که ورزشکاران از لگ استفاده می‌کنند، برای بعضی از اشخاص که می‌خواهند از درد عضلات پا و التهاب عضله جلوگیری کنند هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این شلوارهای لگ ورزشی در جنس‌های مختلف و انواع مدل‌های مردانه و زنانه به بازار عرضه می‌شوند. در حین خرید حتما باید به بعضی از موارد دقت داشته باشید تا بتوانید شلوار لگ متناسب و مورد نیاز خود را بخرید.
شلوار لگ ورزشی به نظر شلوار جذب و تنگی است ولی وقتی از خوبی‌ها و فواید پوشیدن لگ‌ها در موقع ورزش کردن اطلاع پیدا کنید به احتمال خیلی زیاد در ست کردن لباس‌های ورزشی از شلوارهای لگ حتما استفاده می‌کنید.
تاپ و شلوارهای لگ حتما باید از حالت کشسانی و انعطاف پذیری زیادی برخوردار باشند تا ورزشکاران درحین انجام حرکات ورزشی با مشکل و محدودیت حرکتی روبرو نشوند. بر طبق مکان و سلیقه و فضای ورزش شما می‌توانید از شلوار لگ یا شلوارک لگ استفاده کنید که به آن نیم لگ می‌گویند. شلوارهای نیم لگ تا زانو هستند.

لگ ورزشی زنانه
عنوان
لگ ورزشی ارزان
لگ ورزشی مناسب پیاده روی

انتخاب و ست کردن شلوار لگ مناسب برای بانوان

برای ست کردن لباس‌هایی که می‌خواهید با شلوار لگ بپوشید باید اول دو سوال از خود بپرسید:

  • چه مدل شلوار لگی را می‌خواهید؟
  • برای کجا و چه تیپ و استایلی می‌خواهید لگ بپوشید؟
لگ ورزشی زنانه
استایل زیبایی که با شلوار لگ ست شده است

انواع شلوارهای لگ زنانه:

  • لگ تابستانی با جنس پارچه نازک و خنک
  • لگ زمستانی با پارچه‌های تو کرکی و ضخیم برای گرم ماندن پا
  • لگ با پارچه‌هایی که طرح و مدل جین دارند
  • لگ ورزشی بانوان
تاپ و لگ ورزشی زنانه
لگ تابستانی با پارچه نازک و خنک

 

شلوار لگ براق
لگ زمستانی با پارچه تو کرکی مناسب برای گرم ماندن پاها
لگ با طرح و مدل جین
لگ با طرح و مدل جین

 

لگ ورزشی زنانه نایک
لگ ورزشی مناسب حرکات کششی

چه مدل شلوار لگ برای شما مناسب است: 

لگ‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام از آنها کارایی مختلفی داشته و برای استایل‌ها و مکان‌های متفاوتی مناسب هستند:

  1. برای یک استایل روزانه: لگ مدل ساده و نخی بخرید که هم سبک و راحت است و هم حساسیت به وجود نمی‌آورد و هم هوا در آن گردش دارد.
  2. برای استایل مهمانی:  لگ زیبایی رو انتخاب کنید و بیشتر به مدل آن دقت کنید. برای لگ مهمانی بیشتر از جنس‌هایی نظیر ویسکوزو الیاف مصنوعی مثل چرم مصنوعی استفاده کنید که معمولا لگ‌هایی براق هستند.
  3. لگ ورزشی: این نوع از لگ برای ورزش کردن طراحی شده تا بتوانید به راحتی حرکت کنید و با حالت کشسانی که این نوع از لگ‌ها دارند شما به راحتی ورزش می‌کنید و فرم و حالت بدن خود را در حین ورزش به خوبی می‌بینید.
  4. لگ جین یا همان جگینگ: پرطرفدارترین لگ بین بانوان این نوع لگ هست که همان لگینگ لی یا لگ با شمایل شلوار جین زنانه نامیده می‌شود که علاوه بر راحتی بسیار خوش فرم و زیبا و مانند شلوار جین جذب می‌ماند.
تاپ و لگ ورزشی زنانه
شلوار لگ مخصوص استایل روزانه 

 

شلوار لگ براق
شلوار لگ چرم برای استایل مهمانی
لگ ورزشی جذاب و راحت
لگ ورزشی سیاه و سفید فیلا

 

جگینگ یا همان لگ جین
لگ جین یا جینینگ 

در مورد شلوار های لگ چند نکته را توجه کنید:

  • لگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اصولا با لباس‌های بلند ست می‌شوند مگر در محیط‌های ورزشی که با نیم تنه هم پوشیده می‌شود.
  • بهترین نوع لباسی که با شلوارهای لگ ست می‌شوند تونیک‌های بلند و شومیزهایی که بصورت آزادانه روی شلوار انداخته می‌شوند هستند.
  • شلوارهای لگ با طرح جین برای تیپ روزانه زیباتر هستند.
  • مراقب باشید که پهنای کش کمر لگ‌ها اذیتتان نکند و حساسیت به وجود نیاورند. از طرفی هم اگر کش کمر لگ شل باشد حواستان را در حین ورزش پرت می کند و تمرکزتان را بهم می‌ریزد.
لگ مناسب برای ورزش های کشسانی
لگ مناسب برای ورزش های کشسانی

ویژگی‌هایی که یک لگ ورزشی باید داشته باشد:

  • قد مناسب شلوار لگ:

در فصل های سرد سال باید از لگ‌های ورزشی بلند استفاده کرد زیرا پوست بدن را در برابر سرما حفظ می‌کند. البته که بلندی و کوتاهی لگ در زیبایی تیپ شما تاثیر بسیاری دارد.

شلوار لگ بلند برای زمستان
لگ بلند مخصوص سرمای زمستان 
  • الیاف طبیعی بهتر است یا الیاف مصنوعی:

لگ ورزشی باید عرق را جذب و بدن شخص ورزشکار را خنک کند و موجب حساسیت پوستی و جوش نشود. این نکات به الیاف و جنس پارچه لگ بستگی دارد.
در تهیه لگ های ورزشی عمدتا از پارچه هایی با جنس فلامنت و یا اسپندکس استفاده می‌کنند زیرا انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و در هنگام تمرین ورزشی در باشگاه یا فضای باز، دمای بدن شخص را حفظ کرده و از خراشیدن بدن و آسیب دیدن پوست بدن جلوگیری می‌کند و دلیل محبوبیتش کیفیت بالای این جنس پارچه است.

افراد با پوست حساس مناسب است که از لگ‌هایی که الیاف آنها نخ و اسپندکس هستند استفاده کنند. الیاف اسپندکس رطوبت بدن را جذب نمی‌کند و انعطاف بالایی برای تمرینات کششی دارد.
اگر ورزش‌هایی نظیر پیلاتس، ایروبیک، یوگا و لاغری، یوگا و آرامش ذهنی و حتی رشته دو میدانی را انجام می‌دهید، از تاپ و شلوارهای لگ با جنس الیاف اسپندکس استفاده نمایید.
شلوارهای لگی که از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی تولید می‌شوند دوام بالاتر و ماندگاری بیشتری دارند.
لگ‌های ورزشی بهتر ومرغوب‌تر و باکیفیت بالاتر را خریداری کنید حتی اگر هزینه بالاتری را باید متحمل شوید زیرا در اصل سود بیشتری می‌کنید زیرا ماندگاری بیشتر و بهتری خواهند داشت و سلامت بدن شما را حفظ می‌کنند.

لگ ورزشی از جنس فلامنت
لگ ورزشی از جنس فلامنت و اسپندکس با انعطاف پذیری بالا

قد شلوارهای لگ انواع متفاوتی دارد:

  • شلوار لگ بلند

این نوع از شلوارهای لگ مقداری پایین‌تر از مچ پا قرار می‌گیرند و بعضی از آنها بر طبق سلیقه شما روی ساق پا چین می‌خورند. این لگ‌ها با تونیک و تاپ‌های آزاد زیبا می‌شوند و در فصل سرد زمستان هم با بوت ست می‌شوند.

شلوار لگ بلند ورزشی
استایل زیبا با لگ بلند ورزشی
  • شلوار لگ با قد 3/4

شلوارهای لگ با قد 3/4 تا عضله ران پا می‌آید و این نوع از لگ‌ها انتخاب‌های ساده‌تری دارد و با یک تاپ کوتاه و جذب زیباتر می‌شود. این نوع از لگ مناسب مکان‌ها و قرارهای رسمی نیست و بیشتر برای تولدها و دورهمی‌های دوستانه استفاده می‌شود و البته که در بین بانوان ورزشکار هم محبوبیت دارد.

لگ ورزشی زنانه آدیداس
لگ 3/4 که اندازه آن تا عضله ران است
  • شلوار لگ مچی

این نوع از شلوارهای لگ جذابیت و طرفدارهای بسیار زیادی دارد زیرا این نوع لگ را با هر لباسی می‌توان ست کرد مانند تونیک، شنل، کت، ژاکت و غیره و حتی با هر نوع کفشی هم می‌توان پوشید.

لگ ورزشی زنانه نایک
لگ زیبا و جذاب و ست کردن آن با نایک
  • شلوار لگ زانویی

این نوع از شلوارهای لگ عموما در تمرینات ورزشی نظیر پیاده روی کردن و دویدن و حتی یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شلوار لگ زانویی مختص ورزشکاران
لگ انعطاف پذیر ورزشی
  • شلوار لگ چاپی

این نوع از شلوارهای لگ را حتما هر بانویی باید یکی از آن را در کمد لباس‌هایش داشته باشد زیرا استایل شما را زیبا می‌کند.

شلوار لگ چاپی زنانه
شلوار لگ طرح چاپی 
  • لگ ورزشی

این نوع از شلوارهای لگ  انتخاب درستی برای افراد ورزشکار اسـت زیرا از عرق کردن و بوی بد آن به دلیل عبور هوا جلوگیری می‌کند.

لگ ورزشی زنانه
لگ ورزشی خط‌دار مناسب برای ورزشکاران خانم
  • شلوار لگ پاشنه دار

این نوع از شلوارهای لگ مد نیستند ولی اگر در کمد دارید می‌توانید آن را با هر لباسی ست کنید. 

لگ ورزشی زنانه پاشنه دار
لگ ورزشی زنانه پاشنه دار

انتخاب لگ ورزشی مناسب بر طبق سایز

در موقع خرید شلوار لگ ورزشی به اندازه شلوارهای معمولی خود توجه نکنید بلکه حتما باید بپوشید تا مطمئن شوید که سایز درستی را انتخاب کرده‌اید.
هر میزان که لگ ورزشی شما حس راحتی بیشتری را برایتان به وجود آورد حتما انجام تمرینات ورزشی و پیاده روی کردن و کار روزانه انجام دادن هم براتون راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد شد.
بعد از پرو کردن شلوار لگ ورزشی، اگر درزهای روی آن بر روی پاهایتان فشار آورد و یا کشیدگی حس کردید، این اخطار را به شما می‌دهد که اندازه لگ برای شما کوچک است و باید سایز بزرگتری را پرو کنید. اگر متوجه شدید که بعد از پوشیدن شلوار لگ باید کمر شلوار را مرتبا بالا بکشید، پس این اخطار است که سایز کمر این لگ برای شما بزرگ است.

وقتی لگ را پرو می‌کنید بهتر است که مقداری حرکت اسکات یا بشین پاشو انجام دهید تا میزان راحتی و سایز بودن شلوار لگ را امتحان کنید. حتی بهتر است که زانوهایتان را هم به سمت بالا حرکت دهید تا از راحتی آن اطمینان خاطر پیدا کنید. شلوارهای لگی که در بخش زانو تنگ و چسبان هستند ممکن است که زانو بیندازند و سوراخ شوند و یا حتی پاره شوند.

مدل ست کردن استایل با لگ
ست کردن لگ 

 

تاپ و لگ ورزشی زنانه
لگ‌های ورزشکاران 
لگ ورزشی ارزان
نمونه‌ای از لباس‌های فیلا با ست لگ آن
شلوار لگ
نمونه دیگری از لگ و نحوه ست کردن

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. آیا جنس لگ ورزشی مهم است؟

    بله زیرا باعث حساسیت پوستی می‌شود و اگر لگ جنس مناسبی نداشته باشد بوی بدی از تعریق هنگام ورزش در فضا می‌پیچد. پس لگ باید جنس نخ یا اسپندکس باشد تا هوا از آن عبور کند.
  2. آیا لگ در فصل زمستان هم استفاده می‌شود؟

    بله نوعی لگ برای فصل زمستان تولید می‌شود که داخل آن کرک دارد و پاها را گرم نگه می‌دارد و با بوت زیبایی استایل شما را چند برابر می‌کند.
مطلب مفید بود؟
15
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی