تهران

برای لاغری شکم چه بخوریم

غذاهای مناسب برای لاغر شدن
این مقاله از تی جور به بررسی مواد غذایی و خوراکی ها و معجون هایی می پردازد که منجر به لاغری شکم و پهلو ها می شوند. با ما همراه باشید.

همه ی ما دوست داریم اندامی زیبا و شکمی تخت داشته باشیم. ساده ترین راه آب کردن چربی های اطراف شکم، استفاده از مواد غذایی و غذاهایی است که برای لاغری شکم مناسب هستند. در این مقاله ما لیست کاملی از مواد غذایی و معجون هایی که سبب لاغری می شوند را برای تان آورده ایم که می توانید آن ها را مطالعه کنید. 

 

مواد غذایی برای لاغری شکم

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن طبیعی است که فواید آن بسیار زیاد است و از جمله ی آن ها می توان به لاغری اشاره کرد. شما با مصرف روغن زیتون می توانید گرسنگی تان را کنترل کنید و شکمی تخت و صاف داشته باشید.

موز

خوردن موز در زمان هایی که گرسنه هستید، یک انتخاب مناسب برای لاغری است چرا که موز منبع سرشار از پکتین، منیزیم ها و انواع ویتامین های A، B6، C  می باشد که می تواند گرسنگی شما را کاذب و برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

مصرف موز برای لاغری
موز برای لاغری شکم

 

کرفس

کمترین کالری در بین مواد غذایی را کرفس دارد، یعنی 8 کالری. این سبزی کم کالری، خواص زیادی دارد و سرشار از کلسیم و ویتامین C است. کرفس را می توانید هم به صورت خام مصرف کنید یا این که هر روز آب آن را بگیرید و یک لیوان آب کرفس را بنوشید تا لاغر شوید.

لوبیا

خیلی از افراد فکر می کنند که لوبیا یک ماده ی غذایی چاق کننده است در حالی که این باور کاملا غلط است چرا که لوبیا فیبر و پروتئین های زیادی دارد که همین موضوع باعث می شود تا شما برای مدت طولانی تری سیر باشید.

سیب

سیب دارای مقدار زیادی پکتین است و به همین دلیل توانایی جذب سلول های چربی بدن را دارد. سیب فواید زیادی برای سلامتی شما دارد و علاوه بر آن، به دلیل دارا بودن فیبر بالا، باعث رفع گرسنگی شما و سیری طولانی مدت می شود.

گلابی

گلابی هم مشابه سیب پکتین دارد و باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود. همچنین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و شما نیازی به خوردن مواد غذایی چاق کننده ندارید.

خوردن گلابی برای لاغری
کاهش وزن و لاغری با گلابی

 

زغال اخته

زغال اخته با دارا بودن آنتی اکسیدان های پلی فنول، از انباشته شدن چربی های اطراف شکم جلوگیری می کند و علاوه بر آن، کالری بسیار کمی هم دارد که موجب شده به عنوان یک میان وعده ی لاغر کننده شناخته شود.

پرتقال

همه ی ما می دانیم که پرتقال حاوی مقدار فراوانی ویتامین C است که علاوه بر بالا بردن ایمنی بدن در برابر ویروس ها، باعث کاهش وزن و لاغری هم می شود. این ماده با شیرینی طبیعی اش، باعث می شود که قند خون شما هم تنظیم شود.

سیب زمینی شیرین

با این که خیلی ها فکر می کنند سیب زمینی باعث چاقی می شود، سیب زمینی با دارا بودن مواد غذایی سالم، باعث می شود که قند خون تثبیت و مقاومت به انسولین کاهش داده شود که در نتیجه منجر به لاغری فرد می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی هم از آن دسته میوه های خوشمزه پرطرفدار است که علاوه بر خوشمزه بودن، خواص زیادی هم دارد. اگر می خواهید چربی های شکم تان را از بین ببرید، خوردن روزانه 6 گرم توت فرنگی توصیه ی ما به شما می باشد.

کاهش چربی ها با توت فرنگی
لاغر شدن با مصرف توت فرنگی

 

معجون لاغری سریع شکم

این معجون لاغری، یک معجون جادویی است که علاوه بر خواصی که دارد، باعث می شود تا شما بتوانید در 7 روز وزن تان را کاهش دهید و چربی های اطراف شکم و بدن تان را بسوزانید.

برای تهیه ی این معجون شما به 2 قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی، 1 فنجان انگور تازه یا آب پرتقال و 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی نیاز دارید. این مواد را در یک مخلوط کن بریزید و سپس آن ها را به خوبی میکس کنید تا محلول یکدستی به دست بیاید. 

این معجون باعث می شود که سرعت چربی سوزی در بدن و خصوصا اطراف شکم بیشتر شده و در نتیجه فرد لاغر شود. همچنین این معجون باعث می شود تا اشتهای شما هم کاهش یابد.

مصرف این معجون قبل از هر وعده ی غذایی (شام و نهار) به مقدار یک لیوان به شما توصیه می شود. پس از یک هفته مصرف این معجون، شما متوجه کاهش چربی در اطراف شکم و لاغری خود خواهید شد.

 

غذا برای لاغری شکم

اگر می خواهید لاغر شوید و چربی های تان را آب کنید، باید توجه ویژه ای به غذاهایی هم که می خورید داشته باشید. برای کاهش چربی ها، بهتر است که مصرف نمک را کاهش دهید و به غذاهای تان ادویه های لاغر کننده ای مانند دارچین، تخم کتان و ... اضافه کنید. همچنین سعی کنید تعداد وعده های غذایی تان را بیشتر  ولی مقدار غذایی که در هر وعده می خورید را کمتر کنید. 

شب ها بهتر است که سبک بخوابید اما حذف وعده ی شام، راه درستی نیست. به جای آن بهتر است که زودتر مثلا ساعت 7 شام تان را بخورید تا زمانی که می خواهید بخوابید، غذای تان هضم شده باشد.

لاغری شکم
غذا برای لاغری شکم

 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی