تهران

نحوه ست کردن لباس و ساعت مچی بانوان

ست لباس با ساعت
یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها برای خرید ساعت مچی زنانه، ست کردن آن با لباس‌های موجود در کمد لباس‌ آن‌ها است. البته برخی افراد برای خرید لباس مجلسی خود ابتدا به ساعت‌هایی که دارند توجه می‌کنند و سپس لباس تهیه می‌کنند. با اصول ست کردن ساعت مچی با انواع لباس‌های اسپرت، مجلسی و کلاسیک همراه ما باشید.

نحوه ست کردن لباس و ساعت مچی بانوان

یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها برای خرید ساعت مچی زنانه، ست کردن آن با لباس‌های موجود در کمد لباس‌ها است. البته برخی افراد برای خرید لباس مجلسی خود به ساعت‌هایی که دارند توجه می‌کنند. در هر دو صورت این نکته مهم است که برای ست کردن ساعت مچی و لباس مجلسی نکاتی را باید رعایت کنید زیرا ست کردن ساعت مچی با لباس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در خوشتیپی خانم‌های شیک پوشی که به دنبال جذابیت هستند بسیار مهم است.

در ادامه این مقاله شما را با چند نکته مهم و کلی برای ست کردن ساعت مچی و لباس زنانه آشنا می‌کنیم.

ست ساعت با لباس زنانه
اصول ست ساعت با لباس زنانه
ست ساعت با لباس زنانه
ست ساعت با لباس زنانه
ست ساعت با لباس زنانه
ساعت زیبای دخترانه
ست لباس مجلسی با ساعت
ساعت زیبای زنانه مناسب لباس مجلسی

مجلس رسمی یا غیر رسمی

اولین نکته‌ای که برای خرید ساعت مچی و ست کردن آن با لباس باید توجه داشته باشید رسمی یا غیر رسمی بودن ساعت است. مهم نیست که ساعت آنالوگ است یا دیجیتال این مهم است که ساعت را با توجه به نوع لباسی که می‌پوشید انتخاب کنید. برای مثال اگر در یک مجلس رسمی هستید و قصد دارید کت و دامن و یا کت و شلوار بپوشید باید دور ساعت‌های اسپرت را خط بکشید. در عوض اگر قصد دارید در مهمانی‌هایی که غیر رسمی هستند شرکت کنید و تیپی اسپرت دارید، ساعت‌های اسپرت گزینه مناسبی برای شما هستند. 
تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که لباس خود را باید با توجه به مجلسی که می‌روید انتخاب کنید و رسمی و یا غیر رسمی بودن تیپ خود را مشخص کنید. این کار شاید سخت به نظر برسد اما با مشخص کردن این موضوع راحت‌تر می‌توانید لباس و ساعت خود را با یکدیگر ست کنید. 

ست کردن ساعت با انواع تیپ‌ها
ست کردن ساعت با انواع تیپ‌ها
ساعت مناسب تیپ اسپرت
ساعت زیبای زنانه مناسب تیپ اسپرت

اصول ست لباس مجلسی با ساعت

اصولا زمانی که تیپ رسمی دارید یعنی از کت دامن همراه با کفش پاشنه بلند و... استفاده می‌کنید، ساعت مچی دیجیتال برای شما مناسب نیست و باید به دنبال ساعت‌های آنالوگ بگردید. دو نوع ساعت رسمی و غواصی می‌توانند برای تیپ مجلسی شما گزینه مناسبی باشند. همچنین می‌توانید ساعت‌های دیجیتال را برای مهمانی‌هایی که غیر رسمی هستند در نظر بگیرید.
بند ساعت به خودی خود قواعد خاصی دارد که باید آن را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر تیپ رسمی دارید، باید ساعت مچی را انتخاب کنید که بند رسمی‌تری دارد. به عنوان مثال در میان انواع ساعت مچی‌ها، ساعت‌هایی که بند مشکی دارند رسمی‌تر هستند. در عوض اگر تیپ غیر رسمی دارید می‌توانید از بندهای اسپرت و رنگارنگ استفاده کنید.

ست لباس مجلسی با ساعت
اصول ست ساعت با لباس
ساعت مناسب تیپ کلاسیک
ساعت مناسب تیپ کلاسیک

تیپ خود را اینگونه تکمیل کنید

حال که توانستید تیپ  خود را بر اساس نوع مهمانی مشخص کنید، وقت آن است که به فکر ست کردن ساعت با جنس لباس و دیگر اکسسوری‌های خود باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید ساعت با بند چرمی دست کنید، حتما باید کفش چرمی پا کنید. همچنین باید کت و دامن و یا لباس شب خود را با توجه به کفشی که پوشیده‌اید انتخاب کنید تا جلوه‌ای خاص در کنار چرم داشته باشد. 
اگر تیپ اسپرت را در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید شلوار جین به پا کنید، برای ست کردن ساعت مچی با لباستان باید به دنبال ساعتی باشید که بافت چرم آن بزرگ باشد. این امر موجب می‌شود ساعت جلوه‌ای خاص و زیبا به تیپ شما بدهد. 
حال وقت انتخاب اکسسوری متناسب با ساعت مچی است. به عنوان مثال اگر ساعت مچی زنانه با قاب طلایی دست کرده‌اید باید اکسسوری و گردنبند‌های طلایی رنگ را انتخاب کنید تا جذابیت شما بیشتر شود. 
در نهایت شما باید تمامی موارد دیگر خود را با ساعت مچی که دست کرده‌اید هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر لباس شما سگک دارد باید جنس و رنگ آن با بدنه ساعت مچی متناسب باشد.

رنگ مناسب ساعت مچی
ست لباس و ساعت مناسب مراسم‌های مجلسی

ساعتی با کیفیت انتخاب کنید

اگر قصد دارید در مجالس خود بدرخشید باید ساعت مچی را انتخاب کنید که با کیفیت باشد زیرا استفاده از ساعت مچی زنانه فیک موجب می‌شود زیبایی تیپ خود را خراب کنید. شاید بگویید ساعت مچی‌های اورجینال قیمت بالایی دارند و شاید شما توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشید اما جای نگرانی نیست و شما به جای آن‌ها می‌توانید ساعت مچی‌های کپی را انتخاب کنید. ساعت مچی‌های با کیفیت کاملا شبیه به برندهای معروف و اورجینال می‌باشند اما قیمت بسیار کمتری دارند. خرید این گونه ساعت‌ها موجب می‌شوند تا شما بدون پرداخت هزینه‌ای هنگفت در مجالس بسیار بدرخشید.

ساعت مچی با کیفیت
انتخاب ساعت مچی با کیفیت 

ساعت مچی دایو (dive)

ساعت مچی دایو یکی از پرطرفدارترین ساعت مچی‌ها در میان انواع ساعت‌ها است که شهرت خود را مدیون جیمز باند است. هنگامی که در فیلم‌های جیمز باند مامور 007 از ساعت مچی‌های سبک دایو استفاده کرد، این ساعت مچی طرفداران زیادی به دست آورد. ساعت مچی غواصی یا دایو همانطور که از نامش پیداست برای غواصی زیر آب طراحی شده است و تا عمق 100 متر در برابر فشار آب مقاوم است. این گونه ساعت‌ها بندی مقاوم و فلزی همراه با صفحه نمایشی با سایز متوسط دارند. 
در حالی که این گونه ساعت‌ها برای مصارف زیر آب ساخته شده‌اند، ظاهر کلاسیک و بند استیل آن‌ها موجب شده ساعت‌های دایو برای کاربردهای روزانه مناسب باشد و بتوان آن را با انواع استایل‌های رسمی و روزمره ست کرد.

ساعت مناسب تیپ کلاسیک
ساعت مچی دایو مناسب تیپ های کلاسیک

ساعت خلبانی یا (pilot)

ساعت مچی‌های pilot فرم مشخصی ندارد و در انواع استایل و سبک‌های متفاوت ساخته می‌شود و اندازه آن معمولا سایز بزرگ یا متوسط است. صفحه این گونه ساعت‌ها با پس زمینه‌ای ساده، تک رنگ و دارای نور پس زمینه و یا عقربه‌های شب نما که قابلیت خوانایی بالایی دارند ساخته می‌شوند.

بند ساعت‌های خلبانی معمولا چرم است و همانند ساعت‌های دایو بلند می‌باشند. اینگونه ساعت‌ها معمولا امکانات پیشرفته‌ای همانند نمایشگر تاریخ و کورنوگراف هستند. 
با توجه به ظاهر و اندازه ساعت‌های خلبانی افراد می‌توانند آن را با انواع استایل روزانه خود ست کنند. این را هم باید توجه داشته باشید که این گونه ساعت‌ها مناسب استایل‌های رسمی نمی‌باشند.

ساعت مچی خلبانی
نمونه‌ای از ساعت خلبانی

ساعت مچی مسابقه (Racing Driving)

این گونه ساعت‌ها و مسابقات ماشین سواری از دهه 1930 به یکدیگر گره خورده‌اند. دلیل این اتفاق هم این است که زمان بندی دقیق برای مسابقه دهندگان بسیار اهمیت دارد. سایز ساعت‌های مچی مسابقه معمولا متوسط تا بزرگ است و با رنگ‌های روشن و یا متضاد تولید می‌شوند. 
ظاهر، طراحی و اندازه ساعت‌های مسابقه به گونه‌ای است که توجه بیشتری را نسبت به ساعت‌های خلبانی یا دایو به خود جلب می‌نماید و افراد می‌توانند آن‌ها را با انواع استایل‌های روزمره و ورزشی ست کنند.

ساعت مچی اسپرت
ساعت مچی اسپرت

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی