تهران

رفع سریع چین و چروک و خداحافظی با چین و چروک تنها در 7 روز

رفع چین و چروک با روش های طبیعی
چین و چروک‌های پوست صورت بسیار آزار دهنده هستند. اما می‌توان با روش‌هایی از این چین و چروک و خطوط صورت پیشگیری کرده و حتی بخشی از آن‌ها را درمان کرد. یکی از این روش‌های خوب و مفید استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی است که باعث جوانسازی پوست می‌شود. در ادامه با انواع این ماسک‌ها آشنا می‌شوید.

چین و چروک پوست

یکی از مشکلاتی که با بالا رفتن سن به وجود می‌آید، کمبود کلاژن و الاستیسته‌ی پوست است که باعث چین و چروک و شلی پوست می‌شود. تا حدودی با مراقبت‌های پوستی می‌توان از ایجاد این چین و چروک پیشگیری کرد. یکی از این راه‌های مراقبتی استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی است. 

در ادامه این مطلب طرز تهیه و استفاده انواع ماسک‌های ضد چروک پوست را جمع آوری کردیم:

ماسک ضد چروک
درمان چین و چروک پوست

از بین بردن چین و چروک پوست با ماسک‌های خانگی و طبیعی

طرز تهیه:

یک خیار متوسط را به دو نیم تقسیم کرده و یکی از نیم‌های آن را تکه تکه کنید. سپس آن را تا حدی مخلوط کنید که به صورت پوره در بیاید. حالا با استفاده از قاشق و یک صافی، آب آن را کاملا بگیرید. سپس یک سفیده تخم مرغ متوسط را به آب خیار اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را برای یک ربع روی پوست  قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه گیری بهتر، این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

از بین بردن چین و چروک با ماسک طبیعی
ماسک خیار و تخم مرغ برای رفع چین و چروک پوست

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک روغن نارگیل و روغن دانه هسته انار را با نسبت‌های مساوی با یکدیگر ترکیب کنید. صورت را به خوبی بشویید و آن را خشک کنید. سپس مخلوط را به خوبی روی صورت بمالید و کمی ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت آن را با آب بشویید. برای نتیجه گیری بهتر می‌توانید این مخلوط را هر روز استفاده کنید. 

,ماسک رفع کننده چین و چروک پوست صورت
ماسک روغن نارگیل و انار برای رفع چین و چروک پوست
  • ماسک موز برای رفع چین و چروک پوست:

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک باید یک عدد موز را در کاسه‌ای له کنید و سپس یک قاشق چای خوری گلاب به آن اضافه کنید. آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب غلیظی به دست بیاید. سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. پس از خشک شدن ماسک، آن را با آب سرد بشویید و سپس با یک دستمال خشک کنید. این ماسک را هر روز استفاده کنید. 

جوانسازی پوست
ماسک موز برای رفع چین و چروک پوست
  • ماسک گلاب برای رفع چین و چروک پوست:

طرز تهیه:

برای رفع خشکی و چین و چروک پوست می‌توانید از ترکیب گلاب و عسل استفاده کنید. برای تهیه این ماسک می‌توانید سه قاشق غذاخوری گلاب را به همراه دو قاشق غذا خوری عسل با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی پوست قرار دهید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

پیشگیری از چین و چروک پوست
ماسک گلاب برای رفع چین و چروک
  • ماسک آب برنج برای رفع چین و چروک پوست:

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک، یک حوله تمیز و نرم را برداشته و آن را به آب برنج آغشته کنید و روی پوست قرار دهید. این کار را برای 10 دقیقه تکرار کنید و سپس پوست را بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید.

  • ماسک قهوه برای رفع چین و چروک پوست:

طرز تهیه:

برای تهیه ماسک قهوه یک کاسه بردارید و در آن یک قاشق غذا خوری قهوه را به همراه یک قاشق چای خوری پودر کاکائو با هم مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به ترکیب پودر قهوه و کاکائو اضافه کنید تا یک مخلوط خمیر مانند به دست بیاید. سپس آن را روی پوست صورت بمالید. پس از 15 الی 30 دقیقه پوست را با آب سرد بشویید و خشک کنید. 

درمان چین و چروک پوست
ماسک قهوه برای رفع چین و چروک پوست
  • ماسک زردچوبه برای رفع چین و چروک پوست:

ابتدا یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را به همراه سه قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید تا یک ترکیب نسبتا غلیظ به دست بیاید. سپس آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با آب سرد به خوبی بشویید. شما می‌توانید این ماسک را هر روز استفاده کنید تا چین و چروک‌های پوست از بین بروند.

  • ماسک پوست پرتقال برای رفع چین و چروک پوست:

یک قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال را به همراه یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل با یکدیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق غذاخوری گلاب را به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را برای 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک را می‌توانید 2 الی 3 بار در هفته استفاده کنید. 

درمان چین و چروک پوست
ماسک پوست پرتقال برای رفع چین و چروک پوست
  • ماسک هویج و سیب زمینی برای رفع چین و چروک پوست:

برای تهیه این ماسک، یک عدد سیب زمینی و هویج متوسط را رنده کنید و درون کاسه‌ای بریزید. سپس یک قاشق چای خوری گلاب را به ترکیب اضافه کنید و روی پوست بمالید و اجازه دهید تا برای 20 دقیقه روی پوست بماند. 

  • ماسک خیار و آبلیمو برای رفع چین و چروک پوست:

برای تهیه ماسک ضد چروک خیار و آبلیمو ابتدا نصف خیار را رنده کنید. سپس یک قاشق غذا خوری آبلیمو را به آن اضافه کنید و آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید تا ماسک 10 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید و با استفاده از یک دستمال تمیز خشک کنید. 

پیری پوست
ماسک خیار برای رفع چین و چروک

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی