تهران

چگونگی طراحی دکوراسیون منزل به سبک ساده + آموزش

دکوراسیون منزل ساده
از پر طرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی می توان به سبک دکوراسیون منزل ساده اشاره کرد . خیلی از ایرانی ها دوست دارند خانه خود را به سبک ایرانی ساده طراحی کنند . ما در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه خانه خود را به سبک دکوراسیون منزل ایرانی ساده طراحی و پیاده سازی کنید .

دکوراسیون منزل ایرانی ساده

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک ایرانی و ساده از پرطرفدارترین سبک ها به شمار می رود . بسیاری از افراد تمایل دارند که دکوراسیون خانه خود را به شکل ساده و در عین حال ایرانی پیاده سازی کنند . اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که می خواهید دکوراسیون منزل ساده ای داشته باشید باید یکسری نکات را در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید . در این مطلب قصد داریم نحوه طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ساده را به شما آموزش دهیم . پس با ما همراه باشید .

 

نحوه طراحی دکوراسیون پذیرایی
طراحی دکوراسیون پذیرایی

نحوه طراحی دکوراسیون پذیرایی

مهم ترین موضوع در طراحی دکوراسیون پذیرایی ، نحوه چیدمان مبلمان است . مبلمان باید با فاصله از دیوارها قرار بگیرند . سعی کنید فرش را با قرار دادن مبلمان روی آن به طور کامل پوشش ندهید . به عبارت دیگر پایه های مبل را به طور کامل روی فرش نگذارید . بهتر است پایه های مبل به گونه ای باشد که دو پایه روی فرش و دو پایه بیرون آن باشد . این کار باعث می شود که نقش فرش شما بیشتر خودش را نشان دهد .


برای پذیرایی ، پرده های بلند انتخاب کنید . به گونه ای که بعد از نصب تا روی زمین نیز برسند . رنگی که برای دیوار پذیرایی انتخاب می کنید به فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد . اگر ابعاد پذیرایی شما کوچک است از رنگ های روشن استفاده کنید . این کار باعث می شود پذیرایی شما بزرگ تر دیده شود .

 

نحوه طراحی دکوراسیون آشپزخانه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه

نحوه طراحی دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و طراحی دکوراسیون آن روی سایر بخش ها به خصوص پذیرایی تاثیر می گذارد . مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، کابینت ها هستند . به همین خاطر انتخاب رنگ و مدل آنها بسیار اهمیت دارد . کابینت های هایگلاس ، ام دی اف و ... هر کدام زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارند .
نورپردازی آشپزخانه مسئله دیگری است که باید حتما در نظر گرفته شود . طراحان برای زیباسازی محیط آشپزخانه معمولا از نورپردازی های مخفی بهره می برند . این سبک نورپردازی ها علاوه بر این که نور مورد نیاز آشپزخانه را تامین می کند ، زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند . پرده های پنجره آشپزخانه را نازک و توری انتخاب کنید . با این کار نور خورشید به داخل آشپزخانه می رسد و شما از یک منبع نور طبیعی هم بهره مند می شوید . همچنین می توانید با استفاده از گلدان های رنگی و گل های آپارتمانی فضای گرم و صمیمی درون آشپزخانه ایجاد کنید .

 

نحوه طراحی دکوراسیون بخش ناهارخوری

قرار دادن میز ناهارخوری ، به شکل آن بستگی دارد . اگر میز ناهارخوری مستطیل شکل است ، پس باید به دنبال یک فرش مستطیل شکل قرار بگیرد . همچنین اگر میز ناهارخوری دایره ای شکل است ، پس باید به دنبال یک فرش دایره ای شکل قرار بگیرد . برای نورپردازی این بخش از چراغ های آویزان استفاده کنید . به طوری که تا نزدیک بالای میز برسند . این چراغ ها فضای فوق العاده شیکی را فراهم می کنند . برای تزیین بخش ناهار خوری می توانید از ظروف تزیینی و دکوری نیز کمک بگیرید .

 

نحوه طراحی دکوراسیون اتاق خواب 
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نحوه طراحی دکوراسیون اتاق خواب 

اولین قدم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ، انتخاب رنگ آن است . از آن جایی که رنگ روی روحیه انسان تاثیر می گذارد ، بهتر است رنگ های ملایم و در عین حال شاد را انتخاب کنید . انتخاب وسایل اتاق خواب به سلیقه شما بستگی دارد . اما در هر صورت اندازه و ابعاد وسایل باید به گونه ای باشد که در رفت و آمد شما اختلال ایجاد نکند و فضای اتاق بیخودی شلوغ نشود . بهترین نوع پرده برای اتاق خواب ، پرده های سبک و نازک است . این کار باعث می شود کمی نور از بیرون به داخل اتاق خواب شما برسد . وجود یک منبع نور طبیعی به شما انرژی مثبت منتقل می کند .

 

در این مطلب با چگونگی طراحی دکوراسیون منزل ایرانی ساده و شیک آشنا شدید . دریافتید که طراحی کوراسیون به سبک ایرانی و ساده آن قدر هم سخت نیست . شما باید تنها یکسری نکات کلیدی را در نظر داشته باشید و آنها را رعایت کنید . امیدواریم از خواند مطالب این بخش هم لذت برده باشید .

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی