تهران

انواع مدل های دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی
سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی شما را به یاد فرهنگ ، سبک زندگی ، عقاید و آداب و رسوم مردمان اصیل ایرانی در گذشته های نه چندان دور می اندازد . در سبک معماری ایرانی از طرح های اسلیمی استفاده می شود . از ویژگی های بارز این سبک می توان به استفاده از متریال های طبیعی طرح ها و نقش های رنگارنگ اشاره کرد .

هر فردی سبک دکوراسیون داخلی خاص خود را می پسندد و کاملا طبیعی است که منزل خود را آن گونه که دوست دارد تزیین می کند . یکی از محبوب ترین سبک هایی که ما ایرانی ها برای چیدمان منازل خود به کار می بریم ، سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی است . این سبک معمولا در خانه های قدیمی به چشم می خورد . در این مطلب می آموزیم که چگونه خانه های خود را به سبک سنتی ایرانی طراحی کنیم .


استفاده از فرش به سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

در گذشته امکاناتی مانند کف پوش و سرامیک وجود نداشت و مردم از فرش به عنوان کف پوش استفاده می کردند . انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل به سلیقه شما بستگی دارد . تنها نکته ای که باید در این جا در نظر داشته باشید این است که رنگ و نقش فرش با سایر وسایل هماهنگی و همخوانی داشته باشد .


استفاده از وسایل دکوری و تزیینی به سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

از وسایل تزیینی قدیمی می توان به آینه و شمعدان و سفال های سنتی اشاره کرد . که در گذشته تقریبا در همه خانه ها وجود داشته است . از این وسایل می توانید برای تزیین اتاق خود استفاده کنید .


نحوه چیدمان وسایل به سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

در سبک دکوراسیون سنتی ایرانی فضای اطراف شما با وسایل تزیینی و قدیمی پر می شود ، به همین دلیل سبک آن نسبت به سایر سبک ها شلوغ تر است . در گذشته مردم معتقد بودند این نوع چیدمان میزان صمیمیت را در میان اعضای خانواده افزایش می دهد . سعی کنید از وسایل تزیینی مانند شمشیر و کشکول استفاده نکنید . چون این وسایل ذهن شما را آشفته می کند . اما ظروف قدیمی مانند سماورهای زغالی و سینی های کار شده قدیمی گزینه های خوبی برای تزیین محیط می باشند .


استفاده از پرده به سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

در زمان قدیم پرده های خانه تنها حکم زیبایی و پوشاندن پنجره ها را داشتند . اما امروزه از پرده ها می توان برای تزیین هر فضایی خالی موجود در خانه استفاده کرد .


انتخاب مبلمان به سبک دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی

در گذشته مبلمان مدرن و به سبک امروزی وجود نداشت و مردم از مخده ها که نوعی بالشت های بزرگ برای لم دادن بودند ، استفاده می کردند . این بالشت ها نوع و رنگ های متنوعی داشتند که در قسمت های نشیمن گاه خانه قرار می گرفتند .

 

در پایان این مطلب چند نکته مهم را به شما می آموزیم . آن چه که در طراحی دکوراسیون داخلی سنتی و ایرانی مهم است . هماهنگی جزئیات به کار رفته می باشد . رنگ پرده ها ، مخده ها ، رومیزی ها و ... باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند . سعی کنید چیدمان وسایل تزیینی مانند سماورهای زغالی و ظروف کار شده قدیمی به گونه ای باشند که به راحتی قابل دسترسی باشند و سعی کنید فضایی را برای پذیرایی از مهمان در نظر بگیرید . در ادامه این مطلب انواع دکوراسیون داخلی سنتی ایرانی را برای شما فراهم آوردیم . امیدواریم از دیدن آنها لذت ببرید .

 

تخت خواب سنتی ایرانی
دکوراسیون تخت خواب سنتی ایرانی

 

دکوراسیون سنتی ایرانی
دکوراسیون سنتی ایرانی منزل

 

طراحی دکوراسیون سنتی ایرانی
دکوراسیون سنتی ایرانی و مدرن

 

اتاق سنتی و ایرانی
طراحی یک اتاق سنتی و ایرانی

 

دکوراسیون پذیرایی سنتی
طراحی دکوراسیون پذیرایی سنتی

 

دکوراسیون پذیرایی سنتی ایرانی
مدل دکوراسیون پذیرایی سنتی ایرانی

 

دکوراسیون خانه ایرانی
طراحی دکوراسیون خانه ایرانی

 

مدل چیدمان یک خانه اصیل ایرانی
دکوراسیون و چیدمان یک خانه اصیل ایرانی

 

دکوراسیون شیک و سنتی
مدل دکوراسیون شیک و سنتی

 

طراحی منزل به سبک سنتی
طراحی منزل به سبک سنتی و ایرانی

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی