تهران

اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی + آموزش

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی
دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی حس و حال دلپذیر و بهتری نسبت به آشپزخانه های به سبک اروپایی و خارجی دارند . برای این که بتوانیم یک آشپزخانه را به سبک ایرانی طراحی کنیم ، باید یکسری نکات مهم و پایه را در نظر بگیریم . از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

قبل از شروع طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، باید محل مناسب برای قرار دادن وسایل خود را مشخص کنید . ایده ها و روش های مختلفی وجود دارند که شما را در این زمینه راهنمایی می کنند . با این وجود باز هم گاهی دچار سردرگمی می شوید . کابینت ها مهم ترین عناصر آشپزخانه هستند که بیشتر از سایر وسایل در معرض دید قرار دارند . از طرفی میان اجزای به کار برده شده مانند رنگ ، نورپردازی و چیدمان وسایل باید هماهنگی وجود داشته باشد . در ادامه این مطلب درباره اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بیشتر توضیح می دهیم .

 

مثلث کار دکوراسیون آشپزخانه
مثلث کار دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

منظور از مثلث کار در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نسبتا بزرگ ، یک مثلث به صورت فرضی در نظر گرفته می شود . راس های این مثلث محل قرار گرفتن یخچال ، سینک ظرفشویی و اجاق گاز را نشان می دهند . به خاطر کاهش رفت و آمد فاصله ی این عناصر از هم زیاد نیست . البته فاصله ی کم آنها نیز در رفت و آمد اختلال ایجاد می کند . بنابراین محیط این مثلث فرضی حدود 4.8 تا 6 متر در نظر گرفته می شود . در آشپزخانه های کوچک این عناصر به صورت خطی در کنار هم قرار می گیرند .

 

سینک آشپزخانه ایرانی
سینک در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

تعبیه سینک در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

تا جایی که امکان دارد از سینک هایی استفاده کنید که 20 سانت عمق داشته باشند . استفاده از سینک هایی که عمق های خیلی زیاد و یا خیلی کم دارند مشکلاتی را در حین کار برای شما به وجود می آورند . پس بهترین انتخاب سینک با عمق 20 سانت ، ضد خش و ضد رنگ است . همچنین امروزه شیرهای آب متنوعی و جالبی طراحی شده اند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند . شیرهای آب مدرن تنها برای آشپزخانه های مدرن طراحی نشده اند ، شما می توانید برای آشپزخانه های ایرانی هم از شیرهای آب لمسی استفاده کنید .

 

رنگ دکوراسیون آشپزخانه
رنگ دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

تاثیر رنگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

در آشپزخانه های ایرانی رنگ معمولا بر اساس سایر بخش های خانه مانند پذیرایی تعیین می شود . برای مثال اگر تم پذیرایی شما قهوه ای باشد ، رنگ اجزای آشپزخانه هم نزدیک به رنگ پذیرایی در نظر گرفته می شود . رنگ ها به دو دسته رنگ تیره و رنگ روشن تقسیم می شوند . پیشنهاد می کنیم که برای آشپزخانه های در ابعاد کوچک از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ تر به نظر برسد .


تهویه و نورپردازی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

وجود پنجره برای یک آشپزخانه اجباری نیست و تنها تعبیه نورگیر می تواند کافی باشد . اما وجود پنجره آپشن مثبتی به حساب می آید . چون راهی را برای تهویه هوا فراهم می سازد . فراموش نکنید که اجاق گاز را هیچ وقت در کنار پنجره قرار ندهید . به جای آن می توانید سینک ظرف شویی را در کنار پنجره قرار دهید . چرا که جریان هوا به خشک شدن رطوبت اطراف سینک کمک می کند . نورپردازی آشپزخانه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است . نورپردازی نباید به گونه ای باشد که چشم شما را اذیت کند .

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی
متریال های مختلف در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

استفاده از متریال های مختلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

جنسی که برای پوش کف ، بدنه و کابینت های آشپزخانه به کار می برید ، بسیار مهم است . سعی کنید از متریال هایی استفاده کنید که در برابر رطوبت و آتش مقاوم هستند . یکی از بهترین متریال ها سرامیک است که هم در برابر رطوبت و آتش مقاوم است و هم قیمت مناسبی دارد .


استفاده از وسایل تزیینی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

استفاده از گل و گلدان های زیبا یکی از محبوب ترین وسایل تزیینی آشپزخانه های ایرانی است . وجود گل و گیاه در فضای آشپزخانه روی شما تاثیر می گذارد و به شما آرامش می دهد . بنابراین از گل و گیاهان طبیعی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایرانی خود بهره ببرید .

 

از آن جایی که خانم خانه بیشترین رفت و آمد را درون آشپزخانه دارد ، احساس آرامش و راحتی وی باید پیش از هر چیز مورد توجه واقع شود . هر آن چه که در این بخش از سایت تیجور مطالعه کردید اصولی است که باید در دکوراسیون آشپزخانه ایرانی رعایت شود . امیدواریم با خواندن مطالب این بخش بتوانید آشپزخانه ایرانی ، گرم و دلپذیری را برای خود فراهم کنید .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی