تهران

نکات مهم در انتخاب و خرید پوشاک زنانه

نکات مهم در انتخاب و خرید پوشاک زنانه
خرید پوشاک زنانه محور اصلی این نوشتار می باشد که در اینجا نکاتی را برای یک انتخاب مناسب و سپس خرید رضایت بخش برای خانم های محترم ذکر خواهیم کرد.

نکات مهم در خرید پوشاک زنانه

دنیای مد و پوشاک زنانه از جمله موضوعات جذاب و دلپسند همه خانم می باشد. مدل‌های بسیاری در انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌ها برای مناسبت‌های مختلف جهت دوخت پوشاک زنانه به کار برده می‌شود که هر یک زیبایی خاص خود را دارا می‌باشد. بدین جهت بانوان در انتخاب پوشاک مناسب برای موقعیت‌های مختلف، قدرت انتخاب بسیاری دارند. از سوی دیگر امروزه دنیای مد و پوشاک، سهم عمده‌ای در تغییر سبک زندگی اجتماعی داشته و به همین دلیل با توجه به نوع فرهنگ ایرانی با انواع الگوها و مدل های نوین ایرانی در صنعت طراحی و دوخت مواجه هستیم که به خودی خود تحسین برانگیز است.با توجه به آنکه اغلب بانوان ایرانی توجه بسیاری به نوع پوشاک، مدل، جنس، طرح و رنگ می‌نمایند، در این مقاله به شرح مختصری درباره نحوه انتخاب و خرید پوشاک زنانه خواهیم پرداخت.

  •  تناسب اندام در زیبایی ظاهری پوشاک نقش بسزایی دارد. اگر چنانچه تناسب اندام خود را حفظ نمایید، تمامی مدل‌ها و سبک‌ها جلوه‌ی زیبایی به پوشش شما می‌دهد
  • سایز پوشاک زنانه می‌بایست بر اندام مناسب باشد. در بسیاری از مواقع دیده شده افراد بسیار لاغر، لباس‌های بسیار گشاد را انتخاب کرده و افراد چاق نیز پوشاک چسبان را می پسندند. طبیعتا از نظر زیبایی شناسی ظاهری، جلوه خوشایندی را ایجاد نمی‌کند. بنابراین فرای دنیای مد، به سایز پوشاک انتخابی خود دقت نمایید.
سایز پوشاک زنانه می‌بایست بر اندام مناسب باشد
سایز پوشاک زنانه می‌بایست بر اندام مناسب باشد
  • از آنجایی که مانتو، پُرمصرف‌ترین پوشاک زنانه است، مدل مانتو بسیار حائز اهمیت است. استفاده از رنگ‌های شاد و روشن در فصل گرما، علاوه بر آنکه نور آفتاب را به خود جذب نمی‌کند، باعث تقویت حس زیبایی شناسی با استفاده از رنگ‌های زنده و شفاف می‌شود. متاسفانه استفاده از رنگ مشکی جزء عرف و هویت فرهنگ ایرانی شده، درحالیکه رنگ مشکی موجب تضعیف روحیه و تقویت حالات افسردگی در عموم جامعه می‌شود. حتی انتخابلباس مجلسی برای مراسم‌های رسمی، استفاده از رنگ مشکی نه تنها زیبا نبوده، بلکه باعث جریان انرژی منفی در فضا می شود. بنابراین تا حد امکان از رنگ‌های روشن استفاده نموده و در فصول سرما نیز تنالیته‌های رنگی خاکستری و یا کِرم بسیار جذاب و گیرا هستند.
لباس مجلسی زنانه
لباس مجلسی زنانه
  • طراحی پوشاک نبایستی باعث آزار بصری در بیننده شود. بسیاری از طراحی‌ها بسیار شلوغ همراه با رنگ بندی ناهمگون هستند که نه تنها زیبا نبوده، بلکه اغلب حس جلب توجه را از نظر بصری در مخاطبان ایجاد می کند. طراحی لباس هر اندازه که ساده باشد، جذاب‌تر است
  •  برای انتخاب الگوهای صحیح به ژورنال‌های دنیای مد و پوشاک مراجعه کنید. قاعدتا الگوهای مناسبی را می‌توانید به راحتی بیابید
پوشاک ایرانی با قیمت مناسب
پوشاک ایرانی با قیمت مناسب
  •  اغلب فروشگاه‌ها مانند پوشاک ماکسیم، پوشاک سالیان، پوشاک ویستور، پوشاک هالیدی یا سایر برند های پوشاک ایرانی انتخاب های مناسبی را پیش روی شما قرارد می دهند که می‌توانید گزینه های مورد نیاز خود را با قیمت های مناسبی تهیه نمایید.
  • استفاده از دو رنگ در پوششی که در اماکن عمومی استفاده می‌شود، معمولا کاربردی است. می‌توان مدل مانتو و یا رنگ آن را با کفش هماهنگ کرد و متقابلا ترکیب رنگ بندی روسری و کیف، بسیار مطلوب و شیک است. از سوی دیگر اگر چنانچه از کیف و کفش یک رنگ استفاده می نمایید، پیشنهاد می‌شود که برای انتخاب رنگ روسری، از یک رنگ مکمل و متفاوت با رنگ مانتو استفاده کنید.
  • برای مراسم‌های رسمی و انتخاب لباس مجلسی نیز می‌توان از کت دامن و یا پیراهن‌های شکیل و رسمی استفاده نمود. توجه داشته باشید که رنگ تاپ و یا بلوز زیر کت نبایستی بیش از حد جلب توجه کند و علاوه بر آن با تنالیته رنگی کُت دامن نیز بایستی هماهنگی داشته باشد.
  • به جنس پارچه لباس توجه کنید. پارچه‌های سفت معمولا غیر قابل انعطاف بوده و به راحتی بر اندام فرد نمی‌نشیند. تا حد امکان از لباسهای با جنس لطیف، نخی و سبک خریداری کنید.

 

مانتو ایرانی با جنس لطیف
مانتو ایرانی با جنس لطیف
مانتو ایرانی بسیار زیبا
مانتو ایرانی بسیار زیبا
  • برای انتخاب پیراهن‌ مهمانی، توجه داشته باشید که قد پیراهن اگر کوتاه در نظر گرفته شود، می‌بایست تا بالای زانو باشد و اگر درصدد انتخاب پیراهن‌های بلند باشید، می‌بایست تا مچ پا را پوشش دهد. معمولا پیراهن‌هایی که قدشان تا ساق پا را پوشش می‌دهد، جلوه زیبایی ندارند.
  • و نکته آخر اینکه  تا حد امکان از مدل های پر زرق و برق و شلوغ دوری کرده و از سبک و استایل‌های ساده استقبال نمایید.
مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی