تهران

چگونه یک ادکلن مردانه خوب انتخاب کنیم

چگونه یک ادکلن مردانه خوب انتخاب کنیم
یکی از معیارهای دنیای مد، عطر و رایحه‌های خوشبویی است که پوشش یک شخص شیک پوش را تکمیل می کند و بنا بر همین اساس عطر و رایحه از جمله عناصر دنیای مد و برند به‌شمار می‌رود.در ادامه به ویژگی های ادکلن مردانه و انواع آن می پردازیم

خرید عطر مردانه را با توجه به چه نکاتی انجام دهیم.

 تفاوت در رایحه سبب پدید آمدن برندهای محبوب و مشهوری در صنعت عطر و ادکلن در سراسر دنیا شده است که امروزه از آن به عنوان یک صنعت مهم یاد می‌شود. محصولات صنعت عطر و ادکلن سازی  از جمله ازپرطرفدارترین محصولات در دنیای مد محسوب می‌شود. بطوریکه هم اکنون با تعداد بی‌شماری از رایحه‌های متفاوت اعم از عطر زنانه، عطر مردانه، ادکلن اسپرت، عطر مخصوص فصل مانند عطر تابستانی، عطر بهاری، عطر زمستانه مردانه، عطر زمستان زنانه، ادکلن شیرین، ادکلن گرم، ادکلن تلخ تولید شده توسط برندهای معروف از جمله عطر زارا، ادکلن جورجیا آرمنیا، ادکلن ژیوانشی، ادکلن بلکه،  ادکلن ایفوریا، ادکلن اوریفلیم و انواع دیگری از برندهای مشهور جهان روبرو هستیم. اگر بخواهیم برهی از ویژگی های عطر مردانه که هنگام خرید عطر مردانه باید به آنها توجه داشته باشیم می توان مواردی به شرح ذیل را ذکر نمود.

  •  تشکیل شده از ترکیبات مناسب در تولید رایحه
  • ماندگاری طولانی مدت
  •  رایحه دلپذیر
  • بسته بندی شیک و جذاب
  • کیفیت و مرغوبیت عطر

راهنمای خرید عطر مردانه

ویژگی‌های فوق باعث تولید محصولی با کیفیت و ناب در صنعت عطر سازی می‌شود. از جمله برندهای محبوب در صنعت عطر و ادکلن مردانه می‌توان به برندهای عطر زارا، عطر ایفوریا، عطر الین، عطر اونتوس، عطر اوریفلیم و سایر عطر و ادکلن مردانه معروف جهانی، اشاره کرد که هر یک رایحه منحصر به خود را دارا می‌باشد. با توجه به رایحه‌های متفاوت، همواره عطر و ادکلن مردانه با رایحه‌ای ملایم در تمامی فصول سال دلپذیر و خوشایند است. برای نمونه در هنگام قرار ملاقات با یک شخص مهم و یا یک دوست و یا حتی مهمانی‌های خانوادگی در تمامی موقعیت‌ها اگر از رایحه‌ای ملایم استفاده نمایید، علاوه بر حس خوشایندی که در فضا پراکنده می‌کنید، خودتان نیز از آن رایحه لذت می‌برید.

انواع متفاوت رایحه‌ها متناسب با موقعیت‌های متفاوت

 

رایحه ادکلن تلخ- ادکلن شیرین و ادکلن گرم

رایحه تلخ به دلیل داشتن ماهیت گرما، معمولا در فصل زمستان استفاده می‌شود. علاوه بر آن، تولید رایحه ادکلن تلخ از ریشه درختان و یا ادویه های تند شرقی حاصل می‌شود. جهت تولید رایحه‌های شیرین نیز از شکلات و یا میوه‌های تابستانی استفاده می‌شود. عطر و ادکلن‌های مردانه با بوهای سنگین، تلخ و یا شیرین که اصولا دارای مایعی زرد رنگ هستند، معمولا در مراسم رسمی استفاده می‌شود.

ادکلن تلخ- ادکلن شیرین و ادکلن گرم
 ادکلن تلخ- ادکلن شیرین و ادکلن گرم

رایحه ادکلن سرد- رایحه ادکلن ترش

عطر و ادکلن سرد و یا به اصطلاح لایت را در فصول گرمای سال استفاده می‌کنند و اینگونه عطر و ادکلن‌ها معمولا مایعی در تنالیته آبی رنگ و یا بی‌رنگ داشته که خاصیت ادکلن سرد و ملایم را یادآور می‌شود. رایحه ادکلن سرد، همواره حس خنکی و تازگی را به اطراف می‌پراکند و استشمام اینگونه رایحه ها معمولا ایجاد حس آرامش و ریلکس بودن را به فرد القاء می‌کند. ادکلن ترش، اصولا دارای طعم مرکبات است که آنقدرها مورد استقبال همگان قرار نمی‌گیرد، به دلیل آنکه دارای رایحه‌ای تند است. انتخاب ادکلن ترش کاملا سلیقه ای است. پیشنهاد می‌شود در محافل و جمع دوستانه از ادکلن سرد  با رایحه ای لایت استفاده نمایید. علاوه بر آن جهت تغییر رایحه برخی مکان‌ها مانند سالن‌های ورزشی، باشگاه‌ها و کلینیک‌های زیبایی معمولا از رایحه‌های سبک و خنک استفاده می‌شود.

 ادکلن سرد- ادکلن ترش
 ادکلن سرد- ادکلن ترش


رایحه ادکلن و عطر مخصوص فصل

همانطور که از پیش بدان اشاره شد، در دنیای  عطر و رایحه، معمولا برای فصل‌های مختلف سال از ادکلن‌های متفاوت با رایحه‌های مناسب استفاده می‌شود. بسیاری از مردان جهت انتخاب صحیح ادکلن مردانه مناسب، سرگردان بوده و به درستی نمی‌دانند که چه نوع رایحه‌ای را متناسب با فصل‌های مختلف سال و موقعیت‌های مختلف، استفاده نمایند. برای نمونه نمی‌توان در فصل گرمای سال از رایحه‌های بسیار داغ، تند، تلخ و گرم استفاده کرد. استفاده از رایحه‌های داغ در فصول گرمای سال حسی ناخوشایند و در برخی موارد سردرد، تنش و استرس را به دنبال دارد. در نتیجه پیشنهاد می شود ادکلن مردانه با رایحه‌های گرم و تند را در فصل‌های سرمای سال استفاده نمایید. قابل ذکر است که ماندگاری رایحه عطرهای گرم و تلخ در فصل سرما بیشتر بوده و در واقع به نسبت دمای هوای پایین، الکل موجود در عطر و ادکلن مردانه دیرتر تبخیر می‌شود.

 ادکلن و عطر مخصوص فصل
 ادکلن و عطر مخصوص فصل

 استفاده از رایحه‌های تلخ و گرم در پاییز و زمستان، توصیه می شود. متقابلا اگر چنانچه رایحه‌های سبک و لایت را در فصول گرمای سال بکار ببرید باعث حس آرامش خیال شده و باعث شادابی فرد می‌شود. بنابراین رایحه عطر زمستانه مردانه با رایحه عطر تابستانه مردانه متفاوت بوده و بایستی در انتخاب رایحه مناسب و دلپذیر دقت نظر داشته باشیم.

 

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی