تهران

در خرید بدلیجات به چه نکاتی دقت کنیم

نکات مهم در خرید بدلیجات
بدلیجات امروزه به عنوان یکی از اکسسوری‌های زینتی پرطرفدار محسوب می‌شوند. با کاهش دسترسی به زیورآلات طلا به دلیل قیمت بالای آن، بدلیجات مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه بانوان قرار گرفته‌اند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به نکات مهمی که باید در خرید بدلیجات در نظر گرفته شوند بپردازیم.

در خرید بدلیجات به چه نکاتی دقت کنیم

از گذشته تا به امروز پوشیدن زیور آلات و جواهرات مورد توجه اکثر خانم هاست. زیور آلات سبب می شود تا در مراسم و مناسبتها زیبایی لباسها و ظرافت زنانه دو چندان شود. اما همیشه استفاده از جواهرات و زیورآلات گران بها میسر نیست. خیلی وقت ها قیمت بالای جواهرات گران بها استفاده از آنها را در استایل بانوان غیر ممکن کرده است و گاهی هم  قیمت بالا باعث عدم تنوع در استفاده از جواهرات شده است. اینجاست که پای بدلیجات بعد از طلا و پلاتین به میان می آید. بدلیجات ارزان هستند و به دلیل قیمت مناسب تر بدلیجات می توانید آن را هر زمان که دلتان را زد با مدل دیگر جایگزین کنید. وجود تنوع در بدلیجات این امکان را برایتان فراهم می کند تا با پرداخت مبلغی بسیار پایین تر زیور آلات زیبا، شیک و به روز را در جعبه جواهراتتان داشته باشید و بتوانید با انواع استایل ها زیور آلات مناسب و هماهنگی استفاده کنید. 

نکات مهم در خرید بدلیجات
چه نکاتی در خرید بدلیجات باید مورد توجه باشند؟

صنعت بدلیجات

امروزه بدلیجات در دنیای مد و فشن از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. از این رو تجارت و صنعت بدلیجات در دنیا بسیار رونق گرفته و به دلیل گرانی طلا جای خالی آن را پر کرده است. بدلیجاتی که تا چندی پیش در بساطهای کوچک در خیابانها به چشم می خوردند، امروزه در مغازه های بزرگ و در پاساژها و مراکز خرید همپای طلا پیش می روند. سالهاست که بدلیجات همانند سایر کشورها در ایران هم به بازار مد راه یافته و بخصوص بعد از گران شدن طلا و جواهرات، جایگاه خوبی را به دست آورده اند. امروزه بدلیجات با استفاده از مواد و تکنولوژی های پیشرفته طراحی و ساخته می شوند، به گونه ای که برخی از آنها بسیار شبیه طلا هستند و برخی هم با اینکه از طلا و نقره نیستند اما از کیفیت و جلوه بسیاری برخوردارند. کشورهایی نیز هستند که صنعت بدلیجات را در دست گرفته و با طراحی و تولید بدلیجات بعنوان جانشین جواهرات گرانقیمت، ارزهای فراوانی را به کشور خود وارد می کنند. امروزه تولید زیورآلات بدلی به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است که درآمدزایی بالایی دارد.
کشورهای امارات، چین، ایتالیا، هنگ کنگ، تایلند، اتریش و کره از صادر کنندگان بدلیجات با قیمت های مناسب به ایران هستند. قابل توجه اینکه سرویس بدلیجات ایتالیایی و کره ای از قیمت بالایی نسبت به بقیه برخوردار هستند. 
کشور چین ازمهره های اصلی صنعت بدلیجات جهان است که به تولید و طراحی انبوه این بدلیجات ارزان قیمت می پردازد.
کشور کره هم یکی دیگر از طراحان و  تولید کنندگان صنعت بدلیجات است و تخصص کشور کره در جواهرات نقره است. به‌ویژه آف کریستال آن معروف است.
هنر خاص کشور تایلند در تولید بدلیجات، طراحی بدلیجات خاتم کاری و سیاه قلم و حکاکی بر روی نقره است. 
تجارت مد بدلیجات به قدری محبوب و پر طرفدار شده که انواع برندها بدلیجات برند را برای ست های خود طراحی و تولید کرده اند مثل برند« دی‌اندجی»، «جورجیو آرمانی»، « ورساچه» و ...

 خرید بدلیجات ارزان
صنعت خرید و فروش بدلیجات

چند نمونه از برندهای بدلیجات


برند ژوپینگ

برند چینی ژوپینگ یک برند معروف و محبوب دنیا در تولید جواهرات و زیورآلات بدلی است. اکثرا محصولات ژوپینگ از فلز مس با روکش طلا یا رادیوم ساخته شده اند، و سنگ ها و نگین های آنها از جنس زیرکن صنعتی و کریستالهای سوارسکی و با کیفیت بالا می باشد. محصولات این برند از قیمت مناسب و کیفیت بالایی برخوردار هستند. آلیاژهای بکار رفته در این برند کمی متفاوت تر از سایر بدلیجات است. بعنوان مثال رنگ طلایی در این برند کمی متمایل به رنگ رز گلد است.

بدلیجات برند ژوپینگ
بدلیجات برند ژوپینگ

برند سواروسکی

برند سواروسکی یک برند اتریشی است که سازنده کریستالهای تزیینی، جواهرات و لوازم جانبی لوکس است. کریستالهای مورد استفاده در زیور آلات سواروسکی از کریستال خالص نیستند، بلکه نوعی شیشه با ترکیبات خاص هستند که با برش و جلا دادن حرفه ای درخشش خیره کننده ای ایجاد می کنند وضریب شکست آنها بالاتر از کریستال واقعی و نزدیک به الماس است.

برند بدلیجات سواروسکی
برند بدلیجات سواروسکی

انواع بدلیجات

بدلیجات بر اساس جنس آنها، رنگ آنها و نوع ساخت آنها یا جنسیت افراد استفاده کننده دسته بندی می شوند.
بدلیجات از جنس های نقره، برنج، تیتانیوم و استیل از مهم ترین بدلیجات بوده که از قیمتهای بالایی برخوردارند. زیورآلات پلاستیکی و چوبی ارزان قیمت بوده و از تنوع بالاتری برخوردارند.

انواع بدلیجات 


بدلیجات روکش طلا 

گاهی از روکش  بر روی زیور آلات استفاده می شود؛ این روکش‌ها شامل روکش طلا، نقره، تیتانیوم و رادیوم است که نه تنها باعث افزایش عمر جواهر شده، بلکه باعث درخشندگی و عدم ایجاد حساسیت در بدن استفاده کننده می شود.

بدلیجات با روکش طلا
بدلیجات با روکش طلا

بدلیجات تیتانیومی

فلزی سفید رنگ است اما جلای آن به طلای سفید نمی رسد. دارای کیفیت پایینی هستند، اما از درخشندگی خوبی برخوردارند. بدلیجات تیتانیومی دارای قیمت های پایین هستند و برای دوام بیشتر بهتر است از تماس این بدلیجات با مواد شوینده و اسیدی جلوگیری کنید. 

بدلیجات تیتانیومی
بدلیجات تیتانیومی

بدلیجات از جنس استیل 

زیور آلات استیل جنس بهتری نسبت به تیتانیوم دارد و به هیچ عنوان سیاه نمی شوند و تغییر رنگ نمی دهند. زیورآلات استیل در کیفیت های متفاوت وجود دارند. استیل اصل خاصیت آرامش بخش دارد.

بدلیجات با جنس استیل
بدلیجات با جنس استیل

بدلیجات از جنس نقره

نقره اصل کمتر در بازار یافت می شود. این فلز آلودگی را زود جذب کرده و خیلی زود سیاه می شود. بدلیجاتی که روکش نقره بر روی آن کشیده شده همانند نقره به نظر می رسد اما بعد از مدتی آب نقره زرد رنگ می شود. بدل هایی که ظاهری زرد رنگ دارند آب نقره کاری شده است.

زیورآلات از جنس نقره
زیورآلات از جنس نقره

بدلیجات از جنس مس

مس جز فلزات کم کاربرد در بدلیجات است. دستبند های ساخته شده از مس برای آرامش اعصاب در بین جوانان شهرت دارند.

بدلیجات مسی
بدلیجات از جنس مس

خرید بدلیجات ارزان

هنگام خرید بدلیجات و زیور آلات حتما آن را از مکان های معتبر و مطمئن و از مارک های معروف و با کیفیت خریداری کنید. 
بدلیجات ارزان و بی کیفیت بعد از استفاده رنگ و درخشش خود را از دست می دهند و پوست را سیاه می کنند، یا زنگ می زنند و غیر قابل استفاده می شوند. برخی هم از استحکام خوبی برخوردار نیستند. از همه مهم تر اینکه برای سلامتی مضر هستند.


مضرات استفاده از بدلیجات ارزان قیمت

استفاده از بدلیجات ارزان و نا مرغوب باعث ایجاد حساسیت و مسمومیت می شود. نیکل جزو فلزات حساسیت زا است که در بدلیجات به کار رفته است، چنانچه از بدلیجات حاوی این ماده به طور مستمر استفاده شود عوارض پوستی گوناگونی را ایجاد می کند. 
در هنگام عرق کردن، رنگ و مواد شیمیایی غیر استاندارد، از بدلیجات آزاد شده و از راه پوست جذب بدن می شود و ایجاد حساسیت پوستی می کند.
از دیگر عوارض استفاده از بدلیجات غیر استاندارد می توان به قرمزی و پوسته پوسته و خشک شدن پوست، خارش شدید، ایجاد تاول و اگزما اشاره کرد. چنانچه به طور مکرر از این بدلیجات استفاده شود، پوست دچار زبری و ترک و زخم می شود. 
چنانچه فرد به حساسیت های بوجود آمده توسط این بدلیجات بی تفاوت باشد، به طور کلی تا ابد در زندگی دچار ممنوعیت استفاده از بدلیجات خواهد شد. وجود رنگهای اکلیلی و مواد شیمیایی ترکیبی در زیور آلات می تواند باعث مسمومیت شده و در نتیجه فرد با عوارضی نظیر ضعف، بی حالی و کسلی مواجه می شود.
برندهای معروف و کارخانجات معتبر با رعایت موارد حساسیت زا بدلیجات مختلف را وارد بازار می کنند. و در صورت وجود مواد حساسیت زا از آب طلا در روکش آنها استفاده می کنند.

نکات مهم قبل از خرید بدلیجات

  • در هنگام خرید زیور آلات مناسب رنگ پوستتان را انتخاب کنید.
  • افراد با پوست سفید یخی از زیور آلات به رنگ نقره ای استفاده کنند تا زیبایی و جلوه پوستشان بیشتر شود.
  • افراد با پوست گندمگون از بدلیجات به رنگ طلایی ورز گلد استفاده کنند.
  • افراد با پوست سبزه از بدلیجاتی که ترکیبی  از نقره ای و طلایی استفاده کنند.
  • قبل از خرید بدلیجات به فرم بدن و قدتان توجه کنید.
  • افراد با قد بلند و هیکل درشت از گردنبند های 45 سانتی استفاده کنند.
  • افراد ریز نقش و قد کوتاه از گردنبند به شکل 7 استفاده کنند.
  • افراد با قد متوسط می توانند از هر نوع گردنبندی استفاده کنند.

انتخاب گوشواره بدل 

  • خانم های قد بلند گوشواره بلند برایشان مناسب است.
  • خانم های با صورت‌ بیضی از گوشواره دکمه‌ ای، حلقه ‌ای، مستطیلی، گِرد و آویزدار متوسط استفاده کنند.
  • خانم هایی با صورت‌ گرد بهتر است از گوشواره گرد، دوکی شکل متوسط، مستطیلی و آویزدار کشیده استفاده نمایند.
  • افراد با قد متوسط از هر گوشواره ای می توانند استفاده کنند. 
  • افراد ریز نقش بهتر است از گوشواره هایی با شکل های هندسی استفاده کنند.
  • افراد با گردنی کشیده و بلند از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده نمایند.
  • افراد با گوشهای کوچک، بهتر است از گوشواره‌های چسبان استفاده کنند.
  • چنانچه از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از پوشیدن گوشواره صرف‌نظر کنید‌
  • اگر از گوشواره‌ای با آویز بلند استفاده می کنید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید.

انتخاب انگشتر بدل

  • برای انگشت‌های بلند هر نوع انگشتری را می توان استفاده کرد.
  • انگشتر‌هایی بزرگ و با ضخامت زیاد برای انگشت های چاق مناسب تر است.
  • برای انگشت‌های کوتاه، انگشترهای بند انگشتی که روی بند اول قرار می‌گیرد، مناسب تر است.
مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی