تهران

راه‌های جلوگیری از چروک دور چشم

چروک های دور چشم
چین و چروک‌های اطراف چشم برای کسانی که به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت بسیاری می‌دهند ناراحت کننده است . در این مقاله دلیل ایجاد این چین و چروک‌ها و روش‌های درمانی آن را آموزش می‌دهیم. در ادامه همراه تیجور باشید.

تشخیص نوع پوست و پیشگیری از چین و چروک 

در مرحله اول در مورد پیشگیری و درمان چین و چروک باید توجه داشته باشید که پوست شما از چه نوعی است؟! پوستی چرب است یا خشک؟! اگر به این مهم توجه نمایید، می‌توانید از محصولات مراقبتی برای انواع پوست‌ها استفاده کنید تا در نهایت پوستی سالم و بدون چین و چروک داشته باشید.

پیشگیری از چروک دور چشم
نوع پوست و پیشگیری از چین و چروک دور چشم

حفظ روتین روزانه مراقبت‌های پوستی:

هر شب قبل از خواب باید پوست خود را از آرایش روزانه، انواع روغن‌ها و باکتری‌های موجود تمیز کرده و از سرم ضد پیری استفاده نمایید.

استفاده از محصولاتی با عنوان محصولات ضد پیری :

امروزه برخلاف گذشته، بانوان از راه‌کار‌های پیشگیرانه‌ای استفاده می‌کنند که سبب جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست می‌شود.

استفاده از چنین روشهایی بسیار ساده و آسان است اما باید توجه داشته باشی که استفاده طولانی مدت از چنین محصولاتی توصیه نمی‌شود زیرا بسیاری از این محصولات دارای موادی هستند که باعث بالا رفتن متابولیسم موجود در سلول‌ها شده و در نهایت سبب افزایش جوش و آکنه روی پوست خواهند شد. بنابراین با مرطوب نگه داشتن و شستشوی صحیح پوست و نیز حفظ آن در برابر نور آفتاب می‌توانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

استفاده از کرم‌های دور چشم مرغوب برای جلوگیری از چروک دور چشم:

پس از 20 سالگی و زمانی که در مقابل آینه خطوط ریز و ظریفی را روی پوست صورت خود مشاهده می‌کنید، باید اقدام به خرید کرم دور چشم کرده و با تغذیه این ناحیه حساس از پوست صورت خود از ایجاد چین و چروک دور چشم محافظت نمایید.

درمان چروک دور چشم
کرم‌های دور چشم

برنامه غذایی برای جلوگیری از چروک دور چشم:

با مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند با پیری پوست خود مبارزه کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید با مصرف سبزیجات، انواع میوهها و خوراکی‌هایی که دارای امگا 3 هستند از جمله آجی، ماهی‌ها و... از چروک دور چشم خویش جلوگیری کنید.

مصرف آب فراوان از چروک پوست اطراف چشم جلوگیری نمایید:

از زمانی که به یاد داریم شنیده‌ایم که نوشیدن 8 لیوان آب در روز کافی بوده و به سلامت بدن ما کمک فراوانی می کند. اما اگر واقع بین باشیم می‌توان گفت هیچ عددی برای کافی بودن مقدار نوشیدن آب در طول روز وجود ندارد. نیاز به آب در بدن هر فردی متناسب با وزن بدن او، وضعیت سلامت او ، دمای بیرون و نیز سطح فعالیت او در طول روز است.

جلوگیری از چروک دور چشم
نوشیدن آب برای سلامتی و شادابی پوست

چند نکته اساسی برای نوشیدن آب در طول روز:

  1. مصرف یک لیوان آب هر صبح به هنگام بیدار شدن به سلامت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.
  2. هر شب قبل از خواب در کنار تخت‌ خود مقداری آب قرار دهید.
  3. در محل کار آبی بر روی میز خود بگذارید.
  4. قبل و بعد از ورزش آب کافی بنوشید.

محافظت در برابر نور خورشید برای جلوگیری از چروک دور چشم:

از بهترین و آسان ترین راه‌ها برای جلوگیری از پیر شدن پوست، محفاظت از پوست خود در مقابل نور آفتاب است. اگرچه نور آفتاب برای بدن بسیار مفید و زندگی بخش است اما تماس مستقیم آن با پوست صورت می‌تواند یکی از عوامل ایجاد بیماری‌های پوستی باشد.

استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه هر دو ساعت یک بار توصیه می‌شود و نباید عقیده داشت که کرم ضد آفتاب فقط برای روزهای آفتابی است بلکه در زمستان نیز باید از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

بهترین مواد طبیعی و گیاهی جهت جلوگیری از چروک پوست اطراف چشم:

  1. از جمله خوراکی‌ها و مواد طبیعی که از چروک پوست دور چشم جلوگیری می‌کند کاسنی سالادی یا کاسنی فرنگی است. با اینکه دارای طعم تلخیست اما می‌توان با استفاده از این سبزی سالاد درست کرده و میل نمایید.
  2. برای پیشگیری از به وجود آمدن چین و چروک پوست دور چشم، گریپ فروت را پیش از خواب یا ناشتا استفاده کنید. البته می‌توانید با مقداری از عسل طعم آن را شیرین و دلنشین کرده و از آن بهره ببرید.
  3. از دیگر مواد طبیعی و گیاهی مناسب برای جلوگیری از چروک دور چشم، سبزی شاهی است که دارای طعمی خوب است و به عنوان یک ضد چروک بی نظیر معرفی می‌شود و شما به راحتی میتوانید از این سبزی استفاده نمایید.
  4. از میان ادویه جات زردچوبه خاصیت درمانی بی‌شماری دارد که از میان خواص آن می‌توان به ضد سرطانی بودن و ضد التهابی بودن و ضد حساسیت بودن آن اشاره کرد.

انجام ورزش عضلات اطراف چشم برای پیشگیری از چروک دور چشم:

تمامی عضله‌های بدن را می‌توان با تمرین و ورزش خوش فرم و سفت کرد. در بدن انسان عضلاتی وجود دارد که بسیار ظریف و حساس‌اند. از جمله این عضلات، عضلات دور چشم است چرا که اخم کردن فرد، خندیدن و ناراحتی او بر فعالیت و پوست عضلات دور چشم تاثیر فراوانی می‌گذارد.

بهتر است هر شب قبل از خوابیدن اطراف چشم مخصوصا قسمت پایینی آن را با استفاده از انگشتان شصت و اشاره مدتی ماساژ بدهید. این کار باعث سرحالی پوست و پیشگیری از افتادگی آن می‌شود.

جلوگیری از چروک دور چشم
ماساژ اطراف چشم

محاظت از چشم‌ها در مقابل اشعه UV با استفاده از عینک آفتابی:

مطمئنا برای شما نیز اتفاق افتاده است زمانی که چشمانتان در مقابل نور شدید و مستقیم آفتاب قرار گیرد، مجبور به تنگ کردن چشمان خود هستید تا با این کار چشم‌ها کمتر اذیت شوند.
در طول روز اگر چند بار چشم‌ها را تنگ کنید باعث ایجاد چروک در پوست اطراف چشم خواهید شد. در هنگام رفتن به فضای باز یا مکانی که در آن مستقیما با نور آفتاب در تماس هستید با استفاده از عینک آفتابی بزرگ که تمامی پوست اطراف چشم را در بر گیرد می‌توانید از ایجاد چروک اطراف چشم جلوگیری کنید.

در هنگام خرید عینک آفتابی دقت کنید که توانایی جلوگیری از نفوذ اشعه UV نور آفتاب را داشته باشد، زیرا این اشعه باعث تخریب شدن کلاژن موجود در پوست می‌شود.
تخریب کلاژن موجود در پوست موجب شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. بنابراین با محافظت از پوست خود در مقابل این اشعه از چروکی و زبری پوست خود جلوگیری نمایید.

از پوست اطراف چشم‌ها مراقبت کنید:

چشم انسان از حساس ترین نقاط بدن او محسوب می‌شود که در مقابل مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر است. بنابراین برای پوست دور چشم باید فقط از کرم‌هایی که مخصوص پوست اطراف چشم هستند استفاده شود.

از جمله عواملی که باعث افزایش خطوط در اطراف چشم می‌شود خشک بودن پوست اطراف چشم است. با استفاده‌ از یک کرم که باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود می‌توانید همیشه پوست اطراف چشم‌‌ها را مرطوب نگه دارید و از چروک دور چشم جلوگیری کنید.

ایجاد خطوط ظریف و چروک در دور چشم مشکل چندانی ندارد و طبیعی است. اما می‌توان از ایجاد آن‌ها با موارد ذکر شده پیشگیری کرد.

از پوست اطراف چشم‌ها مراقبت کنید:

چشم انسان از حساس ترین نقاط بدن او محسوب می‌شود که در مقابل مواد شیمیایی بسیار آسیب پذیر است. بنابراین برای پوست دور چشم باید فقط از کرم‌هایی که مخصوص پوست اطراف چشم هستند استفاده شود.

جلوگیری از چروک دور چشم با مواد طبیعی
مراقبت از پوست اطراف چشم

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی