تهران

آیا می توان با شنا کردن به تناسب اندام دلخواه خود رسید ؟

داشتن اندامی متناسب با انجام ورزش شنا
اگر به دنبال راهی برای لاغر شدن هستید که فشار زیادی به عضلات شما وارد نشود ، ما به شما شنا را پیشنهاد می کنیم . شنا تقویت کننده ی متابولیسم بدن است ، عضلات بدن را تقویت می کند ، وزن را کاهش می دهد و سلامت قلب را تضمین می کند . با خواندن این مطلب در می یابید با شنا کردن چه مقدار کالری می سوزانید .

به نظر شما کاهش وزن با شنا چه رابطه ای دارد ؟ ورزش شنا علاوه بر این که بهترین گزینه برای تفریح  و پر کردن اوقات فراغت است ، نقش مهمی در سلامت انسان دارد . بسیاری از افراد شنا را به عنوان یک تفریح می شناسند اما اگر شنا را به صورت حرفه ای دنبال کنید ، کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید و وزن شما را نیز کاهش می دهد .


زمانی که شنا می کنید سنگینی وزن خود را احساس نمی کنید ، در نتیجه فشار کمتری به عضلات بدن شما وارد می شود . پیشنهاد می کنیم برای شروع حرکتی را انجام دهید که تسلط بیشتری روی آن دارید . هر چه حرکات شنا را صحیح تر انجام دهید ، کالری بیشتری می سوزانید . 

 

آشنایی با حرکات اصلی شنا
آشنایی با حرکات شنا و سوزاندن میزان کالری

آشنایی با حرکات شنا و میزان کالری که در هر ساعت می سوزانند

از آن جا که شنا و کاهش وزن رابطه ی مستقیمی با یکدیگر دارند . در این بخش با حرکات اصلی شنا آشنا می شوید و در می یابید که هر کدام از این حرکات چه مقدار کالری می سوزاند .


با انجام حرکت پروانه که به عنوان سخت ترین حرکت شنا شناخته می شود ، بیشترین میزان کالری را می سوزانید . به طور مثال فردی که 70 کیلوگرم وزن دارد ، با انجام شنای پروانه می تواند تقریبا ساعتی 770 کالری بسوزاند . البته اجرای شنای پروانه به طور صحیح آن هم به مدت یک ساعت کار هر کسی نیست . چون بدن باید آمادگی ، انعطاف و قدرت لازم را داشته باشد .


کرال سینه حرکتی است که شرکت کنندگان مسابقات شنای آزاد نیز انجام می دهند . با انجام این حرکت می توانید ساعتی 704 کالری بسوزانید . کرال سینه به عنوان سریعترین حرکت در رشته ی ورزشی شنا شناخته می شود و نسبت به سایر حرکات انرژی کمتری می گیرد . به طوری که می توانید مدت طولانی تری با کمک این حرکت شنا کنید .


با انجام حرکت قورباغه می توانید ساعتی 700 کالری بسوزانید . در شنای قورباغه انرژی و قدرت ماهیچه های بزرگ پا به شما کمک می کنند تا به سمت جلو شنا کنید .


با انجام حرکت کرال پشت می توانید ساعتی 500 کالری بسوزانید . این حرکت به افرادی که مفاصل آنها دچار آسیب شده یا جراحتی دارند ، توصیه می شود . کرال پشت نسبت به سایر حرکات شنا ملایم تر است .  


در هر صورت اگر پر خوری کرده باشید ، نمی توانید با شنا کردن غذاهای اضافی را که خورده اید بسوزانید . اما جالب است بدانید که با شنا کردن می توانید کالری بیشتری را نسبت به سایر ورزش ها در عرض یک ساعت بسوزانید .
برای مثال :
دوچرخه سواری در هر ساعت 480 کالری می سوزاند .
دویدن آهسته تقریبا در هر ساعت 400 کالری می سوزاند .
دویدن سریع از پله ها در هر ساعت 852 کالری می سوزاند .
کیک بوکسینک در هر ساعت 580 و انجام تمرینات آن به صورت حرفه ای و سخت 680 کالری می سوزاند .

 

معرفی فواید شنا برای بدن
شنا چه فوایدی برای بدن دارد ؟

شنا چه فوایدی برای بدن دارد ؟

شنا جزء ورزش هایی است که محدودیت سنی خاصی ندارد و همه افراد می توانند شنا کنند . فواید شنا کردن زیاد است . به طور مثال افرادی که از درد مفاصل رنج می برد ، دچار آسیب شده اند و یا اضافه وزن دارند ، در صورتی که سایر تمرینات ورزشی برای آنها قدغن باشد اما همچنان می توانند شنا کنند . برای این دسته از افراد لاغری با شنا کار ساده تری است . شنا سلامت قلب و ریه ها را تضمین می کند ، باعث تناسب اندام می شود ، مانع از سکته می شود و خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دو را کاهش می دهد .

 

نکات مهم قبل از ورود به استخر
رعایت نکات قبل از ورود به استخر

قبل از ورود به استخر باید ببینید که انرژی کافی برای شنا کردن دارید یا خیر . چون اگر انرژی کافی نداشته باشید ممکن است ضعف کنید ، در نتیجه تلاش شما برای کاهش وزن بی فایده است . از خوردن وعده ی غذایی تمام و کمال قبل از شنا کردن خودداری کنید ، چون باعث کاهش سرعت شما موقع شنا کردن می شود و همچنین احساس سنگینی می کنید . بنابراین قبل از رفتن به استخر غذایی که سبک و در عین حال دارای پروتئین است بخورید . پیشنهاد می شود که بعد از شنا کردن میان وعده ی مغذی و سالمی نیز مصرف شود .


بهتر است هر فردی شنا کردن را یاد بگیرد ، تا در شرایط اضطراری بتواند جان خود را نجات دهد . خوشبختانه امروزه کلاس های آموزشی متعدد و بروزی در زمینه آموزش شنا وجود دارند . اگر قصد دارید شناگر ماهری شوید . باید ساعت های زیادی را زیر نظر یک مربی باتجربه و حرفه ای تمرین کنید ، تا مهارت های لازم را کسب کنید .

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی