تهران

ساده ترین و کم هزینه ترین روش تقویت موها

تقویت کردن موها
از مهم ترین عواملی که باعث می شود زیبایی انسان به ویژه خانم ها بیشتر شود، موهای آن ها می باشد. به همین دلیل هم است که بیشتر خانم ها به دنبال راهی برای افزایش زیبایی موهایشان هسستند. در این مقاله از تی جور ما به شما کمکم می کنیم تا موهایی براق و زیبا با استفاده از آب برنج داشته باشید.

از مهم ترین عواملی که باعث می شود زیبایی انسان به ویژه خانم ها بیشتر شود، موهای آن ها می باشد. به همین دلیل هم است که بیشتر خانم ها به دنبال راهی برای افزایش زیبایی موهایشان هسستند. در این مقاله از تی جور ما به شما کمکم می کنیم تا موهایی براق و زیبا با استفاده از آب برنج داشته باشید.
بنا بر تحقیقات انجام شده، آب برنج ترکیباتی مانند اینوسیتول که یک کربوهیدرات است را دارا است که موجب ترمیم موهای آسیب دیده می شود. همچنین آب برنج به دلیل دارا بودن اسید آمینه، موهایی حجیم، براق و صاف را هم به شما هدیه می کند.
تصور بسیار از مردم این است که آب برنج موجب می شود تا موها سریع تر رشد کنند. همچنین در چین، ژاپن و جنوب شرقی آب برنج به عنوان یک درمان برای موها و زیبایی موها شناخته و استفاده می شود و از محبوبیت بالایی هم برخوردار است.

فواید آب برنج
عنوان


روش شستشوی موها با آب برنج یک روش بسیار ساده و کم هزینه می باشد که شما می توانید به راحتی با انجام دادن آن در خانه به نتیجه ی دلخواهتان برسید و از خواص آن استفاده کنید.
توجه داشته باشید که آب برنج هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت و موجب تقویت و بهبود موهایتان خواهد شد.
بسیاری از ما در خانه هنگام پخت برنج، آن را پیش از دم کردن آبکش کرده و آب آن را دور میریزیم در حالی که این کار اشتباه است و مواد مغذی زیادی در آب برنج وجود دارند.
تا به اینجا در مورد فواید آب برنج صحبت کردیم و متووجه شدیم که آب برنج به صاف شدن، تقویت، درخشندگی، حجیم شدن موها و ... کمک کرده و آن ها را تقویت می کند. در ادامه ی مقاله روش های تهیه کردن آب برنج را برایتان شرح می دهیم.


چگونه آب برنج درست کنیم؟

روش های تولید آب برنج متعدد هستند که به تعدادی از آن ها در این مقاله اشاره می شود.

 

روش اول، خیساندن:

این روش از دیگر روش های تولید آب برنج بسیار سریع تر می باشد. در این روش شما باید یک دوم پیمانه برنج خام را آماده کرده و آن را  بشوئید. حالا یک کاسه را برداشته و دو الی سه پیمانه آب را به همراه برنج درون آن بریزید. اجازه دهید برنج برای حدودا 30 دقیقه خیس بخورد. حالا آب برنج را درون یک کاسه ی تمیز صاف کنید.

خیساندن آب برنج
این روش از دیگر روش های تولید آب برنج بسیار سریع تر می باشد.


روش دوم، تخمیر کردن:

بعضی از افراد باور دارند که آب برنج تخمیر شده، خواص و فواید بیشتری نسبت به آب برنج که تخمیر نشده است دارد. در سال 2012 مطالعه ای صورت گرفت که نشان می دهد مواد تخمیر شده دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند. کار آنتی اکسیدان ها مقابله با آسیب دیدگی سلول های پوست و مو می باشد و همین موضوع هم موجب شده تا در مححصولات زیبایی نقش بسزایی داشته باشند.

برای تخمیر کردن آب برنج شما می بایست مراحل 1 تا 4 روش قبل را تکرار کرده و پس از صاف کردن، اجازه دهید تا آب برنج برای 2 روز در دمای معمول اتاق باقی بماند تا تخمیر شود. سپس پیش از این که از آن استفاده کنید، آن را در یک کاسه ی تمیز صاف کنید.

تخمیر کردن آب برنج
بعضی از افراد باور دارند که آب برنج تخمیر شده، خواص و فواید بیشتری نسبت به آب برنج معمولی دارد

 

روش سوم، جوشاندن:

در این روش یک دوم پیمانه از برنج را با مقدار دو برابر از آبی که به طور معمول برای پختن برنج استفاده می کنید را در ظرفی بریزید و برنج را بپزید. آب برنج را قبل از استفاده کردن در یک کاسه ی تمیز صاف کنید.

جوشاندن آب برنج
اب برنج یکی از روش های تولید اب برنج می باشد


چگونه موهایمان را با آب برنج بشوئیم؟

برای استفاده کردن از اب برنج شما باید مثل همیشه موهایتان را ابتدا با شامپو شسته و با اب گرم بشویید. سپس بلافاصله از اب برنج برای شتشوی موهایتان استفاده کنید. اگر شما عادت ندارید تا هر روز موهای تان را بشوئید یا جنس موهای شما خشک است، از شامپو زدن به موهای تان خودداری کنید و از اب برنج استفاده کنید.

بعد از اینکه موهایتان را شستید، آن ها را با استفاده از آب برنج خیس نمایید. برای خیس کردن موها می توانید از یک اسپری و یا پیمانه استفاده کنید. دقت کنید که تمامی قسمت مو باید به آب برنج آغشته شوند.

پس از خیس کردن موها، بگذارید تا آب برنج برای 20 الی 30 دقیقه روی موهای شما باقی بمانند، چرا که این کار موحب می شود تا آنزیم هایی که درون برنج وجود دارند، تارهای موهای شما را به طور کامل پوشش دهند. همچنین پس از شستن آب برنج از روی موها هم لایه ای نازک از آنزیم تارهای مو را فرا می گیرند تا از آسیب دیدگی، موخوره و شکسته شدن تارهای مو جلوگیری کنند.
آب برنج را با استفاده از آب سرد از روی موهای تان پاک کنید و موهای تان را به آرامی شانه کنید تا اگر گره خوردگی دارد، رفع شود.
بهتر است که شستشوی مو ها با آب برنج را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید. شما می توانید شستن موهایتان با آب برنج را برای مدت هر روز یک بار و یا یک بار در هفته انجام دهید. زمان استفاده از آب برنج کاملا به خود شما و نتیجه ی آن روی موهای تان بستگی دارد..

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی