تهران

بهترین رستورانهای تهران از نظر مردم کدامند

بهترین رستورانهای تهران
در این مقاله بهترین رستوران ها از نظر مردم و سابقه و انواع غذاهای این رستوران های بنام آورده شده است. با ما همراه باشید.

بهترین رستورانهای تهران

رستوران نایب 

رستوران نایب
رستوران نایب

رستوران نایب قدیمی ترین چلوکبابی تهران است که اولین شعبه آن در بازار تهران قرار داشت. صاحب آن نایب غلامحسین (نایب بزرگ) در سال 1254 وقتی از تبریز به تهران آمد حمام ابتدای بازار صحاف ها را خرید و آن را تبدیل به یک چلو کبابی کرد. غلامحسین پسر آشپز مخصوص ناصرالدین شاه است که خالق کباب در ایران است و می‌توان گفت: حاج علی پدر چلوکباب ایران است. نایب بزرگ برای بازاری ها آن زمان غذایی تهیه می کرد از کره، برنج و کباب. امروزه  چلو کباب غذای ملی و نام نایب یک برند در صنعت غذایی است.

از نایب بزرگ تا کنون 5 نسل او کارش را ادامه دادند و اکنون نایب چند شعبه دارد. حتی در خارج از کشور نیز شعبه هایی دارد. از آن زمان که نایب بزرگ چلوکباب را در بازار ابداع کرد 120 سال می‌گذرد و هنوز مردم به چلو کباب نایب اعتماد دارند. نوع رستوران نایب سنتی است. ولی فرزندانش و به خصوص نوه ایشان رستوران ها را به صورت مدرن و اروپایی با دیزاین مدرن تاسیس کردند.  معروف ترین غذایش چلوکباب کوبیده آن است. نایب چند شعبه بزرگ در تهران دارد. همینطور پیک برای رساندن غذا دارد و دسترسی به آن آسان است. از جمله شعبه های آن در تهران می توان به نایب وزرا که شعبه اصلی آن است، سهروردی، زعفرانیه، پاسداران، ولیعصر، ساعی و سعادت آباد اشاره کرد.

رستوران مسلم

رستوران مسلم
رستوران مسلم

رستوران مسلم که در بازار تهران و سبزه میدان واقع شده است  یکی از قدیمی ترین رستورانهای تهران محسوب می‌شود. اگر به بازار تهران رفتید حتما سری هم به رستوران مسلم بزنید و از غذاهای آن لذت ببرید. رستوران‌مسلم از شلوغ ترین رستوران های بازار است و صف طولانی دارد. بهترترین غذای مسلم از نظر مردم ته چین آن است. که به سه صورت سرو می شود. ته چین با مرغ و بادمجان، ته چین ماهیچه و ته چین با گردن گوسفندی که فوق العاده خوشمزه و چرب است .

کیفیت غذاهای مسلم عالی است. از دیگر غذا های پر طرفدار این رستوران چلو کباب و باقالا پلو است. حجم غذاهای مسلم خیلی زیاد است و یک پرس غذا برای دو نفر کافی است. رستوران مسلم یک رستوران سنتی با غذاهای سنتی ایرانی است .به جز خورشت، انواع وعده های غذایی مانند ناهار، شام و میان وعده در این رستوران سرو می شود. اگر می‌خواهید حضوری به این رستوران پرطرفدار بروید باید به سبزه میدان در جنوب تهران بروید. به علت محدودیت ترافیکی در بازار تهران بهترین راه رفتن به آن با مترو است. در ایستگاه 15 خرداد پیاده شوید و بعد از آن با پیاده روی کوتاه به مسلم می‌رسید. اگر می خواهید از غذای آسان در منزل یا محل کار لذت ببرید خرید آنلاین را پیشنهاد می کنیم.

رستوران ذبیحی

رستوران ذبیحی
رستوران ذبیحی

رستوران ذبیحی یکی دیگر از رستورانهای قدیمی تهران است. که نزدیک بازار تهران خیابان 15 خرداد واقع شده است. اگر برای خرید به بازار رفته اید حتماً به رستوران ذبیحی هم سری بزنید. کیفیت‌ و طعم غذاهایش عالی است. کباب های معروفی دارد و هر کدامشان به طور جدا حرفی برای گفتن دارند. مکان رستوران قدیمی است و از تجمل خبری نیست. رستورانی ساده به سبک قدیم است. غذاهای رستوران سنتی ایرانی است. اگر نمی‌خواهید به بازار بروید و در داخل رستوران غذا میل کنید می توانید به صورت آنلاین از رستوران غذای خود را سفارش دهید.

چلوکبابی شمشیری

چلوکبابی شمشیری
چلوکبابی شمشیری

یکی از معروف ترین چلوکبابی های تهران چلوکبابی شمشیری است. که شعبه اصلی آن که فعالیتش را در زمان رضاشاه آغاز کرده است در سبزه میدان است. و مالک آن حاج‌ حسن شمشیری بوده است. در اصل این مکان قهوه خانه بود که حاج حسن در سال 1320 این قهوه‌خانه به چلو کبابی تبدیل کرد. چلوکبابی شمشیری در تهران بی‌نظیر اس.ت با اینکه سالن بزرگی دارد ولی مشتریان مدتی را باید به انتظار سپری کنند. چلو کباب به همراه دوغ محلی این رستوران معروف است. شعبه دیگری از این رستوران در بلوار اندرزگو قرار دارد. اگر نمی توانید به صورت حضوری به رستوران شمشیری بروید این امکان برای شما فراهم شده است تا به صورت آنلاین از رستوران خرید کنید.

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی که در  بازار بزرگ تهران و مسجد امام واقع شده است که توسط یکی از تجار معروف دوران قاجار  در سال 1317 و در عصر پهلوی تاسیس شد و به عنوان یکی از 10 رستوران محبوب معرفی شده است. غذاهای پر طرفدار این رستوران کباب نیست، بلکه باقالاپلو، ته چین مرغ و بادمجان آن است که مشتری های زیادی دارد. البته به جز این غذاها دیزی سنگی و کباب سلطانی هم پر طرفدار است. این رستوران کاملاً سنتی است و حتی به صورت سنتی از پارچ ‌های استیل برای آب روی میزها استفاده می شود. نمای داخلی آن نیز سنتی است و در آن از کاشی های لعابدار نقاشی شده آبی‌رنگ استفاده شده است. این رستوران در منطقه 12 تهران واقع شده و چون در بازار بزرگ قرار دارد منطقه شلوغ و پر رفت و آمدی است و به دلیل معروفیت آن شلوغ است. فقط  وعده ناهار در این رستوران سرو می شود. و بازه زمانی آن 11 تا 17 بعدازظهر است. اگر زمان را از دست بدهید به ناهار این رستوران نمی رسید. به علت شلوغی این رستوران ممکن است ناهار تمام شده باشد.  بهترین زمان برای رفتن ساعت 12 تا 13 است.  راه دسترسی به آن بازار تهران، مسجد شاه داخل حیاط مسجد سمت راست رستوران شرف الاسلامی است.

رستوران قدح

رستوران قدح

رستوران قدح که در پشت بازار فرش فروش ها واقع شده است. یکی دیگر از رستوران های قدیمی تهران است. چون معروف است تابلویی ندارد و همه بازار آن را می شناسند. صاحب این رستوران حسین می خونه چی است. این رستوران همانطور که از اسمش پیدا است در قدیم میخانه بازاری های تهران بوده است. کیفیت کباب های این رستوران بی نظیر است و کباب هایش در کنار برنج ایرانی، کره محلی و ته چین زعفرانی سرو می شود. این رستوران منو ندارد. و در یک سینی انواع کباب هارا میگ ذراند و از شما می پرسند کدام یک را می خواهید. محیط رستوران قدیمی است و با تابلوهای قدیمی و زیبا تزئین شده است. تعدادی کفش که دست ساز خود حسین آقاست بر روی دیوار های رستوران نصب شده است. در رستوران قدح انواع کباب ها مانند برگ، کوبیده، جوجه و بختیاری را بخورید و از کیفیت و طعم ویژه آن لذت ببرید. حسین آقا اصالتا آذری است و 40 سال است که در تهران زندگی می کند اگر خواستید به این رستوران قدیمی با کباب های معروفش بروید باید به خیابان خیام روبروی خیابان سید نصرالدین، خیابان شهید کربلایی پلاک 6 بروید. این رستوران نیز این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است اگر نمی توانید به صورت حضوری به رستوران بروید به صورت آنلاین از رستوران خرید کنید.

رستوران حاج عباسی

رستوران حاج عباسی
رستوران حاج عباسی

رستوران برادران حاج عباسی که به هفت کچلون معروف است. در چهار راه مولوی و راسته پارچه فروش ها قرار دارد. هفت کچلون از لوطی های قدیم تهران به شمار می آیند. شهاب حاج عباسی که از بازمانده های آنها است که بعد از هفتاد سال که از تاسیس این چلو کبابی توسط پدربزرگش مهدی حاج عباسی میگذرد این رستوران را اداره می کند. اولین کباب لقمه توسط یکی از برادرهای حاج عباسی یا هفت کچلون توسط محمود حاج عباسی طراحی و پخته شده است. این رستورانه قدیمی به علت کیفیت خوب غذاهایش همیشه شلوغ است. غذاهای این رستوران به صورت قدیمی و در سینی های روحی سرو می شود. این رستوران که به تازگی بازسازی شده است دو طبقه است. اما در وقت ناهار بسیار شلوغ است. کباب برگ مخصوص این رستوران معروف است. همچنین زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با ماهیچه و گردن این رستوران پر طرفدار است. این رستوران در خیابان مولوی، خیابان پیر مرادی ( باغ فردوس ) قرار دارد. همه روزه غذا از ساعت 10 تا 23 شب دارد به جز پنجشنبه  ها که تا ساعت 18 غذا سرو می کند و جمعه ها این رستوران تعطیل است.

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز
رستوران شاندیز

رستوران شاندیز یکی دیگر از معروف ترین رستوران های تهران است که از سال 1376 کار خود را در تهران شروع کرد. رستوران شاندیز مشتری های بسیاری دارد و چندین شعبه در تهران دارد. رستوران شاندیز از جمله رستوران های مدرن و زیبا و مجلل است. البته رستوران شاندیز علاوه بر سبک اروپایی و مجلل لوکسش شعبه ایی در مجتمع اریکه ایرانیان دارد که رستورانی سنتی است و به صورت سفره خانه است و در آن انواع قیلیان به همراه چای، میوه و آجیل سرو می شود. در این رستوران موسیقی ضبط شده پخش می شود. بهترین کباب شمال تهران در شاندیز سرو می شود. بهترین غذا و معروف ترین آن شیش لیک و ماهیچه است. رستوران شاندیز سرویس بیرون بر دارد. اگر نتوانستید به رستوران های شاندیز بروید می توانید از سرویس بیرون بر آن استفاده کنید.

رستوران هانی

رستوران هانی یکی از رستوران های معروف تهران در منطقه 12 تهران میدان قیام است. بنیانگذار آن اکبر کبریتچی است. در رستوران هانی منوی جدیدی به کار گرفته شد و غذاهایی نظیر زرشک پلو با مرغ، جوجه کباب بدون استخوان و باقالی پلو در آن دیده می شد که همین امر سبب شد تا رفته رفته مشتری های زیادی به رستوران هانی بیایند و به این شکل این رستوران مشهور شد. رستوران هانی اکنون شعبه های زیادی در تهران دارد. در این مجموعه انواع غذاهای ایرانی سرو می شود. از شعبه های تهران میت وان به شعبه میرداماد، شهید بهشتی، مطهری، اندرزگو، حکیم نظامی و چند شعبه در شهرک های دیگر نام برد. رستوران هانی شعبه تخت طاووس قدیمی و به صورت سلف سرویس از مشتری های خود پذیرایی می کند. البته رستوران هانی بیرون بر هم دارد و شما می توانید با یکی از شعبه های نزدیک تماس بگیرید و غذای خود را سفارش دهید.

دیزی سرای ایرانشهر

دیزی سرای ایرانشهر
دیزی سرای ایرانشهر

اگر می خواهید یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نوش جان کنید. حتما سری به دیزی سرای ایرانشهر بزنید. آبگوشت که با آن دیزی و شوربا نیز می گویند. یکی از غذاهای اصیل است که قدمت آن به هزاران سال پیش می رسد و از غذاهای عشایر بوده است. در دیزی سرای ایرانشهر دیزی به صورت قدیمی و در ظرف های سنگی در کنار نان سنگک، ترشی و سبزی خوردن سرو می شود. 
دیزی سرای ایرانشهر در سال 1386 تاسیس شد و یکی از معروف ترین و مشهورترین رستوران های تهران است. فضای داخلی رستوران کاملا سنتی است. دیوارهای رستوران از صحنه نبرد شاهنامه و داستان های هزار و یک شب تزئین شده است. دیزی سرا ایرانشهر رستوران شلوغی است و به خاطر غذای خوبش مشتریان در صف به انتظار می ایستند. در این رستوران فقط دیزی سرو می شود و آن هم برای وعده ناهار است.

رستوران ارکیده

بهترین رستورانهای تهران

رستوران های زنجیره ایی ارکیده یکی از رستوران هایی است که اصالت یک رستوران ایرانی ولی به سبکی مدرن و امروزی را برای میهمانان خود فراهم کرده است تا در محیطی آرام و زیبا با لذت به صرف غذای سالم و ایرانی بپردازند. رستوران ارکیده قدمتی 60 ساله دارد و با 6 شعبه در سه استان تهران، البرز و مازندران پذیرای مهمانان، جشن ها و مهمانی ها است. موسس و پایه گذار رستوران ارکیده حاج علی اژدری بوده است که در سال 1336 اولین رستوران و مشهورترین رستوران را ساخت. برند رستوران ارکیده گل ارکیده است که دسته گلی از آن توسط یکی از کشاورزان به حاج علی اژدری هدیه شد و این هدیه فلسفه ایی شد برای نام این رستوران.

 ارکیده شعبه هایی در چالوس، مهستان، اقدسیه، آرژانتین، شهریار و متل قو دارد. اگر شما عاشق آلاچیق و لذت بردن از طبیعت هستید و این که روی تخت های سنتی بنشینید و به دوران گذشته بروید و یا اینکه دوستدار تکنولوژی هستید و دوست دارید در محیطی کلاسیک و در بالاترین نقطه بنشینید و شهر زیر پای شما باشد، رستوران ارکیده این امکان را برای شما فراهم کرده است. در رستوران های ارکیده موسیقی به صورت ضبط شده پخش می شود. البته در بعضی از شعبات  پیانو وجود دارد و نوازنده ایی برای مشتریان پیانو می نوازد. در رستوران ارکیده هم غذای محلی سرو می شود و هم غذاهای اصیل ایرانی.

کافی شاپ نیز در این رستوران وجود دارد. در بدو ورود به رستوران با لیوان های کوچک شربت از شما پذیرایی می شود و به عنوان سرویس اولیه مقداری ماست در کاسه های مسی و مقداری نان تازه به همراه سیر برای شما آورده می‌شود. بهترین غذای ارکیده از دید مردم جوجه چینی و جوجه فسنجونی آن است. البته سلیقه ها متفاوت است و بعضی ها کباب کوبیده و برگ این رستوران را می‌پسندند. رستوران ارکیده شعبه آرژانتین ابتدای خیابان الوند قرار دارد با اجرای موسیقی زنده و دارای پارکینگ می باشد و از ساعت 11 تا 24 آماده پذیرایی از میهمانان است.

  • شعبه اقدسیه فضایی کاملا لوکس دارد و کافی شاپی مجزا در بزرگراه ارتش مجتمع شمیران سنتر واقع شده است. 
  • شعبه شهریار فضایی کاملاً سرسبز و امکانات سنتی دارد. 
  • شعبه مهستان که دارای ویژگی خاصی است و این ویژگی خاص، صرف غذا در بام چرخان شهر کرج است. 
  • شعبه متل قو نیز باعث شادابی و سرزندگی شما در محیطی سالم با لذت بردن از غذایی سالم و خوشمزه با دیدن منظره زیبا دریای خزر می باشد.

رستوران ارکیده سفارش آنلاین و بیرون بر هم دارد.

رستوران مرشد

رستوران مرشد
رستوران مرشد

رستوران مرشد در محله تجریش قرار دارد. این رستوران که خانه ایی قدیمی با دو اتاق که به عنوان آشپزخانه از آن استفاده می‌کردند در سال 1391 تاسیس شد. که البته چون مشتریان آن زیاد شدند آشپزخانه به رستوران کوچک تبدیل شد و کم کم دو شعبه دیگر مرشد در نیاوران و کاشانک نیز افتتاح شد. سبک این رستوران کاملا سنتی است. استفاده از سماور و ظرف های قدیمی، پنجره های رنگی و دیوارهای کاهگلی شما را به گذشته  می برد. غذا در رستوران مرشد در سینی سرو می‌شود. از غذاهای مشهور و معروف مرشد کباب سلطانی، کوبیده مخصوص، کباب برگ، میرزا قاسمی و خورشت قیمه آن است. در رستوران مرشد نوشابه سرو نمی‌شود و از نوشیدنی‌های سنتی در این رستوران به جای نوشابه سرو می شود.

لوکس طلایی

لوکس طلایی

 رستوران لوکس طلایی یکی دیگر از رستوران های قدیمی و به نام تهران است. مالک این رستوران آقای حسین کریمی است که با شغل قصابی در جنوب شهر شروع کرد و اولین رستوران خود را در سال 1350 افتتاح کرد. و با تلاش و کوشش خود توانست رستوران لوکس طلایی را در خیابان ولیعصر تاسیس کند. رستوران لوکس طلایی رستوران بزرگی است. در خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه پارک وی قرار دارد. بهترین غذای آن باقالی پلو با گوشت است. اما کباب بره و لقمه بناب آن نیز از بهترین غذاهای این رستوران قدیمی است. اگر نمی خواهید در رستوران غذای خود را میل کنید می‌توانید سفارش غذای خود را به صورت آنلاین بدهید.

رستوران شمرون

کباب سرای شمرون در محله تجریش تهران قرار دارد. و معروف ترین و مشهور ترین کبابی تهران است. شمرون کباب از برندهای معروف می باشد. و در منطقه های مختلف شعبه دارد. در این رستوران انواع غذاهای اصیل، مخلفات و نوشیدنی سرو میشود. بهترین غذاهای این رستوران کباب لقمه گوسفندی، کباب بره و شیشلیک است که همراه با چلو کره در ظرف مسی برای مهمانان سرو میشود. البته میکس کباب خانواده، جوجه کباب، و جوجه با استخوان این رستوران نیز موردپسند مشتریان میباشد. شعبه تجریش این رستوران در ساختمانی سه طبقه و تراس آن در طبقه آخر که رو به میدان تجریش است، طراحی بسیار زیبا و محیطی دلنشین را بر رای مشتریان خود ایجاد کرده است. یکی از شعبه‌های این رستوران به ساندویچ کباب شمرون معروف است. در خیابان اندرزگو قرار دارد. شعبه دلیوری آن در نیاوران است. اگر فاصله شما از آن زیاد است و یا می‌خواهید در محل کار یا منزل از غذای خوب آن لذت ببرید می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش خود را انجام دهید. دو شعبه دیگر این رستوران در دشت بهشت و پاسداران است.

رستوران جوان

رستوران جوان
رستوران جوان

از قدیمی‌ترین رستوران های ایران و محبوب ترین و بهترین رستورانهای تهران می توان به رستوران جوان اشاره کرد. این رستوران اولین بار در محله پامنار در سال 1285 توسط حاج اسماعیل چلویی تاسیس شد و قدمتی 114 ساله دارد. رستوران جوان در منطقه های مختلف تهران شعبه دارد. منوی این رستوران  از پنج بخش تشکیل شده است. بخش دسر و پیش غذا، چلو، انواع خوراک، غذای مخصوص جوان و نوشیدنی‌ها  که با بهترین شکل ممکن و با بهترین کیفیت از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. سبک رستوران به صورت بازاری است و وقتی به رستوران می روید یاد گذشته ها و قدیم می‌افتید. رستوران جوان، کباب برگ و کوبیده معروفی دارد. در این رستوران دو نوع غذای محلی قیمه نثار قزوین و خورش خلال کرمانشاهی نیز سرو می شود. اگر نمی‌توانید حضوری به رستوران جوان بروید به صورت آنلاین می توانید غذای خود را سفارش دهید.

رستوران البرز

رستوران البرز
رستوران البرز

از قدیمی ترین رستوران های تهران است. با اینکه این رستوران قدیمی است اما همچنان یکی از شیک ترین و بهترین و زیباترین رستوران های پایتخت می باشد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می‌شود. این چلوکبابی در سال 1346 توسط برمانس افتتاح گردید و در سال 1350 به خیابان سهروردی منتقل شد. این رستوران دارای دو سالن پذیرایی و یک سالن وی آی پی می باشد. این رستوران به خاطر کباب های خوشمزه و نیم متری و گران بودنش معروف است. بهترین کباب برگ را در این رستوران می توانید نوش جان کنید. در این رستوران ‌موسیقی به صورت زنده پخش می‌شود. از دیگر غذاهای رستوران البرز می توان انواع کباب ها، استیک، چلو کباب، شنیتسل و تعدادی غذای دریایی را نام برد.

رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو
رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو با معماری کاملاً اصیل ایرانی و سنتی در میدان ونک به سمت گاندی واقع شده است. مدیر این رستوران آقای محمد رشیدی طرقی است و به خاطر علاقه فراوانش به قدمت ایران و فرهنگ و هنر ایرانی چیدمان سنتی و اصیل ایرانی را برای رستوران انتخاب کرده است. معماری داخلی رستوران و نقاشی های ایرانی که برای تزئین غذا به کار رفته و نوع پوشش کارکنانش شما را به گذشته های دور ایران می برد. در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و در رستوران شما می توانید هم روی میز و صندلی های چوبی زیبا بنشینید و هم میتوانید روی تخت های سنتی لم بدهید و از غذاهای سنتی این رستوران لذت ببرید.

اولین نشانه سنتی این رستوران سماور بزرگی است که هنگام پایین رفتن از پله ها با آن روبرو می شوید. معماری سقف رستوران به شکل طاق‌های سنتی همراه گچبری‌های زیبا و به رنگ آبی فیروزه‌ای است. منوی رستوران متنوع است و انواع غذاهای معروف ایرانی را می‌توانید در منو مشاهده کنید و از کباب هایی مثل بختیاری، فیله کباب، شیشلیک گرفته تا ماهیچه، باقالی پلو، شیرین پلو، آبگوشت، ته چین مرغ و همچنین سالاد بار و میز اردو که در وسط سالن قرار دارد لذت ببرید. ویژگی دیگر این رستوران گران قیمت این است که قبل از غذا و بعد از آن گارسون ها با چای و شیرینی و میوه از شما پذیرایی می کنند. رستوران همه روزه ظهرها از ساعت 12 تا 3.5 و شب ها از ساعت 8 تا 12 آماده پذیرایی از میهمانان است. البته اگر می‌خواهید به سن نزدیک باشید و از موسیقی زنده لذت ببرید باید از قبل میز خود را رزرو کنید.

رستوران نارنجستان

رستوران نارنجستان
رستوران نارنجستان

رستوران بین المللی نارنجستان فعالیتش را از سال 1385 شروع کرده است. در محله سعادت آباد مجتمع سرو واقع شده است. رستوران نارنجستان در چند سالی که کار خود را شروع کرده است مفتخر به دریافت تندیس ماهی طلایی و لوح تقدیر و کسب عنوان رستوران نمونه را در کشور شده است. در این رستوران علاوه بر غذاهای متنوع ایرانی منوی کامل فرنگی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. طبقه یازدهم رستوران فرنگی آن و طبقه 12هم مخصوص غذاهای ایرانی است. در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود. اینترنت در این رستوران رایگان است. اگر می خواهید هزینه زیادی برای غذای خود کنید و یا قرار مهمی دارید به رستوران نارنجستان در سعادت آباد بروید. این رستوران جزو رستوران ‌های ممتاز تهران است. پرسنل تحصیل کرده، حرفه ای و مجرب و آشنا به زبان های مختلف دارد و همین امر باعث شده مشتریان زیادی داشته باشد.

رستوران موبی دیک

رستوران موبی دیک
رستوران موبی دیک

رستوران موبی دیک با قدمتی 40 ساله در خیابان کریمخان قرار دارد کوبی دیک قدیمی ترین و خاص ترین رستوران سلف سرویس تهران است و ساعت کاری آن 11 تا 16 است. وعده شام ندارد. نام رستوران موبی دیک از رمان مشهور هرمان مدیوین گرفته شده که ترجمه فارسی آن وال سفید می شود. رستوران موبی دیک در محدوده طرح ترافیک است. و جای پارک در خیابان های اطراف این رستوران به سختی پیدا می شود. این رستوران دو طبقه است و هر طبقه فضای بزرگی دارد. دکوراسیون رستوران ساده ولی روشن و دلباز است. در این رستوران هم غذای ایرانی و هم غذای فرنگی سرو می شود. بهترین غذای آن کباب برگ، کوبیده و باقالا پلو با ماهیچه است. غذاهای ایرانی آن انواع خورشت، خوراک و کباب است و غذای فرنگی آن لازانیا، بیف استراگانف و ژیگو است با بهترین طعم برای شما سرو می شود و اگر اهل غذای دریایی هستید ماهی غزل آلا و سالمون آن را از دست ندهید.

رستوران ایتالیایی سنسو

رستوران ایتالیایی سنسو
رستوران ایتالیایی سنسو

رستوران ایتالیایی سنسو یکی از رستوران های معروف ایتالیایی در تهران است که در بلوار فردوس خیابان رامین جنوبی واقع شده است. سنسو به معنای حس خوب است این رستوران فضای بزرگی دارد و دکوراسیون داخلی  به سبک اروپایی و مینیمال دارد و به دو رنگ طوسی خنثی و زرد به عنوان رنگ مکمل در دکوراسیون استفاده شده است. پنجره هایی بزرگ و دلباز که نور را به بیرون میفرستد و در جلوی هر پنجره گلدان های زیبا قرار دارد. در رستوران از میز های چوبی برای گرم کردن فضا استفاده شده و به رنگ طوسی است. این رستوران سه شعبه در تهران دارد شعبه اصلی آن در بلوار فردوس یک شعبه در نیاوران و شعبه دیگر آن در تهران پارس است. سالاد سزار و پنه پاستا همراه با سس مخصوص این رستوران معروف است. موهیتو نوشیدنی مخصوص سنسو است. البته استیک و برگرهای سنسو هم حرف ندارد. مخصوصا استیک مدالیون، استیک چیلی و ماهی این رستوران. سنسو منوی متنوعی دارد. رستوران سنسو شلوغ است اگر نمی خواهید در انتظار بمانید باید از قبل رزرو انجام دهید. ساعت کار سنسو 12تا 24 است. این رستوران در کل رستوران گرانی است که البته کیفیت غذاها آن را جبران می کند.

 

رستوران شهر بانو شهرک غرب

رستوران شهر بانو شهرک غرب
رستوران شهر بانو شهرک غرب

رستوران سنتی شهربانو مدرن ترین و شیک ترین و باشکوه ترین رستوران سنتی شمال غرب تهران است. معماری داخلی رستوران سنتی و دکوراسیون داخلی آن لوکس با تجهیزات مدرن است. این رستوران موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9001 و 2008 در سیستم مدیریت کیفیت و HACCP شده است و همچنین از طرف سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان واحد منتخب این سازمان معرفی شده است. این رستوران دارای دو بخش مجزا سفره خانه و کافی شاپ است. در رستوران انواع کباب های ایرانی و دیزی سنگی به همراه نان داغ سرو می شود. در شهر بانو پکیج نهار و شام به همراه سالاد بار سرو می شود. همچنین وعده صبحانه به صورت سلف سرویس شامل 20 غذای سرد و گرم و نوشیدنی سرو می گردد. در این رستوران غذا به صورت سلف سرویس است و موسیقی در پنج بخش به صورت زنده سنتی، پاپ، پاپ کلاسیک، آذری و محلی اجرا می شود. این رستوران 200 نفر ظرفیت و داری سالن وی ای پی می باشد. شهر بانو سرویس بیرون بر نیز دارد.  رستوران سنتی شهر بانو در شهرک غرب بلوار دادمان خیابان درختی روبه روی مرکز خرید شهر مجتمع خلیج فارس قرار دارد.

رستوران های زنجیره ای باروژ

رستوران های زنجیره ای باروژ
رستوران های زنجیره ای باروژ

 از جمله رستوران های زنجیره ایی تهران می توان رستوران های باروژ اشاره کرد. باروژ در اکثر نقاط تهران شعبه دارد از جمله شعبه‌های آن می‌توان به: شعبه میرداماد، سردارجنگل، گیشا، کوروش، سعادت آباد، بام لند چیتگر، هایپر استار، الهیه، یوسف آباد، نمایشگاه و آجودانیه اشاره کرد.در این رستوران انواع پیش غذا سالاد سوخاری پیتزا ساندویچ پاستا و نوشیدنی سرو می‌شود. این رستوران انواع فست فودها برای مشتریان با بهترین و زیباترین طراحی آماده می کند. رستوران های زنجیره ای باروژ سفارش اینترنتی هم دارد. این رستوران به پیتزاهایش به خصوص آلفردو مشهور است. 

پاستا پاتوق

پاستا پاتوق
پاستا پاتوق

 از بهترین پاستاهای پایتخت می باشد پاستا پاتوق که در منطقه ستارخان ها واقع شده است یکی از شلوغ‌ترین پاستا فروشی های تهران است. وقتی به پاستاه پاتوق می روید با صف طولانی آن مواجه می‌شوید. ولی شما را زیاد منتظر نمی گذارند. در پیاده رو چهارپایه گذاشته شده و می توانید آنجا بنشینید و غذای خود را میل کنید. یا با خود ببرید یا در ماشین میل کنید. البته مقداری بالاتر هم شعبه دلیوری این رستوران است که نسبتاً خلوت تر می باشد. بهترین و پرطرفدارترین غذای پاتوق چیز برگر فرانسوی و سوخاری هایش است که جدیدا به منو اضافه شده است. ولی با این حال پاستاهایش را از دست ندهید. پاتوق به من منوی خود لازانیا و پیتزا را نیز اضافه کرده است. شعبه اول این رستوران ستارخان بین فلکه اول و دوم روبه روی بانک آینده نبش پاساژ طلا و جواهر شب تاب می باشد و شعبه دوم آن ستارخان بین فلکه اول و دوم شهدای شمالی بالاتر از کوچه کسرایی قرار دارد. 

رستوران کوبابا

 رستوران کوبابا به غذای خاورمیانه شهرت دارد و در خیابان جردن واقع شده است. رستوران کوبابا بهترین و خوشمزه ترین غذاهای بین المللی را دارد. کوبابا چند شعبه دارد که در دریاچه چیتگر(بام لند)، لواسان و شهرک غرب قرار دارند. در این رستوران صبحانه، ناهار و شام سرو م یشود. رستوران کوبابا فضای متفاوت و نیمه بازی دارد. طراحی و چیدمان میزها به سبک مدرن است. در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود. فضا از دو بخش داخلی و بیرونی تشکیل شده است. هم در زمستان و هم در تابستان از فضای بیرونی که نیمه پوشیده شده و شیشه ای است می توانید استفاده کنید. تنوع غذایی در رستوران کوبابا بسیار است. در این رستوران علاوه بر غذای ایرانی، غذای لبنانی، ترکی و افغانی سرو می‌شود. بهترین املت تهران را می توانید در رستوران کوبابا میل کنید. مهم ترین نکته درباره رستوران‌کوبابا این است که باید منتظر بمانید تا غذای مورد علاقه شما تهیه شود. این رستوران گران قیمت است که البته به طعم و مزه ی آن می ارزد. قبل از رفتن به این رستوران برآورد قیمت کنید و بعد بروید. از غذاهای لبنانی معروف آن:حمص، فلافل، سالاد تبوله، سالاد فتوش و سمبوسه است که به عنوان پیش غذا بسیار عالی و خوشمزه هستند. بین غذاها هم پلوی افغانی، موساکای بادمجان، اسکندرافندی، خورش بادمجان و قوره قابل سرو است. 

فالاروپ

فالاروپ

رستوران فالاروپ یا مدائن سابق که در محله نازی آباد تهران از سال40 فعالیت خود را آغاز کرد و 50 سالی در این منطقه فعال بود و اکنون در مکان دیگری با برند فالاروپ کار خود را شروع کرده است. در این رستوران غذاهای ایرانی و ایتالیایی سرو می شود. این رستوران فضای شیک و زیبایی دارد. چنین رستورانی را در جنوب تهران کم دیده اید. به خصوص برای افرادی که در جنوب تهران زندگی می کنند بسیار عالی است و نیازی نیست تا شمال و غرب تهران برای یک رستوران خوب و تمیز و شیک بروند. بهترین غذای فالاروپ پیتزای مخصوص و ساندویچ مخصوص فالاروپ است. و بهترین پیش غذاها سیب زمینی مخصوص و پنیر سوخاری و سیب زمینی سوخاری پیشنهاد می شود. همچنین سالاد سزار سوخاری آن نیز معروف است. آدرس این رستوران: نازی آباد، خیابان مدائن نرسیده به بازار دوم پلاک 427 رستوران فالاروپ است. 

مطلب مفید بود؟
4
2
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی