تهران

معرفی بهترین رستوران‌های کیش

بهترین رستوران‌های کیش
جزیره کیش جزو زیباترین مناطق گردشگری ایران محسوب می‌شود که به غیر از مکان های تفریحی و دیدنی، رستوران‌ها و غذاهای معروف بسیار خوب سنتی، بین‌المللی، فست فود و دریایی دارد که برای آشنایی کامل با هر کدام از این رستوران‌ها و غذاها در ادامه با ما همراه شوید.

بهترین رستوران‌های کیش

زیباترین جزیره ایران که در استان هرمزگان واقع شده، جزیره کیش می‌باشد که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید و اماکن تفریحی، رستوران‌های بسیار خوب و معروفی نیز دارد. در این جزیره برای همه‌ی سلیقه‌های مختلف انواع رستوران‌ها و غذاها مانند سنتی، بین‌المللی و دریایی وجود دارد که در این مطلب به طور کامل معرفی شده اند.

رستوران کوه نور کیش

 یکی از بهترین و زیباترین رستوران‌های کیش، رستوران کوه نور است که در در دل کوه می‌باشد. معماری داخلی این رستوران از سنگ و صخره است و همین امر باعث شده تا یکی از خاص‌ترین رستوران‌های جزیره باشد. نورپردازی رستوران در شب که در میان صخره‌ها ایجاد شده فضایی دلنشین را به مهمانان خود هدیه می‌کند. آبشارها و تصاویر ایرانیان باستان بر روی سنگ‌ها جلوه خاصی به رستوران بخشیده است. در این رستوران غذای ایرانی، فرنگی و دریایی سرو می‌شود. از ویژگی این رستوران اجرای موسیقی زنده است. ساعت سرویس‌ دهی از 13 تا 1 نیمه شب است که اگر قصد رزرو دارید باید 24 ساعت قبل انجام دهید. اگر به رستوران کوه نور رفتید حتما از سالاد بار و سوپ آن میل کنید همچنین از خوردن غذاهای فرانسوی غافل نشوید.

آدرس رستوران کوه نور کیش : میدان امیرکبیر، بلوار دانش.

رستوران کوه نور کیش
رستوران کوه نور کیش

فودکورت دامون کیش

فودکورت دامون که در طبقه دوم مرکز خرید دامون واقع شده است از محبوب‌ترین مکان‌ها برای مسافران، گردشگران و بومی‌های جزیره است. این رستوران در نزدیکی کلوپ دریای آکواریوس هتل گلدیس قرار دارد که دارای یک غرفه غذای ایرانی و ده غرفه غذای فرنگی است که در آن انواع غذاهای مکزیکی، هندی، ایتالیایی، چینی و فرانسوی سرو می‌شود. اگر به فودکورت دامون رفتید حتما از غذاهای هندی، پاستا آلفردو و ماهی بچشید و از آن‌ها لذت ببرید. این رستوران موسیقی زنده ندارد اما سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام آماده است.

فودکورت دامون کیش
فضای رستوران فودکورت دامون کیش

 رستوران میرمهنا کیش

از بهترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های جزیره کیش رستوران میر مهنا است.  این رستوران در شرق جزیره در شهرک میرمهنا واقع شده و فضای بسیار بزرگ و مدرنی دارد و در نزدیکی ساحل قرار گرفته است که می‌توانید در زمانی که غذای خود را صرف می‌کنید از زیبایی دریای جنوب نیز لذت ببرید و بعد از صرف غذا در سواحل خلیج فارس قدم بزنید. اگر اهل غذاهای دریایی هستید حتما میرمهنا را امتحان کنید. در این رستوران غذاهای دریایی، سنتی و انواع کباب سرو می‌شود. همچنان می‌توانید از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید. بهترین و محبوب ترین غذای این رستوران قلیه ماهی است.

آدرس رستوران میرمهنا کیش : میر مهنا، نوار ساحلی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز

رستوران میرمهنا کیش
 سالن رستوران میرمهنا کیش

رستوران توتی فروتی کیش

رستوران توتی فروتی در نزدیکی اسکله تفریحی قرار دارد و یکی از رستوران‌های محبوب جزیره است. این رستوران در سال 1384 تاسیس شد و ظرفیت 500 نفر را دارد. در این رستوران غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و فست فود نیز سرو می‌شود. دکوراسیون رستوران چوبی است و فضای پشت بام رستوران کاملا از چوب ساخته شده است. در این رستوران می‌توانید از فضای باز نیز استفاده کنید و از منظره زیبای خلیج فارس لذت ببرید.

بهترین غذای این رستوران میگو گریل شده است. در این رستوران موسیقی زنده اجرا می‌شود و سرویس‌دهی از ساعت 11 صبح تا 11 شب است. در توتی فروتی ظهرها غذای ایرانی و شب ها غذاهای فرنگی سرو می‌شود. طبقه پایین مخصوص سرو غذا و طبقه بالا که منظره زیبای آن دیدنی است مخصوص کافی شاپ رستوران است. پرطرفدارترین غذای این رستوران جوجه تند، ماهی کباب و سالاد سزار است. 

آدرس رستوران توتی فروتی کیش : بلوار دریا، اسکله تفریحی

رستوران توتی فروتی کیش
فضای رستوران توتی فروتی کیش

رستوران رویال استار کیش

 یکی از بهترین رستوران‌های جزیره کیش رویال استار است که فضای رستوران و دکوراسیون آن بسیار شیک و مدرن می‌باشد. این رستوران ایرانی با دیزاین اروپایی در سال 1391 تاسیس شده است که دارای دو محیط باز و سرپوشیده است. منوی رستوران بسیار متنوع و کامل است که اجرای موسیقی زنده، رزرو تلفنی و آنلاین نیز دارد. استفاده از چراغ‌های مدرن و نورپردازی زیبا فضایی دلنشین را برای مهمانان و مسافران فراهم آورده است. این رستوران شیک و لاکچری جزو یکی از رستوران‌های گران قیمت کیش می‌باشد که انواع غذاهای ایرانی، ملل، دریایی و سالادها در آن سرو می‌شود. پرطرفدارترین غذاهای رویال استار، استیک‌، برگر، پاستا آلفردو و چیکن پارمزان است. در منوی شام رستوران از وعده غذاهای سبک استفاده شده است. محبوب‌ترین منوی رویال، بشقاب دریایی و سالاد سزار است. ظرفیت این رستوران 150 نفر و همه روزه از ساعت 12 ظهر تا یک بامداد در خدمت میهمانان می‌باشد. تمامی کارکنان این رستوران مسلط به زبان انگلیسی و عربی هستند. این رستوران دارای پارکینگ، تحویل رایگان در محل، رزرو تلفنی، اینترنت رایگان و دستگاه پوز می‌باشد. 

آدرس رستوران رویال استار کیش :کیش، بلوار صدف فاز یک، ساختمان بساک طبقه 3 می‌باشد.

رستوران رویال استار کیش
رستوران رویال استار کیش

رستوران کلبه درویش کیش

 در غرب جزیره کیش رستوران سنتی ایرانی به نام رستوران کلبه درویش قرار دارد که انواع غذاهای اصیل ایرانی را در این رستوران می‌توانید میل کنید. همچنین در این رستوران صبحانه، ناهار و شام نیز سرو می‌شود. این رستوران بیشتر شبیه سفره خانه است که نزدیکی ساحل قرار دارد به همین خاطر هنگام صرف غذا می‌توان منظره کشتی یونانی را دید. این رستوران به سبک سنتی و قدیمی باعث جلب توجه گردشگران و مسافران جزیره شده است که چای و قلیان هم دارد. برای رفع خستگی به سبک ایرانی با چای دیشلمه خوش عطر و طعم و قلیان اصیل ایرانی به کلبه درویش حتما سر بزنید. این رستوران 50 نفر ظرفیت دارد و فضای داخلی آن از تخت‌های سنتی تشکیل شده و غذا در محیط داخلی آن و چای قلیان در محیط بیرونی رستوران سرو می‌شود.

منوی رستوران کاملا سنتی است و انواع کباب ها، دیزی خورش‌ها، کشک بادمجان، میرزا قاسمی و... را دارد. کلبه درویش جزو بهترین رستوران های کیش در سرو غذاهای ایرانی است. اگر گیاه‌خوار هستید این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لذیذترین کباب کوبیده ایرانی در این رستوران سرو می‌شود. از دیگر غذاهای پرطرفدار این رستوران قورمه سبزی است که در بین گردشگران بسیار محبوب است. 

آدرس رستوران کلبه درویش کیش : جاده جهان، بعد از کشتی یونانی، ساختمان ساحلی 2 

رستوران کلبه درویش کیش
رستوران کلبه درویش کیش

رستوران پایاب کیش

یکی از رستوران‌های خوب جزیره کیش رستوران پایاب است. این رستوران در مجاورت مجموعه تاریخی پایاب قرار دارد که دارای فضای بسیار آرام و دلنشین با ظرفیت 700 نفر است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در آن سرو می‌شود. از امکانات این رستوران اینترنت بی سیم، ارسال رایگان غذا، زمین بازی کودکان، رزرو تلفنی میز غذا، پارکینگ و رزرو برای تمامی مراسم‌ها است. در پایاب تخت‌های سنتی کوچک و بزرگ به همراه پشتی در فضایی باز و همچنین میز و صندلی فلزی در کنار هم چیده شده است.

به این رستوران، رستوران موزیکال نیز گفته می‌شود زیرا که موسیقی زنده در این رستوران در فضای باز و در قسمت آلاچیق‌ها هر شب اجرا می‌شود. از غذاهای معروف پایاب انواع قورمه، قیمه، کباب و دیزی است. 
 آدرس رستوران پایاب کیش :کیش، میدان المپیک، خیابان المپیک

رستوران پایاب کیش
رستوران پایاب کیش

رستوران فودلند کیش

 رستوران فودلند در مجتمع مرکز خرید مرجان در مجاورت ساحل کیش قرار دارد. مساحت این رستوران 2100 متر مربع است که جزو بزرگترین رستوران‌های کیش می‌باشد. این رستوران در سال 1389 تاسیس شده و ظرفیت این رستوران 400 نفر است. هدف اصلی تاسیس این رستوران به گفته مدیرعامل جوان آن آقای سامان پیمان پور ارائه غذای با کیفیت و متنوع با استانداردهای بین المللی است. در ضمن در این رستوران استفاده از اینترنت پر سرعت وای فای رایگان است.

 فودلند فضای آرام بخش و دلنشینی دارد. سقف بلند و طراحی مدرن و موسیقی زنده همراه با نورپردازی باعث شده تا گردشگران زیادی این رستوران را انتخاب کنند. فودلند سه سالن با دکوراسیون متفاوت و تنوع غذای بسیار زیادی دارد که باعث شده بیش از 100 نوع غذا، پیش غذا و دسر در منوی رستوران باشد. در مجموعه فودلند از ساعت 11 ظهر تا 12 شب با انواع غذای دریایی، غذای عربی، سوخاری، انواع سالاد، غذاهای ایرانی و بهترین و برترین برندهای فست فود از گردشگران و مسافران پذیرایی می‌شود. بهترین غذای این رستوران شیر ماهی کبابی با سبزی پلو، لوبیا پلو و ته‌چین است. 

این رستوران دارای دو کافی شاپ مجزا نیز می‌باشد. یکی از کافی شاپ‌ها با انواع نوشیدنی سرد و گرم پذیرای میهمانان است و دیگری با چای و قلیان در خدمت مشتریان است.
آدرس رستوران فودلند کیش : انتهای لاین غربی بازار مرجان، جنب دانشگاه شیراز

رستوران فودلند کیش
رستوران فودلند کیش

رستوران کوه سنگی کیش

این رستوران در قسمت شرقی جزیره کیش جنب بازار پردیس 2 واقع شده است. این رستوران 40 نفر ظرفیت دارد و چون در نزدیکی بازار پردیس و هتل پارمیس قرار دارد روزانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این رستوران می‌آیند. این رستوران جزو رستوران‌های سنتی ایرانی است. کوه سنگی دو بخش فضای باز و فضای بسته دارد. در دکوراسیون فضای باز آن از تخت‌های سنتی لابه‌لای صخره های سنگی و گیاهان استفاده شده و دکوراسیون فضای بسته آن داخل غار است. به جز فضای سنتی و سنگی آن که دلیل شهرت این رستوران است طعم و کیفیت غذاها نیز زبان زد است. اگر می‌خواهید غذاهای اصیل ایرانی را بچشید انتخاب این رستوران گزینه بسیار مناسبی است. دیزی ایرانی با نان سنگک همراه با سبزیجات تازه و دوغ سنتی در پارچ های سفالی یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. از دیگر غذای معروف این رستوران جوجه کباب با استخوان، جوجه کباب بی‌استخوان، کتاب لقمه مخصوص، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، ماهی شیر سوخاری، ماهی شیر کبابی، ماهی هامور سوخاری و میگو سوخاری است. در کنار این غذاهای لذیذ منوی سالاد، منوی نوشیدنی و قهوه، چای و قلیان نیز قرار دارد.

ساعت کاری رستوران کوه سنگی ساعت 12 ظهر تا 1 نیمه شب است. از امکانات رستوران می‌توان به اجرای موسیقی زنده، زمین بازی، اینترنت رایگان، تحویل رایگان غذا، رزرو تلفنی و پارکینگ اشاره کرد.
 آدرس رستوران کوه سنگی کیش : کیش، جنب بازار پردیس است.

نمای رستوران کوه سنگی کیش
نمای رستوران کوه سنگی کیش

رستوران بختیاری کیش

 رستوران بختیاری در قسمت غرب نشین جزیره کیش نزدیک بازار عرب‌ها در بلوار نیایش با ظرفیت 40 نفر قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی در محیطی آرام و دلنشین سرو می‌شود. در منوی این رستوران برای پیش غذا انواع سوپ‌ با طعم‌های خوشمزه و لذیذ، برای وعده نهار انواع کباب‌، چلو خورشت‌های ایرانی و چنجه همچنین برای وعده شام انواع سالاد ماکارونی، ساندویچ، فلافل، انواع کوکو، عدس پلو و خوراک لوبیا سرو می‌شود. 

شروع به کار آشپزخانه و رستوران 11 ظهر تا 11 شب می‌باشد که تمامی گردشگران و مسافران ضمن استفاده از فضای رستوران می‌توانند از خدمات سفارش تلفنی و بیرون‌بر نیز بهره‌مند شوند. 
آدرس رستوران بختیاری کیش : کیش، بلوار نیایش، جنب مسجد خاتم الانبیا است.

رستوران بختیاری کیش
رستوران بختیاری کیش

رستوران هشتگ کیش

رستوران هشتگ رستورانی فرنگی با محیطی متفاوت در جزیره کیش است که جزو اولین فودهال جزیره کیش می‌باشد. هشتگ با ظرفیت 80 نفر دارای انواع رستوران فرنگی، ایرانی، عربی، مدیترانه‌ایی و کافی شاپ است که با معماری زیبا و دکوراسیون بسیار شیک به همراه موسیقی زنده ساعات خوشی را برای گردشگران و مسافران رقم می‌زند. در منوی رستوران انواع غذاها از جمله پیتزا، برگر، استیک، ساندویچ، پاستا، سالاد، سیب زمینی و انواع نوشیدنی ها موجود است.

ساعت کار رستوران در وعده نهار از ساعت 13 تا 16 و در وعده شام از ساعت 20 تا 1 بامداد می‌باشد. 
آدرس رستوران هشتگ کیش : کیش بلوار خلیج فارس

رستوران هشتگ کیش
رستوران هشتگ کیش

رستوران نهنگ سفید کیش

 یکی از معروف‌ترین رستوران‌های جزیره کیش رستوران نهنگ سفید است که در کنار ساحل زیبای خلیج فارس پشت بازار مریم قرارداد. نهنگ سفید همانطور که از اسمش مشخص است به شکل نهنگ ساخته شده است که دو طبقه است. قسمت پایین آن در داخل نهنگ و دیگری که رو باز است سقف نهنگ می‌باشد که در طبقه بالا نمای دریای خلیج فارس به طور کامل مشخص است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، بین المللی و دریایی توسط آشپزهای حرفه‌ای طبخ می‌شود که کیفیت بسیار خوبی دارند. بهترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران کوسه کباب، میگو پفکی و قلیه ماهی است. در این رستوران هر شب موسیقی زنده توسط گروههای معروف جزیره اجرا می‌شود و این امکان فراهم است که بدون صرف غذا هم می‌توان از موسیقی زنده لذت برد.

رستوران نهنگ سفید کیش
رستوران نهنگ سفید کیش

رستوران دارچین کیش

 رستوران دارچین با نام قبلی کارد و چنگال که در خیابان کوشا واقع شده است با فضایی دلنشین و دکوراسیونی زیبا نظر گردشگران داخلی و خارجی و همچنین بومی‌های کیش را به خود جلب کرده است. این رستوران همه روزه از ساعت 12 تا 24 بامداد پذیرای گردشگران و مسافران می‌باشد که دارای منوی متنوع با غذاهای لذیذ است. ظرفیت رستوران 50 نفر است که غذای بیرون بر هم دارد. در این رستوران غذاهای متنوعی چون انواع ماهی، انواع خورش، کباب، ته‌چین، لوبیا پلو، کباب تابه‌ای، بیف استراگانوف، قیمه نثار، عدس پلو و... سرو می‌شود که در کنار سفارش غذا می‌توانید از سالاد بار رستوران نیز استفاده کنید. اگر به دنبال تجربه غذای خانگی در کیش هستید حتما به رستوران دارچین سر بزنید. در این رستوران وعده نهار و شام سرو می‌شود که فضای زیبا و کیفیت خوب غذا باعث محبوبیت این رستوران شده است. 
از دید گردشگران همه‌ی غذاهای این رستوران خوب و خوش طعم است و حجم غذا مناسب می‌باشد. با این حال محبوب‌ترین غذاهای رستوران ماهی، کباب تابه ای با سس مخصوص و سوپ‌های خوش عطر و خوش طعم آن است. 
آدرس رستوران دارچین کیش : میدان امیر کبیر، بلوار تهران، خیابان کوشا

رستوران دارچین کیش
رستوران دارچین کیش

فست فود بومرنگ کیش

 یکی از قدیمی ترین فست فودهای جزیره کیش فست فود بومرنگ است که در ایران مروارید روبروی بازار مروارید قرار دارد. دسترسی به این فست فود راحت است اگر سوار مینی بوس شوید در ایستگاه بازار مروارید پیاده شده از در ورودی وارد شده به سمت در پشتی بازار بروید ایران مروارید و فست فود روبروی شماست. شما هم می توانید داخل رستوران غذای خود را میل کنید و هم در محیط باز رو به رو صندلی برای نشستن هست. و می‌توانید از محیط بیرون که خنک هم است استفاده کنید. این فست فود نسبتا شلوغ است ولی شما هیچ وقت معطل نمی شوید. ساعت کاری فست فود 11:30 تا 24 بامداد می باشد. کیفیت بالای سرویس دهی و موقعیت مکانی و قیمت مناسبش و باعث معروفیت آن شده است. محبوبیت بومرنگ در پیتزا هایش است به خصوص پیتزای مارگاریتای آن محبوبیت زیادی در جزیره دارد. در بومرنگ شما یک پیتزا سفارش می دهید و همزمان طعم 4 پیتزا را تست می کنید چون در هر دو قاچ پیتزای آن یک مزه دارد. در این فست فود می‌توانید انواع پیتزا، همبرگر های مخصوص، ساندویج های متنوع، مرغ سوخاری و سالاد را سفارش دهید. شما می‌توانید آنلاین نیز از این رستوران خرید نمایید. ظرفیت این رستوران80 نفر می‌باشد. 
آدرس فست فود بومرنگ کیش : کیش، بلوار مروارید، ایران مروارید پلاک 331

فست فود بومرنگ کیش
فست فود بومرنگ کیش

رستوران قصر سفید کیش

 از بهترین رستوران‌های جزیره کیش رستوران قصر سفید است که رستورانی کلاسیک و مدرن در دو طبقه در نزدیکی مجتمع ورزش‌های دریایی کیش در بلوار اندیشه پشت بازار مریم واقع شده است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، فست فود، دسر، سالاد و نوشیدنی سرو می‌شود. ظرفیت این رستوران 100 نفر است که در این رستوران فضایی برای کافی شاپ نیز در نظر گرفته شده که می‌توانید انواع نوشیدنی های سرد و گرم و دسرها را سفارش دهید. فضای تمیز و زیبای رستوران باعث شده مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در این رستوران موسیقی زنده اجرا می‌شود و این امکان وجود دارد تا میز خود را از قبل رزرو نمایید. از دیگر امکانات رستوران بوفه آزاد، دلیوری، اینترنت رایگان و صندلی کودک است. کارکنان این رستوران به زبان فارسی و انگلیسی مسلط هستند. ساعت کاری رستوران در وعده ناهار 11 الی 3 بعد از ظهر و در وعده شام از ساعت 7 تا 12 بامداد می‌باشد. حتما از غذاهای دریایی این رستوران که با انواع ماهی‌های جنوب طبخ می‌شود میل کنید و از آن لذت ببرید.
آدرس رستوران قصر سفید کیش : کیش، میدان صنایع، انتهای بلوار اندیشه

 رستوران قصر سفید کیش
 رستوران قصر سفید کیش
 رستوران قصر سفید کیش
 رستوران قصر سفید کیش

رستوران هواری کیش

 اگر دوست دارید در سفر به کیش غذاهای محلی را تجربه کنید حتما سری به رستوران هواری بزنید. غذای این رستوران دریایی و سرو غذا انتخابی است. نوع معماری رستوران مدرن است و فضای باز و اتاق اختصاصی ندارد. ساعت کاری رستوران 11:30 تا 24 بامداد است که می‌توانید سفارش آنلاین غذا هم داشته باشید. ظرفیت این رستوران 80 نفر است و محیط شیک و غذاهای با کیفیت باعث شده تا این رستوران در بین گردشگران طرفدار زیادی داشته باشد. در این رستوران غذاهای سنتی جزیره و جنوب سرو می‌شود. منوی هواری متنوع و بیشتر سنتی است ولی این رستوران سه نوع پیتزا نیز دارد. پیتزای دریایی، پیتزای پپرونی و پیتزا بیکن که طرفداران زیادی دارد. از پیش غذاهای رستوران می‌توان به پاگورا، سمبوسه میگو، ترشی محلی، سیب زمینی سرخ شده و از منوی غذا دریایی آن ته چین ماهی، ته چین میگو، برنج تند هواری، استیک ماهی، قلیه ماهی، کباب ماهی، ماهی سرخ شده کامل، ماهی شکم پر، دوپیازه میگو، بشقاب دریایی خانواده، کلکوک سوخاری، دوپیازه کولی را نام برد. 
آدرس رستوران هواری کیش : شهرک صدف، میدان گلستان، روبروی مسجد امام حسن مجتبی

رستوران هواری کیش
رستوران هواری کیش
رستوران هواری کیش
رستوران هواری کیش

رستوران خوان سالار کیش

خوان سالار رستورانی قدیمی است که از سال 1350 کار خود را آغاز کرده است. این رستوران که در نزدیک بازار پانیذ کیش قرار گرفته، انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی ویژه جزیره را ارائه می‌دهد. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران قدیمی باعث شده تا مشتریان زیادی را به خود جلب کند. خوان سالار فضای گرم و قدیمی با یک سالن بزرگ با ظرفیت 100 نفر را دارد. اگر طرفدار دیزی هستید می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

ساعت کاری رستوران در وعده نهار ساعت 12 تا 16 و در وعده شام ساعت 20 تا 24 بامداد است. این رستوران ارسال رایگان و غذای بیرون بر هم دارد. 
آدرس رستوران خوان سالار کیش : کیش، روبروی بازار پانیذ، بازارچه حافظ

رستوران خوان سالار کیش
رستوران خوان سالار کیش
رستوران خوان سالار کیش
رستوران خوان سالار کیش

رستوران مادربزرگ کیش

یکی از مکان‌های دیدنی جزیره کیش رستوران سنتی مادربزرگ است که از مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری کیش محسوب می‌شود که در نزدیکی درخت سبز قرار دارد و به عقیده بومی‌ها بسیار انرژی خوبی دارد و آرزوها را برآورده می‌کند. رستوران مادربزرگ با درب ورودی قدیمی و دیوارهای بلند کاهگلی طراحی شده است. فضای داخلی آن کاملا به شکل سنتی همراه با میز و صندلی‌های چوبی و حوض‌های بزرگ طراحی شده است. رستوران دارای دو نیم طبقه است که نیم طبقه اول میز و صندلی و در نیم طبقه دوم وسایل تزئینی سنتی قرار دارد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و در کنار غذا انواع ماست و دوغ محلی و ترشی سرو می‌شود. این مکان علاوه بر رستوران شربت خانه هم دارد و در بین مردم به رستوران و شربت خانه معروف است. در رستوران مادربزرگ غذا با قابلمه‌های مسی و سینی‌های روی و مس برای مشتریان سرو می‌شود. اگر به این رستوران رفتید شوید پلو با ماهی اصل جنوب را فراموش نکنید. از دیگر غذاهای مخصوص رستوران مادربزرگ غذای اصیل جنوب هواری میگو، کباب تابه‌ای مخصوص، دیزی سنگی، مرصع پلو، ماهیچه مخصوص، زرشک پلو با مرغ، چلو گوشت، رشته پلو با گوشت قورمه، چلو کباب و کشک بادمجان است. گارنیش غذاها بینظیر و کیفیت و طعم غذاها بی‌مثال است.

ساعت کاری رستوران در وعده نهار ساعت 12 تا 17 و در وعده شام ساعت 20 تا 12:30 بامداد می‌باشد. همچنین در این رستوران موسیقی‌های اصیل و سنتی به صورت زنده اجرا می‌شود. بهترین غذای این رستوران از دید گردشگران دیزی سنگی، کباب تابه‌ای و هواری میگو است. برای رفتن به رستوران مادربزرگ باید ابتدا به شهر تاریخی حریره بروید. جنب شهر تاریخی حریره درخت سبز کیش و رستوران مادربزرگ قرار دارد.

رستوران مادربزرگ کیش
فضای رستوران مادربزرگ کیش
رستوران مادربزرگ کیش
رستوران مادربزرگ کیش مجموعه میراث فرهنگی

رستوران عمو اکبر کیش

از معروفترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های جزیره کیش که بین گردشگران طرفدار دارد رستوران دریایی عمو اکبر است. این رستوران در بازارچه صدف روبروی مجتمع پانیذ قرار گرفته است. در این رستوران غذاهای دریایی سرو می شود. این رستوران در دو فضای باز و بسته از مهمانان پذیرایی می‌کند. بهترین غذای عمو اکبر ماهی کبابی، میگو پفکی و میگو چینی است که ماهی و میگو به صورت روزانه و تازه تامین می‌شود تا غذاها کیفیت بالایی داشته باشند.

ساعت کاری رستوران در وعده نهار از ساعت 12 تا 16 و در وعده شام از ساعت 20 تا 24 بامداد است. عمو اکبر در پخت انواع غذاهای دریایی حرفه‌ای است. منوی رستوران عمو اکبر شامل انواع ماهی، کباب و میگو است. این رستوران بابت فضای ساده و معمولی‌اش بیشتر به رستوران سر راهی و کبابی شباهت دارد.
آدرس رستوران عمو اکبر کیش : کیش، بلوار فردوسی، روبروی بازار پانیذ، مجتمع حافظ

رستوران عمو اکبر کیش
نمای رستوران عمو اکبر کیش
رستوران عمو اکبر کیش
فضای رستوران عمو اکبر کیش

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی