تهران

آموزش پاکسازی صورت در منزل

آموزش مراحل پاکسازی صورت در منزل
می دانیم که پاکسازی پوست صورت باعث جوانی ، شادابی و طراوت صورت می شود اما مشغله های روزمره باعث شده که همه ما زمان کافی برای رفتن به مراکز تخصصی زیبایی و مراقبت پوست را نداشته باشیم . به همین خاطر یادگیری پاکسازی صورت در منزل فرصت خوبی را در اختیار ما می گذارد تا از مراقبت پوست صورت خود غافل نشویم .

همه ما آرزو داریم که پوستی درخشان و بدون نقص داشته باشیم . ترفندهای ساده ای جهت پاکسازی صورت در منزل وجود دارد که رضایت شما را به خود جلب خواهد کرد .


بهتر است بدانید که اول از هر چیز استفاده از مواد غذایی سالم ، سبزیجات ، میوه جات و نوشیدن آب کافی است که به داشتن پوستی سالم کمک زیادی می کند . از آنجا که جوانی و شادابی صورت ما رابطه مستقیمی با زیبایی ما دارد بنابراین در اینجا قصد داریم که روشی ساده و سریع جهت پاکسازی صورت در منزل به شما آموزش دهیم .

آشنایی با مراحل پاکسازی یا پلینگ صورت
آموزش مراحل پاکسازی یا پلینگ صورت


مراحل پاکسازی یا پلینگ صورت

  1. اولین قدم جهت آمادگی و پاکسازی صورت بخور دادن است . بنابراین 2 لیوان آب را همراه یک قاشق غذا خوری بابونه داخل ظرفی مناسب خوب مخلوط کنید . سپس ظرف را روی شعله گاز قرار دهید . زمانی که جوش آمد آن را از روی شعله بردارید و با حوله ای که روی سرتان می اندازید به مدت 20 دقیقه صورت خود را بخور دهید . این عمل باعث شده که منافذ پوست باز شوند .                                                                             
  2. بعد از بخور دادن بلافاصله دانه های سر سیاه را به طور کامل با فشار دو انگشت جلوی آینه از دورن پوست خود خارج کنید . دانه های ریز را با استفاده از میله ای مخصوص که سر آن حلقه ای شکل بوده و از قبل با الکل سفید ضد عفونی شده ، از صورت خود خارج کنید . فراموش نکنید محل های مورد نظر و همچنین میله حلقه ای را مدام با پنبه ای آغشته به الکل سفید کاملا ضدعفونی کنید . اگر نتوانستید به هر دلیلی این میله را تهیه کنید بعد از بخور دادن صورت بلافاصله مقداری پودر روشور (سفیداب) را روی پوست صورتتان بمالید ، بعد از این که جذب شد در جهت پایین به بالا صورت خود را ماساژ دهید . این کار باعث پاک شدن جوش های سرسیاه و ریز و همچنین جرم های صورت به خصوص در ناحیه بینی می شود .                                                                                                                                                                                           
    پاک کردن صورت از جوش های سرسیاه و ریز
    پاک کردن صورت از هر گونه جوش ها و آلودگی ها 

     

  3. بعد از آن که جوش های سرسیاه ، جوش های ریز و آلودگی ها را از روی پوست صورت خود خارج کردید ، از ماسک های سفید نظیر ماسک ماست و جوانه گندم یا ماسک نشاسته استفاده کنید . ماسک را به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد یا خنک بشورید . (ماسک ماست و جوانه گندم : مخلوط یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری آرد جوانه گندم یا نان سنگک / ماسک نشاسته  : مخلوط یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری نشاسته )                        
    استفاده از ماسک جهت پاکسازی صورت
    استفاده از ماسک های مناسب جهت پاکسازی صورت

     

  4. ماسک خیار و گلاب باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود . بنابراین یک عدد خیار را که به صورت ریز رنده شده با یک قاشق مرباخوری گلاب مخلوط کنید و در حالت خوابیده روی پوست خود قرار دهید و بعد از 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد یا خنک بشورید .
  5. بعد از پاکسازی و پلینگ صورت به مدت 3 الی 4 ساعت از هیچ گونه کرم یا کرم پودری استفاده نکنید تا ورم و قرمزی صورت رفع شود . بعد از گذشت این زمان می توانید از کرم مرطوب کننده یا روغن بادام استفاده کنید . 

تا اینجا دریافتیم که عواملی نظیر استفاده مداوم از لوازم آرایش ، آلودگی هوا ، استرس ، اختلال هورمونی بدن ، گرفتن رژیم های غذایی و مصرف دخانیات باعث به وجود آمدن جوش ، آکنه و لکه روی پوست صورت می شوند به همین دلیل پاکسازی صورت در منزل امری ضروری تلقی می گردد . بهترین زمان برای پاکسازی صورت قبل از خواب است . چون بعد از آن پوست صورت شما علاوه بر این که کاملا استراحت می کند ، عمل پاکسازی صورت نیز تاثیر بیشتری دارد . سعی کنید پاکسازی صورت را هر دو تا سه ماه یک بار انجام دهید . انجام پاکسازی صورت در فاصله زمان های کوتاه یا پشت سر هم باعث شل شدن و در نهایت چروک شدن پوست صورت می شود .
 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی