تهران

آموزش طراحی دکوراسیون داخلی منزل

نحوه طراحی دکوراسیون منزل
شما با تغییرات دکوراسیون داخلی محیط زندگی، می توانید نقش بسیار مفیدی در روحیه اهالی خانه داشته باشید. این امر با مد نظر قرار دادن تکنیک های بسیار ساده طراحی دکوراسیون منزل و تلفیق آن با سلیقه شما به راحتی امکانپذیر است.که با تغییرات بسیار جزئی وکم هزینه،فضایی گرم و دلنشین برای شما به ارمغان می آورد.

با یادگیری نکات اولیه طراحی دکوراسیون داخلی می توان با ایجاد تغییرات چشمگیر اما ساده و کم هزینه در خانه و محل زندگی، حس و حالی نو و هیجان انگیز به این فضاها بخشید. برای شروع بهتر است ابتدا سلیقه و تمایل خود را به سبکهای مختلف تعیین کنید. به عنوان مثال علاقه مند به دکوراسیون مدرن و ساده هستید یا جزئیات و گرمای دکوراسیون سنتی را دوست دارید. با انتخاب نوع سبک مورد علاقه، چارچوب و اصول بقیه مسیر نیز مشخص می شود. حال که سبک خود را انتخاب کردید می توانید به ابعاد و اندازه ها و روابط فضایی خانه توجه کنید. برای مثال در خانه های آپارتمانی، کمبود فضا، بزرگتر جلوه دادن فضا، کوتاهی سقف ها و تفکیک درست فضاها از دغدغه های اصلی هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک

در قدم اول برای فضاهای کوچک اصل مهمی را تعیین می کنیم و آن استفاده حداکثری از هر فضا است. برای فضاهای کوچک طراحی دکوراسیون داخلی را طوری در نظر بگیرید که یک فضا به طور همزمان چند عملکرد را تامین کند. مثلا فضاهای بالا یا زیر تخت ها، فضاهای پشت درها یا بین قفسه کتابها و سقف، راهرو ها، تقاطع کریدورها نمونه هایی هستند که با تغییری اندک می توانند به عنوان یک فضای چند عملکردی استفاده شوند. از تمام فضاهای پرت ساختمان استفاده کنید. مثلا فضای زیر پله ها که همیشه بدون کاربرد رها شده و توجه چندانی به آن نمی شود، می تواند به عنوان کمد لباسهای غیر فصلی و یا وسایلی که نیاز نیست همیشه در دسترس باشند استفاده شود.

چیدمان فضاهای کوچک
استفاده از فضاهای کوچک در چیدمان منزل

از سبدها، قفسه ها، شلف ها و کمدها و میزهای کوچک می توانید برای نظم بخشیدن به فضاهای کوچک استفاده کنید. در کل برای خانه های کوچک بهتر است سبک دکوراسیون داخلی را مدرن در نظر گرفته و مبلمان مینیمال و ساده انتخاب کنید تا کمترین فضا را اشغال کرده و باعث اغتشاش بصری فضا نشوند.

دکوراسیون داخلی مدرن
طراحی دکوراسیون مدرن

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

به خاطر داشته باشید یک اصل اساسی در دکوراسیون داخلی این است که هرچه فضا کوچکتر باشد باید رنگها روشنتر انتخاب شوند. با انتخاب رنگ روشن برای فضاهای کوچک باعث می شوید آنها بزرگتر و دلبازتر به نظر بیایند. اگر سقف کوتاهی دارید رنگ روشنتر از دیوارها برای آن انتخاب کنید تا بلندتر جلوه کند. اگر طول فضای شما کم است دیوار انتهایی را روشنتر انتخاب کنید تا فضا بزرگتر جلوه کند. قانون رنگ ها هرگز فراموش نکنید.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

نور نیز مانند رنگ عنصری مهم است که از اصول اساسی و پایه ای دکوراسیون داخلی هر نوع فضا است. به عنوان مثال برای یک اتاق خواب مدرن با مبلمانی مینیمال و تختی ساده، یک نورپردازی درست در کنار تخت می تواند علاوه بر جنبه کاربردی به عنوان نور ملایم شبانه برای اتاق خواب، به فضای ساده  و مدرن اتاق نیز جذابیتی خاص ببخشد.

نورپردازی داخلی اتاق
نورپردازی اتاق خواب

عناصر نوری دکوراتیو نیز می توانند علاوه بر جنبه زیبایی در دکوراسیون داخلی اتاق، جنبه کاربردی به عنوان چراغ خواب و...داشته باشند. این نوع نورپردازی را می توانید با انتخاب و خرید ریسه های نوری موجود در بازار و استفاده از آنها در جایی مناسب در اتاق انجام دهید.

نورپردازی شیک
نورپردازی با ریسه های نوری

گوشه های دنج

هر خانه ای با هر سبک از دکوراسیون داخلی، به گوشه هایی دنج برای افراد خانه نیاز دارد تا خلوت و تامل خود را در آن بگذرانند. این گوشه های دنج میتوانند محل خوبی برای قرار دادن قفسه کتاب ها و قاب عکس ها باشند و با کوسن ها و بالشت های کوچک یا مبل های راحتی به فضایی گرم و امن و راحت برای افراد خانه تبدیل شوند. 

گوشه های دنج
تامین گوشه های دنج با کوسن ها و بالشت ها

زیر پنجره های پرنور خانه همیشه فضایی برای طراحی این گوشه های دنج وجود دارد که با قفسه ها و نیمکت هایی ساده به کاربردی ترین حالت می رسند. برای اتاق خواب بچه ها نیز می توانید با چادرها یا قفسه های مخصوص اتاق کودک یا با صندلی هایی راحت که از سقف آویز می شوند این طرح را پیاده کنید.

طراحی دکور اتاق کودک
چیدمان اتاق کودک

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه همیشه بیشترین دقت را به خرج دهید. زیرا این فضا تنها فضایی از خانه است که همه افراد در تمام طول روز از آن استفاده می کنند. حتی اگر آشپزخانه کوچکی دارید می توانید با طراحی دکوراسیون ویژه و کاربردی بهترین استفاده را از فضای آن داشته باشید. اگر امکان قرار دادن میز جزیره در آشپزخانه را دارید این یک نکته مثبت برای استفاده بهینه از فضا است. علاوه بر کاربرد درون آن به عنوان کابینت ظروف و وسایل آشپزخانه، بعد زیبایی و عملکرد آن به عنوان میز غذاخوری نیز مطرح است. همچنین استفاده از گل و گیاه در آشپزخانه و یا کاربرد کاشی های طرح دار برای دیوارهای آن می تواند فضای شما را به دکوراسیون سنتی و گرم آشپزخانه های قدیمی نزدیک کند.

چیدمان آشپزخانه
دکوراسیون آشپزخانه

نوع مبلمان

به خاطر داشته باشید اگر از مبلمان و سبک مدرن پیروی میکنید میزها و آباژورها و ... را نیز ساده و مینیمال انتخاب کنید. متریال استیل از جمله پر طرفدارترین های سبک مدرن است. با انتخاب میزهای استیل و وسایل دکوری رومیزی استیل می توانید سبکی مدرن اما لوکس را به دکوراسیون داخلی خانه ببخشید. رنگ های ساده، خنثی و مات برای دکوراسیون مدرن شما بهتر هستند اما اگر می خواهید به این سادگی جذابیت ببخشید می توانید با انتخاب یک یا چند عنصر با رنگ شاد این کار را انجام دهید.

مبلمان مدرن
انتخاب مبلمان متناسب با سبک چیدمان منزل

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی