تهران

چگونه بدون دکلره موهامو روشن کنم

روشن کردن موها بدون دکلره
رنگ مو بویژه رنگ های روشن و بلوند می توانند تاثیر زیادی در جذابیت و تنوع بخشی به چهره داشته باشند. داشتن موهای بلوند و روشن همواره برای خانم ها از جذابیت و زیبایی خاصی برخوردار بوده است. به همین منظور ما در این مطلب به بیان روشهایی که بدون دکلره بتوان موهایی به رنگ روشن داشت اشاره خواهیم کرد.

چگونه بدون دکلره موهامو روشن کنم

روشن و بلوند کردن و تنوع بخشیدن به رنگ موها برای بانوان یکی از جذاب ترین کارهای آرایشی و زیبایی است. با اینکه رنگ مشکی طبیعی موها خود یک رنگ زیبا و جذاب است ولی برای بسیاری تجربه رنگ های متنوع نیز هیجان آور است. در این میان به این دلیل که بسیاری از رنگ های روشن به تنهایی و فقط با رنگ نمی توانند ایجاد شوند و بایستی بواسطه استفاده از دکلره و به پایه رساندن مو بدست بیایند، به دلیل عوارض و مضراتی که استفاده مکرر از مواد دکلره می تواند در پی داشته باشد بسیاری از بانوان از این کار هراس دارند.

چنانچه شما نیز قصد دارید با استفاده از روش های بی ضررتر و بدون نیاز به دکلره کردن موهایی روشن و زیبا داشته باشید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.


روشن کردن مو بدون دکلره و با استفاده از مواد طبیعی

رنگ مو یکی از مولفه های تاثیر گذار در زیبایی چهره محسوب می شود که می تواند نقش بسزایی در تنوع بخشی و زیباتر دیده شدن صورت فرد ایفا کند. رنگهای روشن و بلوند باعث درخشندگی رنگ موها می شوند. یکی از روش های موثر در روشن شدن رنگ موها بدون نیاز به دکلره و مواد شیمیایی، استفاده از مواد طبیعی برای این منظور است. البته لازم به ذکر است که مواد طبیعی قابلیت روشن کنندگی چند درجه ای مو را دارند و نمی توان انتظار داشت که تغییر قابل توجهی در رنگ موها ایجاد نمایند. در ادامه چند ماده طبیعی که با استفاده از آنها می توانید چند درجه رنگ موی خود را روشنتر نمایید ذکر خواهند شد:
چای بابونه برای روشن کردن مو بسیار مفید است و یکی از مواد طبیعی است که می توانید آن را به صورت دم کرده برای مدت 8 الی 9 ساعت روی موهای خود نگه دارید. این کار می تواند منجر به روشن شدن رنگ موهایتان شود.
روغن نارگیل  برای روشن کردن مو کاربرد دارد. جهت روشن شدن رنگ موهای خشک، مقداری روغن نارگیل را با اسیدسیتریک ترکیب نموده و محلول حاصله را روی موهای خود بگذارید.
 آب لیموی تازه برای روشن کردن مو نیز یکی دیگر از روش های طبیعی برای روشن کردن رنگ موهاست. مخلوط دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه با مقداری آب گرم است که می توانید آن را روی موهای خود مالیده و جهت روشن شدن رنگ موها در مجاورت نور آفتاب قرار بگیرید.
ترکیب روغن زیتون با عسل نیز می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی رنگ مو مورد استفاده قرار بگیرد.

روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره
استفاده از مواد طبیعی برای روشن کردن رنگ موها


روشن کردن رنگ مو با اکسیدان خالی

استفاده از اکسیدان خالی یکی از روش هایی است که می توان با آن رنگ موها را روشن کرد. نکته این روش استفاده کردن از اکسیدان مناسب با در نظر گرفتن رنگ مورد نظر است.
برای روشن کردن مو با اکسیدان خالی، در صورتی که موهایتان نازک و رنگ نشده باشد و بخواهید سه درجه موهایتان را روشنتر کنید از اکسیدان 9% یا شماره 2 و در صورتی که موهای ضخیم و مقاومی دارید بهتر است از اکسیدان با درصد بالاتر استفاده شود.
برای این کار ابتدا با اکسیدان خالی رنگ موها را باز کرده و سپس از رنگ موی دلخواه روی موهایتان بگذارید و بعد از سپری شدن مدت زمان لازم موها را بشویید.

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره
استفاده از اکسیدان خالی برای روشن کردن رنگ موها


روشن کردن رنگ موی تیره

اگر جدیدا رنگ موی تیره ای روی موهایتان گذاشته اید ولی از نتیجه آن راضی نیستید و درصدد روشنتر کردن رنگ موی تیره خود هستید نباید از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید، چون در این صورت روشن کردن رنگ دشوار خواهد بود.
 برای روشن شدن رنگ موی تیره شده چند راهکار مختلف وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید رنگ تیره شده را پاک کرده و روشن کنید.
 اگر مویتان تیره شده و مورد دلخواهتان نیست، بلافاصله موهایتان را با یک شامپوی قوی بشویید. با این کار رنگ موهایتان تا چند درجه روشنتر خواهد شد.
 شستن موها با آب داغ نیز می تواند به پاک شدن و کمرنگ شدن رنگ تیره بیانجامد.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی عمل کرده و رنگ تیره موهایتان را روشنترکند.
به استخر بروید، کلر موجودر آب استخر رنگ موها را روشنتر می کند.
از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید. بهتر است بعد از استفاده از پاک کننده های شیمیایی از نرم کننده استفاده نمایید.

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره
روش های روشن کردن رنگ موی تیره


رنگ کردن مو بدون استفاده از دکلره

برای رنگ کردن موها بدون استفاده از دکلره می توان از پایه رنگ های مختلف استفاده کرد. رنگ هایی با پایه تیره ، متوسط و روشن که با استفاده از اکسیدان متناسب روی موها گذاشته می شوند. در رنگ موهای تیره از اکسیدان 6%، متوسط 9% و روشن و خیلی روشن از اکسیدان 12% استفاده می شود. ترکیب رنگهای متنوعی را می توان تنها با ترکیب رنگ و اکسیدان بدست آورد.

روش روشن کردن مو بدون دکلره


 روشن کردن مو با اکسیدان

برای رنگ کردن مو بدون استفاده از دکلره، اکسیدان خیلی مهم است. اگر موهایتان نازک و رنگ نشده است و می خواهید حدود 3 درجه موهایتان را روشنتر کنید بهتر است از اکسیدان 9% یا شماره 2 برای ترکیب با رنگ مورد نظرتان استفاده کنید.
اگر موهای ضخیم و پرپشتی دارید از اکسیدان 12% و شماره 3 در ترکیب رنگتان استفاده کنید.
اگر قصد دارید موهایتان را فقط در حدود یک الی دو درجه روشنتر نمایید از اکسیدان 6% و شماره 1 استفاده کنید.
چنانچه قصد دارید رنگ موهای خود را 4 یا 5 درجه روشنتر کنید رنگ موی خود را با اکسیدان 12% ترکیب کنید.

روشن کردن مو بدون دکلره
روشن کردن مو با انواع اکسیدان


روشن کردن مو با سه صفر

رنگ موی سه صفر یا e20 که به عنوان یک نوع واریاسیون نیز شناخته می شود، می تواند پیگمنت های مو را تا 5 درجه روشن کرده و آماده پذیرش رنگهای دلخواه کند. از این رنگ مو که حاوی مقدار زیادی آمونیاک است به منظور روشن کردن پایه موها استفاده می شود.
برای روشن کردن مو با سه صفر ابتدا این رنگ مو را به نسبت یک به دو با اکسیدان 9% ترکیب کرده و روی موها می گذاریم و به مدت 45 دقیقه نگه داشته و سپس می شوییم. بعد از سپری شدن دو روز از رنگ کردن مو با سه صفر و استراحت مو، از رنگ موی دلخواه روی موها استفاده می کنیم.

روشن کردن رنگ مو بدون دکلره
روشن کردن رنگ مو با سه صفر

در ادامه چند ترکیب رنگ مو بدون دکلره را برای استفاده شما عزیزان ذکر می کنیم:

فرمول ترکیب رنگ موی دودی بدون دکلره

  • رنگ موی بژ متوسط و روشن از هرکدام 40 میل
  • رنگ موی زیتونی شماره 7، 30 میل
  • رنگ موی دودی شماره 6، 20 میل
  • واریاسیون نقره ای، 4 سانت
  • اکسیدان شماره یک
آموزش روشن کردن رنگ مو
رنگ موی دودی بدون دکلره

ترکیب رنگ موی نسکافه ای بدون دکلره

  • رنگ موی بلوند نسکافه ای شماره 6
  • رنگ موی بلوند کاپوچینو شماره 8
  • واریاسیون نقره ای
  • اکسیدان 9%
روش روشن کردن رنگ مو بدون دکلره
ترکیب رنگ موی نسکافه ای روشن بدون دکلره

ترکیب رنگ موی عسلی روشن بدون دکلره

  • رنگ موی طبیعی شماره 9، یک سوم تیوپ
  • رنگ موی دودی شماره 9.2، یک چهارم تیوپ
  • مقداری رنگ موی سه صفر
  • واریاسیون طلایی
  • اکسیدان 9%
روشن کردن مو بدون دکلره
فرمول رنگ موی عسلی روشن بدون دکلره

رنگ موی دودی طلایی

  • بلوند دودی طلایی شماره 8.31، ده سانت
  • واریاسیون دودی 0.11، یک سانت
  • واریاسیون نقره ای 0.22، دو سانت
  • اکسیدان 6%
روش روشن کردن مو بدون دکلره
رنگ موی دودی طلایی

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. چگونه بدون دکلره می توان رنگ موها را روشن کرد؟

    برای روشن کردن رنگ مو بدون دکلره می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. استفاده از مواد طبیعی و رنگهای شیمیایی با پایه روشنتر از جمله روش های روشن کردن مو بدون نیازه به دکلره هستند.
  2. از چه مواد طبیعی برای روشنتر کردن رنگ مو می توان استفاده کرد.

    از جمله مواد طبیعی که می توانند در روشنتر کردن رنگ مو موثر باشند آب لیمو، عسل، دارچین هستند که استفاده از این مواد به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر به همراه قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب می تواند رنگ موهای شما را روشنتر کند.
  3. اکسیدان ها چه تاثیری در روشن شدن رنگ مو دارند؟

    رنگ مو به تنهایی قابلیت روشن کردن رنگ موها را ندارد و رنگها با ترکیب شدن با اکسیدانها است که می توانند رنگ مو را روشن کنند.
  4. از کدام اکسیدان برای روشن کردن رنگ بدون دکلره می توان استفاده کرد؟

    از اکسیدان ها با شماره های مختلف در ترکیب رنگهای مختلف استفاده می شود و همه آنها از تاثیر روشن کنندگی برخوردارند. ولی اکسیدان شماره 9% و 12% بیشتر برای رنگهای روشن مورد استفاده قرار می گیرند.
  5. اکسیدان 12% را می توان برای ترکیب با رنگهای روشن استفاده کرد؟

    معمولا اکسیدان 12% برای دکلره و مش مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برای موهای ضخیم و سالم نیز می توان جهت روشن کردن رنگ مو از این اکسیدان استفاده کرد.
  6. چگونه میتونم رنگ موی تیره شده را روشن کنم؟

    برای روشن کردن رنگ موی تیره شده بهتر است بلافاصله بعد از شستن رنگ، آن را چندین بار با شامپو و آب داغ بشویید.
  7. بدون استفاده از دکلره موها را چند درجه می توان روشن کرد؟

    اگر نمی خواهید از دکلره برای رسیدن به رنگ دلخواهتان استفاده کنید، می توانید تا حدود 5 درجه موی خود را با استفاده از ترکیب رنگهای روشن بلوند کنید.
  8. چگونه با رنگ موی سه صفر می توان رنگ مو را روشن کرد؟

    با رنگ موی سه صفر می توانیم پایه مو را تا 5 درجه روشن کرده و سپس از رنگ موی دلخواه روی موهایمان استفاده کنیم.
مطلب مفید بود؟
120
15
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی