تهران

خط چشم کشیدن و آرایش چشم را حرفه‌ای یاد بگیرید + تصاویر

آموزش آرایش چشم
یکی از شکایات اصلی خانم‌ها در آرایش چهره این است که طرز صحیح خط چشم کشیدن را بلد نیستند و نمی‌دانند که کدام مدل خط چشم به فرم چشم‌ها و صورتشان می‌آید. در این مقاله به طور کامل و جامع به همراه تصاویر، خط چشم کشیدن را آموزش داده‌ایم تا بتوانید با توجه به فرم چشمانتان بهترین مدل خط چشم را بکشید.

خط چشم کشیدن را حرفه‌ای یاد بگیرید + تصاویر آموزشی

چشم‌ها نقاط کانونی و اصلی چهره هستند. انتخاب رنگ و نحوه آرایش کردن آن‌ها هم بستگی به رنگ و حالت چشم فرد دارد. شما با استفاده از رنگ‌ها می‌توانید چشم‌های خود را زیباتر، درشت‌تر و یا ریزتر کنید. به عنوان مثال با استفاده از رنگ روشن می‌توانید چشم‌هایتان را درشت‌تر جلوه دهید. در این مقاله قصد داریم شما را با آرایش چشم مخصوصا خط چشم کشیدن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش آرایش چشم
آموزش انواع خط چشم با عکس

سایه چشم

یکی از چالش برانگیزترین و اصلی‌ترین قسمت‌های آرایش، آرایش چشم است. اگر می‌خواهید آرایش اصولی داشته باشید باید تمامی نکات مربوط به آرایش چشم را در نظر داشته باشید که یکی از این نکات انتخاب صحیح سایه چشم است. سایه چشم برای درخشش و برجسته کردن چشم‌ها کاربرد دارد و اگر سایه چشمی مناسب را انتخاب کنید، می‌توانید چشمانی خیره کننده داشته باشید. امروزه در قسمت لوازم آرایشی بازار سایه چشم تنوع زیادی پیدا کرده است. همین امر موجب سردرگمی خانم‌ها در انتخاب این وسیله آرایشی شده است. در ادامه شما را با انواع سایه چشم و کارایی آن‌ها آشنا می‌کنیم.

اسم انواع مدل سایه چشم
آشنایی با سایه چشم

انواع سایه چشم

در بازار لوازم آرایشی انواع سایه چشم جدید موجود است که هر کدام از آن‌ها فرمول، بافت، تاثیر و ظاهر پایانی متفاوتی دارند. همین امر موجب شده که انتخاب سایه چشم در میان آن‌ها کاری دشوار باشد. 

  • سایه چشم پودری

سایه چشم پودری یکی از رایج‌ترین نوع سایه چشم است که برای افراد مبتدی و کسانی که تجربه کافی در آرایش ندارند مناسب می‌باشد. این نوع سایه چشم به صورت پالت‌های فشرده دو یا چهارتایی و یا تک پیگمنت در بازار موجود است.
سایه چشم پودری خود به تنهایی به چند نوع متفاوت تقسیم می‌شود. 

  • مات: برای استفاده در روز مناسب است. 
  • براق: برای استفاده در شب مناسب است. 
  • اکلیلی: برای آرایش مهمانی، نمایشی و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

نکته: سایه چشم پودری را نباید روی چشم‌ها بمالید. زیرا این ناحیه یکی از حساس‌ترین نواحی صورت است و در صورت کشیدگی یا کشیده شدن سایه بر روی چشم، چین و چروک در اطراف چشم پدید می‌آید. بنابراین برای انجام این کار بهتر است که از برس سایه چشم کمک بگیرید و سایه چشم را با ملایمت و آرام روی پلک‌ها بزنید.

انواع سایه چشم جدید
سایه چشم پودری
  • سایه چشم کرمی

اگر قصد استفاده از سایه چشم پودری را ندارید، یکی دیگر از بهترین روش‌های سایه زنی، استفاده از سایه چشم کرمی است. این نوع سایه چشم برق بیشتری به پشت چشم می‌دهد اما برای کسانی که پوست چربی دارند مناسب نمی‌باشد. این نوع سایه‌ها هم انواع مختلفی دارند و در ظرف‌های کاسه‌ای با رنگ‌های مختلف به صورت تکی در بازار موجود می‌باشند. به همین علت شما می‌توانید چند رنگ متنوع را خریداری کنید و با استفاده از آن‌ها و تلفیق رنگ‌ها به سایه مورد نظر خود برسید. برای استفاده از این نوع سایه چشم‌ها قلموهای آرایشی سر بزرگ را انتخاب کنید تا سایه چشم به راحتی نریزد.

  • سایه چشم مدادی

استفاده از سایه چشم مدادی به دلیل نوک مدادی بودن آن برای افراد مبتدی بسیار راحت‌تر است. به همین علت این نوع سایه چشم برای آرایش‌های روزمره و سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
انواع سایه چشم مدادی در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به علایق خود می‌توانید مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. گفتنی است این نوع سایه چشم دوام طولانی‌تری نسبت به انواع سایه چشم دارد و برای آرایش طولانی مدت روز کارایی دارد.

انواع سایه چشم مدادی
سایه چشم مدادی
  • سایه چشم مایع

این نوع سایه چشم‌ها در بسته بندی‌هایی شبیه به رژهای مایع یا برق لب عوض می‌شوند. بر خلاف ظاهر سایه چشم مایع که به نظر می‌رسد تنها برای افراد حرفه‌ای مناسب است، این نوع سایه چشم یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد تازه کار است. سایه چشم مایع در رنگ‌های متفاوت و به صورت تکی در بازار موجود می‌باشند. 
برای اعمال این نوع سایه چشم می‌توانید از براش خودتان استفاده کنید و برای خط چشم کشیدن هم از آن کمک بگیرید. 
نکته: این نوع سایه چشم‌ها به سرعت خشک می‌شوند به همین علت کنترل آن‌ها کمی سخت است.

اسم انواع مدل سایه چشم
سایه چشم مایع
  • شایه چشم پودری شل

بسیاری از آرایش‌گرها و خانم‌هایی که به صورت حرفه‌ای آرایش می‌کنند، از این نوع سایه چشم استفاده می‌کنند. پودر این نوع سایه چشم‌ها کاملا از یکدیگر جدا و دانه‌ای هستند، به همین علت استفاده از آن‌ها کمی برای افراد مبتدی ممکن است سخت باشد. زیرا در حین سایه زدن پودر ممکن است بر روی آرایش شما بریزد و آرایش‌تان خراب شود. 
نکته: 

  1. افرادی که پوست خشکی دارند در صورت استفاده از این نوع سایه چشم باید در نظر داشته باشند که این نوع سایه چشم ممکن است خشکی پوست‌شان را افزایش دهند و موجب ایجاد چین و چروک شود. 
  2. برای استفاده از این سایه چشم ابتدا از پرایمر استفاده کنید و بعد با استفاده از براش، پودر را با ضربه زدن به پلک اعمال کنید.
  • سایه چشم لایت

سایه چشم ملایم موجب طبیعی‌تر شدن آرایش چشم می‌شود و می‌تواند فرم چشم‌ها را متفاوت‌تر و زیباتر کند. اگر شما قصد دارید آرایش ملایم و ساده انجام دهید بهتر است این نوع سایه چشم را برای میکاپ چشم خود انتخاب کنید. برای آرایش لایت چشم باید سایه‌های رنگ پوستی، سایه‌های رنگ براق، روشن و اکلیل ‌دار استفاده کنید. یکی از مزایای این نوع سایه چشم، زیباتر و بازتر شدن چشم است.

 انواع سایه چشم لایت
سایه چشم لایت
  • اصول سایه زدن چشم

سایه زدن به صورت اصولی بسیار مهم است زیرا می‌تواند موجب کوچک‌تر شدن، بزرگتر شدن، کم و زیاد شدن فاصله چشم شود. به همین علت اصول سایه زدن چشم را که در ادامه آورده ایم رعایت کنید. 

  • ابتدا با مقداری کرم را به پلک های خود بزنید تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود. سپس برای گوشه داخلی چشم از سایه روشن و برای گوشه خارجی چشم از سایه تیره استفاده کنید. 
  • اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بیرون و بالا ادامه دهید، چشم‌ها کشیده‌تر و درشت‌تر به نظر می‌رسند. 
  • برای خوش فرم شدن ابرو و چشم‌ها می‌توانید در پایین ابرو سایه سفید اعمال کنید. 
  • اگر می‌خواهید چشم‌هایتان جذاب‌تر شوند در پلک‌های پایین چشم هم می‌توانید از سایه چشم استفاده کنید.
اصول سایه زدن چشم
اصول سایه زدن چشم

آموزش سایه زدن چشم بصورت ساده

برای شروع ابتدا باید بدانید که سایه چشم را باید به گونه‌ای بزنید که نگاه‌تان جلب شود نه آرایش شما. 

  • ابتدا صورت خود مخصوصا پلک‌هایتان را به خوبی بشویید و خشک کنید. 
  • به کمک کانسیلر زیرسازی آرایش پلک‌هایتان را شروع کنید.
  • در زمان سایه زدن، چشم‌هایتان را باز نگه دارید و سرتان را کمی به عقب متمایل کنید تا به راحتی بتوانید سایه بزنید. 
  • اگر پلک‌هایتان پف کرده‌اند از رنگ‌های مات کمک بگیرید.
آموزش سایه زدن چشم بصورت ساده
آموزش سایه زدن چشم بصورت ساده

آموزش خط چشم

خط چشم کشیدن یکی دیگر از سخت‌ترین قسمت‌های آرایش چشم است که با توجه به فرم و مدل چشم‌ها باید انجام شود. هر خانمی مدل چشم مختص به خود را دارد، که باید خط چشم با توجه به آن کشیده شود. در ادامه این مطلب برای شما آموزش کشیدن خط چشم برای انواع چشم‌ها را آورده‌ایم.

آموزش خط چشم برای چشم های گرد

برای کشیده‌تر نشان داده شدن اینگونه چشم‌ها باید خط چشم را روی خط مژه در قسمت لبه خارجی چشم بکشید و در نهایت آن را به صورت خط چشم بال‌دار در بیاورید. 

آموزش خط چشم برای چشم‌های با فاصله از هم

اگر چشم‌هایتان از یکدیگر فاصله دارند، برای کمتر نشان داده شدن فاصله‌شان، باید به گوشه داخلی چشم تمرکز کنید. برای انجام این کار با سایه چشم گوشه داخلی چشم‌ها را بپوشانید و بعد داخل چشم‌ها را مداد بکشید. توجه داشته باشید که با گوشه خارجی چشم زیاد کاری نداشته باشید.

آموزش خط چشم
آموزش خط چشم برای چشم‌های فاصله‌دار

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

بهترین روش کشیدن خط چشم برای چشم‌های نزدیک به هم، کشیدن خط چشم به صورت نه خیلی باریک و نه خیلی پهن است. زیرا خط چشم‌های ریز یا پهن چشم‌ها را ریزتر جلوه می‌دهند. برای اینگونه چشم‌ها بهتر است خط چشم در گوشه داخلی چشم باریک و در گوشه خارجی چشم پهن باشد. 

آموزش خط چشم برای چشم‌های تک پلکی

یکی از بهترین روش‌های کشیدن خط چشم، برای چشم‌های تک پلکی این است که یک خط باریک در گوشه داخلی چشم بکشید و همانطور که به گوشه خارجی چشم نزدیک‌تر می‌شود خط را پهن‌تر کنید. 

آموزش خط چشم برای چشم‌های گود

برای خط چشم کشیدن چشم‌های گود، ابتدا باید یک خط باریک نزدیک خط مژه بکشید و یا می‌توانید تنها گوشه خارجی بالا و پایین پلک را خط چشم بکشید. همچنین توجه داشته باشید که در بالای چشم خود سایه تیره یا سیاه و پهن نزنید.

 آموزش خط چشم
آموزش خط چشم برای چشم‌های گود

آموزش خط چشم برای چشم های پفی

برای بزرگ‌تر نشان دادن پلک‌ها در اینگونه چشم‌ها باید از قسمت پهن خط چشم استفاده کنید. برای انجام این کار مداد بر روی ریشه‌های گوشه داخلی مژه بکشید و همینطور که به گوشه خارجی چشم نزدیک‌تر می‌شوید خط چشم را پهن‌تر کنید. 

آموزش خط چشم برای چشم های بادامی

یکی از زیباترین مدل‌های چشم، چشم بادامی‌ها هستند. برای زیباتر نشان دادن اینگونه چشم‌ها می‌توانید خط چشم بال‌دار بکشید.

 آموزش خط چشم
آموزش خط چشم برای چشم بادامی‌ها

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های ریز

یکی از روش‌هایی که می‌توانید چشم‌هایتان را درشت‌تر جلوه دهید استفاده از خط چشم است. برای انجام این کار ابتدا خط چشم نازکی بالای چشم و گوشه پایین چشم بکشید، سپس برای داخل چشم از مداد سفید استفاده کنید. 

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های بزرگ

بهترین مدل‌های خط چشم برای کسانی که چشم‌هایی درشت دارند خط چشم بال‌دار و گربه‌ای است. اگر چشم‌هایتان درشت است بهتر است که بالا و داخل پلک بالایی چشم‌هایتان را مداد بکشید.

 آموزش خط چشم
آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های بزرگ

آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌های پلک افتاده

اگر پلک‌های شما افتاده است و روی چشم‌هایتان سایه انداخته باید خط چشمی بکشید که پلک‌هایتان را بالا بکشد و چشم‌هایتان را باز کند. برای انجام این کار باید یک خط چشم پهن‌تر بکشید تا تاکید بر روی چشم‌های شما بیشتر شود. در انتهای خط چشم، یک خط نازک و کمی به سمت بالا بکشید تا چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر برسند.

آموزش خط چشم برای چشم‌های از حدقه بیرون زده

افرادی که این فرم چشم را دارند باید یک خط چشم پهن به چشم بکشند و از سایه تیره به عنوان مکمل کمک بگیرند. سایه تیره موجب می‌شود بیرون زدگی چشم پوشانده شود و چشم فرورفته‌تر جلوه دهد. 

آموزش خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

این گونه چشم‌ها، گوشه خارجی‌شان متمایل به پایین است. برای کشیدن خط چشم چشم‌های رو به پایین باید پلک بالایی را خط چشم مایع بکشید و آن را از گوشه چشم به سمت بالا امتداد دهید و یک زاویه 45 درجه‌ای درست کنید.

 آموزش خط چشم
آموزش خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

آموزش آرایش چشم ساده و شیک

امروزه بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند ساده و شیک باشند به همین جهت از آرایش‌های سنگین و غلیظ دوری می‌کنند. در ادامه مرحله به مرحله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه آرایش چشم ساده و شیکی داشته باشید.

  • ابتدا با کمک یک براش تخت، پشت هر دو پلک خود را پرایمر بزنید. پرایمر موجب ماندگاری بیشتر سایه چشم می‌شود و آرایش چشم‌هایتان را بی‌عیب و جذاب‌تر نشان می‌دهد.
آموزش آرایش چشم ساده و شیک
آرایش چشم حرفه‌ای
  • بعد از پرایمر زدن، با استفاده از یک رنگ سایه چشم طبیعی که همرنگ با پوست شما است، کل پشت پلک‌هایتان را سایه بزنید. این کار را می‌توانید هم با استفاده از برایش آرایشی و هم با کمک نوک انگشت خودتان انجام دهید. 
  • برای کشیدن سایه چشم بهتر است روشن‌ترین رنگ سایه را انتخاب کنید، همچنین می‌توانید از سایه چشم هایلایت یا براق هم استفاده کنید.
آموزش آرایش چشم ساده و شیک
آموزش سایه چشم 
  • برای سایه زدن گوشه بیرونی چشم باید از یک سایه با رنگ تیره کمک بگیرید، برای انجام این کار می‌توانید از رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید. 
  • از سایه تیره در قسمت بالایی پلک و قسمتی که پلک چشم به صورت چین خورده و عمیق است و همچنین پوشه خارجی چشم استفاده کنید. 
  • توجه داشته باشید که سایه با رنگ تیره موجب می‌شود که چشم‌هایتان بعد بگیرد و پلک‌هایتان هم زیباتر جلوه کنند.
آموزش آرایش چشم ساده و شیک
آموزش آرایش چشم
  • پس از کشیدن سایه چشم، باید سایه را فید کنید. فید کردن سایه چشم یک مهارت است که شما با کمک یک براش آرایشی می‌توانید مرز بین دو یا چند رنگ سایه چشم را در یکدیگر محو کنید. 

(توجه کنید که براش مناسب فید کردن سایه، براش سر گرد است) 

  • برای فید کردن سایه چشم روی پلک و لبه‌های چشم، باید به آرامی براش را روی نواحی مشخص شده به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید تا رنگ شایه چشم به صورت یکدست و یکنواخب در بیاید. توجه داشته باشید که هیچ فشار روی پلک نباید وارد کنید. 
  • برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم می‌توانید با کمک حرکات چرخشی براش را به صورت دایره‌ای نزدیک به هم انجام دهید تا رنگ سایه‌ها با یکدیگر ترکیب و فید شوند. 
  • زمانی که رنگ بین دو سایه از بین رفت کار فید سایه چشم شما به اتمام رسیده است.
اموزش فید سایه چشم
آموزش آرایش چشم ساده و شیک

آموزش آرایش چشم حرفه‌ای

  • در ابتدا صورت خود را با آب و صابون به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس مقداری کرم نرم کننده به زیر چشم خود بزنید. 
  • با کمک کرمی که کمی از پوست خودتان روشن‌تر است سیاهی دور چشم‌ها را بپوشانید. برای انجام این کار بهتر است از کانسیلر استفاده کنید زیرا کانسیلر چروک‌‌های اطراف چشم را نیز می‌پوشاند. 
  • حال برای سایه زدن چشم می‌توانید از رنگ‌های صورتی ملایم و قهوه‌ای روشن استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای سایه زدن بهتر است همیشه از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که زیر ابروها را رنگ روشن مانند سایه سفید بزنید.
آموزش آرایش چشم حرفه ای
آموزش آرایش چشم حرفه 
  • حال نوبت به کشیدن خط چشم می‌رسد می‌توانید از خط چشم مایع، مداد چشم، خط چشم ماژیکی و ... استفاده کنید بستگی دارد با کدام راحت‌تر باشید سعی کنید خط چشم‌تان نازک و دنباله کوچک داشته باشد.
  • مژه‌ها تاثیر زیادی در جذابیت چشم‌ها دارند پس بهتر است قبل از ریمل زدن آن‌ها را با فرمژه فر کنید و آن‌ها را رو به بالا متمایل کنید.
بهترین آرایش چشم
آموزش آرایش چشم 
  • حال باید خط چشم بکشید. شما برای انجام این کار می‌توانید از انواع خط چشم مایع، ماژیکی و مداد چشم و... کمک بگیرید. سعی کنید خط چشمی بکشید که نازک باشد و دنباله کوچکی داشته باشد. 
  • مژه تاثیر زیادی در زیبایی دارد به همین علت قبل از ریمل زدن بهتر است آن‌ها را با فرمژه فر کنید، تا کمی رو به بالا متمایل شوند.
  • در نهایت نوبت به استفاده از ریمل میرسد. ریمل وظیفه نشان دادن و حجم دادن به مژه را بر عهده دارد. ریمل‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند که با صبر و حوصله می‌توانید به مژه‌هایی بلند و پرپشت دست پیدا کنید.
آموزش آرایش چشم حرفه ای
آموزش آرایش چشم به صورت حرفه‌ای

آموزش آرایش چشم و ابرو

  • بالا زدن ابروها

ابتدا ابروهایتان را به طرف بالا شانه بزنید، با این کار می‌توانید جاهای خالی بین تارهای ابرو را مشاهده کنید. اگر قسمتی از ابروهایتان خالی بود آن را پر کنید و اگر هم ابروهایتان بلند است آن‌ها را با قیچی کوتاه کنید تا مرتب شود.

  • رفع تیرگی دور چشم

اگر در اطراف چشم‌هایتان، چروک‌های ریز و گودی تیره مشاهده کردید. برای از بین بردن آن‌ها باید از کانسیلر روشن کمک بگیرید. برای انجام این کار بهتر است کانسیلر را روی پوست اطراف چشم به آرامی ماساژ دهید.

آموزش آرایش چشم و ابرو
آموزش آرایش چشم و ابرو 
  • کشیدن خط چشم

در بالاتر برای شما توضیح دادیم که خط چشم برای هر مدل چشمی فرق می‌کند بر اساس انجام این کار با توجه به مدل چشم خود می‌توانید به مطالب بالا مراجعه کنید و خط چشم‌تان را بکشید.
نکته: اگر سایه چشم را به درستی بکشید، چهره شما شاداب‌تر به نظر خواهد رسید. همچنین در صورت استفاده نادرست از سایه چشم، چشم‌هایتان کوچک‌تر و غیر طبیعی به نظر می‌رسند.

  • ریمل زدن

با استفاده از یک سایه با رنگ متوسط چین و چروک‌های استخوان زیر ابرو را بپوشانید. برای انجام این کار از گوشه بیرنی بالای چشم شروع کنید و به صورت حرکت برف پاک‌کن به سمت پوشه داخلی (نزدیک بینی) انجام دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید که رنگ کاملا با پوست ترکیب شود. اگر علاقه داشتید می‌توانید از دو نوع سایه برای انجام این کار اسفاده کنید.

آموزش آرایش چشم و ابرو
آموزش آرایش چشم و ابرو

 

مطلب مفید بود؟
2
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی