تهران

پوست خشک را چگونه آرایش کنیم؟

آرایش پوست خشک
اگر پوست خشکی دارید و هنگام آرایش کردن، پوست صورت شما پوسته پوسته و قرمز می‌شود خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله تمام نکات مربوط به آرایش مخصوص پوست‌های خشک مانند معرفی لوازم آرایش و نحوه استفاده از آن‌ها را جمع آوری کردیم تا چهره‌ای زیباتر و شاداب‌تر داشته باشید. با ما همراه شوید.

نحوه آرایش پوست خشک

برای بسیاری از خانم‌هایی که پوست خشکی دارند آرایش کردن مشکل است. قبل از استفاده از لوازم آرایش برای پوست‌های خشک ابتدا باید رطوبت لازم را برای پوست فراهم کرده و سپس از لوازم آرایش مخصوص پوست خشک استفاده کنید.

در این مطلب تمام نکاتی که برای پوست خشک و آرایش آن باید رعایت کرد گرد آوری شده است:

آرایش پوست خشک
آرایش مخصوص پوست خشک

شستشوی صورت قبل از آرایش

قبل از آرایش صورت را بشویید. مهم نیست چه نوع پوستی داشته باشید زیرا قبل از آرایش باید صورت تمیز باشد و هر نوع مواد آرایشی که قبلا از آن استفاده کرده‌اید پاک شود. برای این کار سعی کنید از صابون‌ها و محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات روغنی و ملایم داشته باشند و مخصوص پوست خشک باشند تا بعد از شستشو باعث خشکی بیشتر نشوند. توجه داشته باشید که شوینده‌های مخصوص پوست چرب یا معمولی برای پوست‌های خشک به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا باعث خشکی بیشتر و التهاب پوست می‌شوند.

شستشوی مناسب پوست خشک
عنوان

استفاده از مرطوب کننده‌های پوست

قسمت‌های خشک صورت را مرطوب کننده بزنید. این مناطق بیشتر در ناحیه اطراف بینی، گونه‌ها و بین دو ابرو است. از مرطوب کننده مخصوص پوست خشک استفاده کنید که خاصیت آبرسانی بالایی داشته باشند. اگر روی پوست خشک پینه وجود دارد از کرم زیرسازی روغن‌دار استفاده کنید. با توجه به میزان خشکی پوست می‌توانید مرطوب کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی آبرسان‌های مغذی و ویتامین e باشد تا از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن حین آرایش جلوگیری کند.

آبرسان پوست خشک
مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

استفاده از پرایمر قبل از آرایش

پرایمر برای زیرسازی آرایش استفاده می‌شود. پرایمر پوست را برای مواد آرایشی آماده می‌کند و باعث صاف‌تر شدن پوست می‌شود. استفاده از پرایمر برای پوست‌های خشک بسیار مهم است چون پوست‌های خشک را نرم و صاف می‌کند و از ماسیدن مواد آرایشی روی پوست جلوگیری می‌کند. برای استفاده از پرایمر کمی از آن را بر روی انگشت خود بگذارید و آن را به قسمت‌هایی از صورت بزنید و پخش کنید. برای روی بینی بین ابرو اندازه یک دایره کوچک و برای گونه‌ها و چانه اندازه دو دایره کوچک استفاده کنید.

استفاده از پرایمر برای پوست خشک
استفاده از پرایمر برای پوست خشک

استفاده از پرایمر چشم 

پرایمر چشم برای نرم شدن چشم‌ها و پوست پلک‌ها مفید است. اگر پلک‌های خشکی دارید ممکن است قرمز و تحریک‌پذیر هم باشند. پرایمر چشم بدون ایجاد لکه‌های چرب برای چشم‌ها بسیار مفید است. پرایمرهای چشم کمک می‌کند که خط چشم و سایه چشم به خوبی روی پوست قرار بگیرد و همچنین باعث می‌شود که پشت پلک با سایر قسمت‌های پوست همرنگ و یکدست دیده شوند. پرایمر پوست پلک را مرطوب می‌کند بدون اینکه باعث چرب شدن آن شود. روی هرکدام از پلک‌ها مقدار کمی پرایمر بگذارید و با نوک انگشتان پخش کنید. 

لوازم آرایش برای پوست خشک
پرایمر چشم مخصوص پوست خشک

استفاده از بالم لب

اگر پوست خشکی دارید ممکن است لب‌های شما نیز خشک و حساس باشد. می‌توان برای شادابی و طراوت لب‌ها هفته‌ای یکبار مخلوط شکر و عسل را روی لب‌های خود بمالید و برای آبرسانی به لب‌ها نیز می‌توانید یک مسواک بدون خمیر دندان را به آرامی روی لب‌های خود بکشید. خشکی و ترک روی لب باعث می‌شود که رژلب به خوبی روی لب‌ها پخش نشود. قبل از اینکه از رژ لب استفاده کنید حتما لب‌های خود را با بالم لب مناسب و مرطوب چرب کنید. بالم لب برای لب‌های خشک بسیار مناسب هستند.

استفاده از بالم لب برای پوست خشک
بالم لب برای پوست خشک

استفاده از کرم پودر

اگر پوست خشکی دارید از کرم پودرهای مایع استفاده کنید. چون کرم پودرهای پودری روی پوست خشک به راحتی جذب نمی‌شود و باعث خشک‌تر شدن پوست خواهد شد. اگر پوست خیلی خشکی دارید مقداری از کرم پودر را روی پوست خود بگذارید و با استفاده از براش به جای انگشت کرم پودر را پخش کنید. براش را محکم روی پوست خود فشار ندهید و از حرکات ضربه‌ای و تکرار شونده برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید. همه قسمت‌های صورت به جز پلک‌ها و زیر چشم را بپوشانید. 

آرایش پوست خشک
کرم پودر مناسب پوست خشک

استفاده از کانسیلر

از کانسیلر مایع یا کرمی برای پوشاندن تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. اگر پوست خشکی دارید ابتدا کانسیلر مخصوص پوست خشک را زیر چشم بزنید و با براش مخصوص پخش کنید. 

لوازم آرایش برای پوست خشک
کانسیلر مناسب پوست خشک

استفاده از اسپری تثبیت کننده آرایش

برای ماندگاری بیشتر کانسیلر و فونداسیون آرایش از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. اما برای آرایش پوست خشک نوع اسپری آن مهم است. چون تثبیت کننده پودری رطوبت پوست را جذب می‌کند و برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب نیست. 

لوازم آرایش برای پوست خشک
اسپری تثبیت کننده آرایش برای پوست خشک

نحوه آرایش چشم در پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند به این نکته باید توجه کنند که نوک خط چشم زیاد سفت و خشک نباشد و به آرامی روی پلک حرکت کند. اگر پوست اطراف چشم شما خیلی خشک است به جای خط چشم مدادی از خط چشم مایع و سایه چشم‌های کرمی استفاده کنید. چون ترکیب کردن آن‌ها از سایه‌های پودری راحت‌تر و مناسب‌تر است. 

لوازم آرایش مخصوص پوست خشک
آرایش چشم مناسب پوست خشک

رژگونه در پوست خشک

اگر پوست قسمت گونه صورت خشک است به جای رژگونه پودری از رژگونه مایع یا استیکی استفاده کنید چون باعث می‌شود حالت خشکی و پوسته پوسته روی گونه‌های شما ظاهر نشود که در نتیجه دوام بیشتری به خصوص در روزهای گرم دارد. از رژگونه به مقدار خیلی کم روی برجستگی گونه بمالید و با براش مخصوص محو کنید. 

آرایش پوست خشک
رژگونه مناسب پوست خشک

رژلب در پوست خشک

قبل از استفاده از رژ لب کسانی که لب‌های خشکی دارند باید از بالم لب استفاده کنند. اول مقداری بالم لب روی لب‌ها بزنید، کمی صبر کنید و بعد رژلب بزنید. برای پوست خشک بهتر است از رژلب مایع استفاده کنید و از رژلب‌های مات و رژلب‌هایی که ماندگاری بالایی دارند استفاده نکنید.

آرایش پوست خشک
رژ لب مناسب پوست خشک

هایلایتر در پوست خشک

 برای آرایش پوست خشک مقداری هایلایتر مایع را روی انگشت خود زده و به آرامی بالای گونه‌ها پخش کنید. استفاده از هایلایتر باعث می‌شود خشکی پوست کمتر به چشم بیاید و چهره  شاداب‌تر شود.

کرم خوب برای پوست خشک
استفاده از هایلایتر در آرایش پوست خشک

نکات تکمیلی مهم در رابطه با آرایش پوست خشک

  • هر چند ساعت یکبار در آینه آرایش خود را چک کنید. اگر پوست صورت حالت پوسته پوسته پیدا کرد با یک موچین پوسته‌های اضافی را جدا کنید و بعد مقدار خیلی کمی مرطوب کننده را با حرکت دورانی روی نواحی خشک صورت بزنید تا حالت خشکی آن از بین برود. توجه کنید موقع آرایش مجدد مواد آرایشی را فشار ندهید و به آرامی انجام دهید تا فونداسیون آرایش خراب نشود. 
  • افرادی که پوست خشکی دارند نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنند. زیرا باعث خشک‌تر شدن پوست آنها می‌شود. 
  • اگر قسمت‌هایی از پوست که دارای تکه‌های خشک است از لایه بردار ملایم استفاده کنید. این کار را یک تا سه بار در هفته انجام دهید. 
  • اگر پوست خیلی خشکی دارید از یک آب افشان استفاده کنید همراه داشتن یک آب افشان آرایشی کوچک برای شما بسیار مفید است چون باعث لطیف شدن پوست می‌شود
  •  و در آخر در طول روز آب زیاد بنوشید.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی