تهران

از مدل‌های زیبای شومینه دیدن کنید

انواع شومینه
امروزه شومینه‌ها علاوه بر گرم کردن خانه، وظیفه زیباسازی دکوراسیون خانه را هم به عهده دارند. به همین دلیل شومینه‌ها در مدل‌های مختلفی وارد بازار شدند. از جمله شومینه‌های محبوب می‌توان به شومینه‌های گازی و برقی اشاره کرد که علاوه بر زیبایی و گرما بخشی، دوده‌ای ندارند و در نتیجه محیط را کثیف نمی‌کنند.

از مدل‌های زیبای شومینه برقی دیدن کنید

امروزه شومینه‌ها در طرح‌‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر یک از آن‌ها در کنار گرم کردن محیط نقش زیبا سازی دکوراسیون داخلی خانه را نیز بر عهده دارند. هر یک از شومینه‌ها یک نوع انرژی مصرف می‌کنند. به عنوان مثال انواع شومینه عبارتند از: شومینه هیزمی، شومینه برقی و شومینه گازی و... بنابراین قبل از خرید شومینه بهتر است با انواع شومینه‌های مدرن و خانگی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای منزل خود داشته باشید.

معرفی انواع شومینه
انواع شومینه‌های مدرن و خانگی

معرفی انواع شومینه:

  • انواع شومینه الکلی یا اتانولی
  • انواع شومینه گازی 
  • انواع شومینه برقی 
  • انواع شومینه هیزمی
  • انواع شومینه چوبی
شومینه الکلی تزئینی
شومینه مدرن الکلی
طرح شومینه دیواری گاز سوز
شومینه شیک دیواری گازی 
شومینه برقی
شومینه دیواری برقی مناسب انواع دکوراسیون
انواع شومینه هیزمی
شومینه هیزمی زیبا مناسب ویلا

شومینه هیزمی

امروزه شومینه‌های چوبی و یا هیزمی بیشتر در ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع شومینه‌های هیزمی از چوب برای ایجاد گرما استفاده می‌شود. یکی از مزایای این شومینه‌ها ساخت فضایی دلپذیر است که حس زیبای طبیعت را منتقل می‌کند. اما شومینه‌های هیزمی دارای مشکلات و ایراداتی نیز هستند. یکی از مشکلات بزرگ این شومینه‌ها هزینه نگهداری و تعمیر بالای آن‌ها می‌باشد همچنین حرارت ایجاد شده توسط این شومینه‌ها قابل کنترل نیست و همین دلیل باعث می‌شود انرژی زیادی هدر رود. اگر بخواهید شعله را در این شومینه تنظیم کنید باید مقدار هیزم را کم یا زیاد کنید که خود هیزم فضای اطراف شومینه را کثیف می‌کند و به طور مداوم باید تمیز شود.

انواع شومینه هیزمی
شومینه شیک هیزمی 

شومینه گازی

یکی دیگر از جدیدترین مدل شومینه‌ها، شومینه گازی می‌باشد. شکل ظاهری شومینه گازی شبیه به شومینه چوبی و یا هیزمی می‌باشد اما با این تفاوت که منبع انرژی شومینه گازی، گاز شهری است. شومینه گازی جایگزین مناسبی برای شومینه هیزمی می‌باشد زیرا این شومینه دوده‌ای ایجاد نمی‌کند و گرمای آن نیز بیشتر می‌باشد. یکی از مزایای شومینه گازی قابل کنترل بودن شعله‌های آن است که همین این امر باعث شده شومینه گازی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر باشد. شومینه گازی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی همچون شومینه‌های LCD دار ،شومینه کنجی یا گوشه و شومینه‌های دودکش‌دار در بازار موجود می‌باشد. همچنین گفتنی است که هزینه نصب شومینه گازی نسبت به شومینه هیزمی کمتر می‌باشد.

ابعاد شومینه گازی دیواری
شومینه گازی دیواری مدرن 

شومینه برقی

انرژی شومینه برقی توسط نیروی برق تامین می‌شود. می‌توانید شومینه‌های برقی را تنظیم کنید و همچنین در صورت گرم شدن محیط، شومینه را خاموش کنید و یا در صورت نیاز شومینه را بر روی درجه پایین‌تری تنظیم کنید. شومینه‌های برقی در میان انواع شومینه‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها می‌باشد که حتی نصب آسانی هم دارند. شومینه‌های برقی بر خلاف شومینه‌های گازی و چوبی نیازی به نگهداری و تعمیر ندارند و لازم نیست نگران مشکلات گاز گرفتگی و یا به جای گذاشتن دود در اطراف شومینه باشید. می‌توانید شومینه‌های برقی را با توجه به دکوراسیون منزل خود در انواع ستونی، دیواری و زمینی خریداری کنید و به فضای منزل خود اضافه کنید.

شومینه برقی
شومینه برقی مدرن سبک کانادایی

شومینه الکلی یا اتانولی

یکی دیگر از انواع شومینه‌ها، شومینه الکلی می‌باشد. شومینه الکلی یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین شومینه‌ها می‌باشد که طرفدارن زیادی را جذب خود کرده است. زیرا احتیاجی به دودکش ندارد و مانند شومینه هیزمی، دودهای در اطراف شومینه پخش نمی‌کند و می‌توانید به راحتی در فضای خود نصب کنید و استفاده کنید. سوخت شومینه‌های الکلی همانگونه که از اسمش پیدا است، الکل و یا اتانول است. شومینه‌های الکلی همانند شومینه گازی و یا شومینه هیزمی گرما تولید نمی‌کند اما با محیط زیست سازگارتر است و به عنوان سوخت پاک شناخته می‌شود زیرا هیچ خاکستر و یا دوده‌ای از خود به جای نمی‌گذارد. یکی دیگر از مزایای شومینه الکلی قابلیت جابجایی و نصب آسان آن است.

شومینه آماده
شومینه الکلی مدرن در ابعاد کوچک

انواع شومینه از نظر شکل ظاهری

به دلیل اینکه شومینه در دکوراسیون منزل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، بنابراین برای افراد بسیار مهم است تا شومینه‌ای زیبا و هماهنگ با محیط منزل انتخاب کنند. انواع شومینه از نظر ظاهری عبارتند از:

  • شومینه چوبی 
  • شومینه سنتی 
  • شومینه سنگی 
  • شومینه کنجی 
  • شومینه چدنی 
  • شومینه کلاسیک 
  • شومینه مدرن
  • شومینه دیواری 
  • شومینه ایستاده 
  • شومینه رو میزی 
  • شومینه تو کار 
  • شومینه معلق
  • شومینه شیشه‌ای 
  • شومینه دو طرفه
شومینه چوبی 
شومینه چوبی مدرن 
انواع شومینه سنگی
شومینه سنگی زیبا و مدرن 
انواع شومینه کنجی
شومینه کنجی مناسب منزل 
مدل شومینه گازی
شومینه مدرن گازی گوشه 
شومینه شیشه ای 
شومینه شیشه‌ای لاکچری و مدرن  
شومینه دیواری
شومینه دیواری جدید 
شومینه دیواری جدید
شومینه دیواری مدرن 
انواع شومینه گازی
شومینه معلق مدرن و شیک
شومینه آماده
شومینه دو طرفه مدرن 
معرفی انواع شومینه
شومینه چدنی مناسب دکوراسیون با سبک کلاسیک

نکته مهم در رابطه با انتخاب شومینه:
انواع شومینه در کنار نقش گرمایشی، زیبایی دکوراسیون منزل را بر عهده دارند. بنابراین در کنار انتخاب شومینه مناسب محل زندگی خود فردی متخصص را برای نصب و راه اندازی شومینه از جمله شومینه گازی و برقی انتخاب کنید تا از بروز خطرات احتمالی و یا تعمیرات در آینده جلوگیری کنید.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی