تهران

شلوار جین مناسب برای اندام‌های مختلف

انواع شلوار جین
شلوار جین یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مدهای تمام زمان‌ها است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. باید بدانید که شلوار جین در انواع مدل‌های مختلفی دوخته می‌شود و هر کدام از این مدل‌ها مناسب اندام‌های مختلف و موقعیت‌های مختلف است. برای آشنایی با تمام مدل‌های این جین محبوب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شلوار جین مناسب برای اندام‌های مختلف

شلوار جین یکی از قدیمی‌ترین و محبوبترین مدهای شلوار بوده  که محبوب همه افراد در سنین مختلف از کودکان تا میانسالان عزیز است.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف شلوار جین، استایل‌ها و اینکه هر اندامی چه شلوار جینی باید بپوشد، آشنا کنیم، همچنین کاربرد و کارایی هر کدام از مدل‌ها را نیز به طور کامل بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

انواع مدل‌های شلوار جین زنانه

جالب است بدانید شلوارهای جین در ابتدا به دلیل جنس مقاوم پارچه‌شان برای شلوار کار ساخته می‌شدند. اما امروزه کاربرد این شلوارها عوض شده است و توانسته‌اند کاملا وارد دنیای مد شوند. این اتفاق هم به آن دلیل است که طراحان لباس سراسر دنیا تلاش کردند تا شکل و قیافه این شلوار را از حالت زمخت بیرون بکشند و آن را به شلواری زیبا به عنوانی لباس مناسب و یا حتی لباس رسمی برای تمامی سلیقه‌ها تبدیل کنند.

شلوار جین زنانه
انواع مدل شلوار جین زنانه 

مدل اول - شلوار مام استایل (mom style jeans)

تولید شلوار جین مام استایل به سال 1980 باز می‌گردد، اما در حال حاضر این نوع شلوارها در میان جوان‌ها طرفداران زیادی به دست آورده است. تا مدت‌ها مد جین برای خانم‌ها تنها شلوار جین‌های تنگ بود تا اینکه شلوار جین‌های مام استایل نیز وارد بازار شدند.
شلوار جین‌های مام استایل دارای رنگ آبی روشن کلاسیک و فاق بلند هستند که قسمت میانی آن‌ها تخت‌تر و کشیده‌تر از حالت قبل نشان می‌دهند. این شلوارها را می‌توانید همراه تیشرت‌های ساده بپوشید. همچنین ترکیب این شلوار با لباس‌های گلگلی جلوه خاصی را به شما می‌بخشد. در فصل پاییز می‌توانید این شلوار را با پیلوت‌های بافتنی تک رنگ بپوشید تا یک استایل و ترکیب کلاسیک خاصی را برای خود بسازید. اما به دلیل گشادی پاچه‌های این شلوار بهتر است افراد قد کوتاه این شلوار را انتخاب نکنند اما به صورت کلی افراد با هر فرم اندامی می‌توانند این شلوار را بپوشند.

شلوار جین مام استایل
شلوار مام استایل (mom style jeans)

شلوار مام استایل مناسب چه اندامی است؟ 

افراد در هر اندامی که هستند مانند اندام ریز، درشت، لاغر، چاق، افراد با کمر پهن و افراد با گودی کمر می‌توانند از شلوارهای مام استایل استفاده کنند. شلوار‌های مام استایل به دلیل آنکه فاق بلندی دارند کاملا بر روی کمر قرار می‌گیرند و حالتی مخروطی شکل به اندام شما می‌بخشند.

شلوار مام استایل مناسب چه اندامی است
شلوار مام استایل مناسب برای تمامی اندام‌ها

مدل دوم - شلوار جین بوی فرند (boyfriend jeans)

تولید این شلوارها به دهه 60 باز می‌گردد. هنگامی که مرلین مونرو این شلوار را به پا کرد تغییر بزرگی در تیپ و استایل خانم‌ها ایجاد شد و این شلوارها طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین چند دهه بعد زمانی که کیت هولمز با شلوارهای جین همسرش تام کروز وارد خیابان‌های نیویورک شد موجب شد شلوار‌های جین بوی فرند مورد توجه زیادی قرار گیرند. 
این گونه شلوارها بر خلاف شلوارهای اسکینی ظاهری راحت دارند و کمی بزرگتر از سایز اصلی به نظر می‌رسند. پلیورهای فیت، پیراهن‌های دکمه‌ای تک رنگ، شومیزهای گل‌دار و کت‌های جین کوتاه انتخاب‌های مناسبی برای ست کردن با این شلوار جین هستند. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که بالاپوش‌های اور سایز را با این شلوارها نپوشید زیرا با یکدیگر ست نمی‌شوند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که این شلوارها برای افرادی که قد کوتاهی دارند مناسب نیست و باید گزینه‌های دیگر را بررسی کنند.

شلوار جین گشاد
شلوار جین بوی فرند (boyfriend jeans)

مدل سوم - شلوار جین گرل فرند (girlfriends jeans)

شلوار جین گرل فرند نسبت به شلوار جین بوی فرند کمی زنانه‌تر است زیرا دارای مدل راسته‌تر و فاق بلندتر است. اگر فکر می‌کنید شلوار جین بوی فرند برای شما گشاد و نامناسب است می‌توانید شلوار جین گرل فرند را امتحان کنید. این شلوار در قسمت بالایی تنگ‌تر و در قسمت پایین یعنی قسمت پاها گشاد‌تر است. در کل قد شما را بلندتر از حد معمول نشان می‌دهد.

تفاوت این شلوار با شلوار جین مان استایل، در گشادی و فاق بلندتر آن است. شلوار جین گرل فرند را می‌توان همراه کت چرم مشکی، تی شرت سفید، عینک آفتابی کلاسیک و یک کتابی سفید پوشید.

شلوار جین راسته دخترانه
شلوار جین گرل فرند (girlfriends jeans)

مدل چهارم - شلوار جین اسکینی‌ها (skinny jeans)

همان طور که از نام این شلوار مشخص است، کاملا جذب پا می‌شود و فرم پاها را به خودش می‌گیرد. اگر فرم بدن شما به صورت ساعت شنی است و اگر می‌خواهید خوش تراشی پاهای خود را نمایان کنید، شلوار اسکینی‌ها کاملا مناسب شما می‌باشد. گفتنی است بودن یک شلوار جین اسکینی در هر کمدی ضرروی است، زیرا این شلوارها را می‌توانید با هر لباسی مانند لباس‌های اور سایز و پلیورهای رنگارنگ ست کنید. همچنین در فصل زمستان پوشیدن این شلوار‌ها را با بوت‌های چرمی بلند فراموش نکنید.

شلوار جین مناسب افراد قد بلند
شلوار جین اسکینی‌ها (skinny jeans)

مدل پنجم - شلوار جین پاچه گشاد (flare jeans)

شلوارهای جین پاچه گشاد در سال 1980 بسیار رایج شدند و جای خود را در میان استایل‌های رسمی محکم کردند. این شلوارها برای افرادی که قد بلندی دارند و پاهایشان بزرگ است کاملا مناسب است. به اصطلاح برای افرادی که پاهای گلابی شکل دارند تولید شده‌اند. بنابراین اگر قد کوتاهی دارید این شلوار مناسب شما نیست و باید به دنبال شلوار جین دیگری باشید. 
می‌توانید این شلوار را همراه پیراهن‌ یقه باز، بافت‌های چسبان، کت‌های کوتاه و کفش‌های پاشنه بلند و لژ دار بپوشید.

شلوار جین پاچه گشاد (flare jeans)
شلوار جین پاچه گشاد (flare jeans)

مدل ششم - شلوار جین راسته (straight leg jeans)

عرض این شلوارها ثابت است و نه از بالا و نه از پایین گشاد نمی‌شود. شلوار جین راسته مناسب افراد دانشجو است که می‌خواهند تیپ‌های دانشجویی بزنند. جالب است بدانید این شلوارها طوری طراحی شده‌اند که برای انواع فرم‌های بدن مناسب هستند. به ویژه اگر قد کوتاهی داشته باشید با پوشیدن این شلوارها قدتان بلندتر از حد معمول به نظر می‌رسد. 
شلوار جین راسته را می‌توانید همراه تیشرت‌های طرح‌دار برای دورهمی، بارانی کوتاه برای دانشگاه، سوئیشرت ورزشی برای قدم زدن و.. بپوشید.

شلوار جین راسته (straight leg jeans)
شلوار جین راسته (straight leg jeans)

مدل هفتم - شلوار جین سه ربع (cropped jeans)

یکی دیگر از مدل‌های شلوار جین زنانه شلوار جین سه ربع است. این شلوار مناسب افرادی است که قد پاهایشان کوتاه است و می‌خواهند پاهایشان بلندتر و لاغرتر دیده شود. اگر این شلوار جین را همراه یک پاشنه بلند بپوشید بسیار شیک خواهید شد.

شلوار جین سه ربع (cropped jeans)
شلوار جین سه ربع (cropped jeans)

مدل هشتم - شلوار جین بوت کات (boot cut jeans)

یکی از شلوارهایی که مناسب همه اندام‌ها است شلوار جین بوت کات می‌باشد زیرا پاها را کشیده و صاف‌تر نشان می‌دهد. شلوارهای بوت کات در دهه 70 و 80 طرفداران زیادی داشت که به تازگی به دنیای مد بازگشته است. البته این را هم باید بدانید این مدل شلوار مناسب خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند نیست زیرا پاچه‌های آن فرم بدن شان را بد فرم می‌کند.

شلوار جین بوت کات (boot cut jeans)
شلوار جین بوت کات (boot cut jeans)

مدل نهم - شلوار جین اسلش برای افراد چاق

شلوار جیم اسلش نوعی شلوار راحتی و اسپرت می‌باشد که قسمت کمرش کشی یا بند دار است. برخی مدل‌های این شلوارها در قسمت ران گشاد و آزادتر هستند و در قسمت زانو به پایین تنگ‌تر می‌شوند. این شلوارها را می‌توان با جنس جین، کتان و یا دورس تهیه کرد. 
افرادی که چاق هستند از خرید شلوار‌های اسلش مدل ارتشی و یا شلوارهایی که جیب بزرگ دارند خودداری کنند زیرا چاق‌تر به نظر می‌رسند. به جای آن می‌توانند شلوار اسلش مدل ساده با رنگ تیره را انتخاب کنند.

نمونه مدل شلوار جین اسلش
نمونه مدل شلوار جین اسلش

 

مطلب مفید بود؟
7
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی