تهران

چگونه با توجه به فرم صورت شال و روسری انتخاب کنیم

انتخاب شال و روسری با توجه به فرم صورت
شال و روسری برای بانوان علاوه بر دارا بودن جنبه پوششی، به عنوان یک اکسسوری مد نیز مطرح است. روسری یا شال متناسب با فرم صورت می تواند یک استایل شیک و به روز ایجاد نماید. در صورتی که شما نیز خواهان انتخاب و خرید شال و روسری مطابق با فرم صورت خود هستید با ما همراه باشید.

چگونه با توجه به شکل صورت شال و روسری انتخاب کنیم

وقتی صحبت از بستن شال و روسری می شود، تنها چیزی که به ذهنمان خطور می کند، حجاب است. خیلی از ما بستن روسری و شال را تنها پوششی برای پوشاندن موها تصور می کنیم. اما حقیقت چیز دیگری است. در تمام دنیا شالها و روسری از ابزار مد و زیبایی برشمرده می شوند. اگر شال و روسری تا این حد در زیبایی تاثیر گذار است پس این سوال برایمان مطرح می شود که چگونه با توجه به فرم صورت، شال و روسری مناسب انتخاب کنیم.

نحوه انتخاب روسری
نکات مهم در انتخاب شال و روسری

 انتخاب شال و روسری مناسب به شناخت صحیح شکل هندسی صورت و رنگ چهره بستگی دارد. برای انتخاب شال و روسری اولین قدم این است که بدانید شال برای فرم صورت شما مناسب است یا روسری
در نظر عموم افراد، روسری پوششی رسمی است که مناسب افراد با سن بالا بوده و شال پوششی جوان پسندتر و غیر رسمی است.
در ادامه این مقاله به نحوه انتخاب شال و روسری با توجه به فرم و رنگ صورت خواهیم پرداخت.

با انتخاب روسری متناسب با فرم صورت خود استایل تان را جذاب تر کنید
با انتخاب روسری متناسب با فرم صورت خود استایل تان را جذاب تر کنید

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های گرد 

اگر جزو افرادی هستید که صورت گرد و پیشانی عریض و کوتاهی دارید، باید به گونه ای روسری و شال را سر کنید که پیشانی بلندتر دیده شود. 
تا حد امکان از هد بند استفاده نکنید.
از تا کردن کناره های روسری خودداری کنید و آن را به صورت مستطیلی ببندید.
روسریهایی با جنس محکم و حالت دار با نوارهای پهن و کشیده را انتخاب کنید تا هنگام تا زدن از وسط به صورت عمودی قرار گرفته و با ایجاد خطای دید چهره تان را کشیده تر نشان دهد.

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های گرد
انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های گرد

انتخاب شال و روسری مناسب برای صورت های کشیده

اگر دارای صورت کشیده هستید، شال یا روسری خود را به گونه ای سر کنید که در قسمت پیشانی و چانه لب های تیز صورت گرد شده و طول صورت کوتاهتر شود. بهتر است از روسری و شالهایی با پارچه هایی نرم و لخت استفاده کنید. البته استفاده از روسری برای این افراد مناسب نبوده و استفاده از شال گزینه بهتری است.
پوشیدن انواع هدبند و اکسسوری های تیره زیر روسری باعث می‌شود تا پیشانی تان کوتاه تر به نظر برسد. تا زدن شال یا روسری در اطراف صورت و گرد بستن آن باعث می‌شود تا گونه ها نمایان شود ولی از مدلهایی که در پشت بسته می شوند اجتناب کنید. 
بهتر است روسریهایی با طرح خطوط افقی انتخاب کنید، تا وقتی از وسط تا می کنید خط های مورب چهره تان را پرتر نشان دهد.

انتخاب شال و روسری برای صورت های کشیده
انتخاب شال و روسری برای صورت های کشیده

انتخاب روسری بر اساس رنگ صورت

برای انتخاب درست رنگ روسری و شال بهتر است آن را مطابق رنگ پوست تان انتخاب کنید. قبل از انتخاب بهتر است بدانید رنگ پوست شما سرد است یا گرم. 

افراد با رنگ پوست سرد

در افراد با رنگ پوست سرد، رنگ رگ مچ دست به رنگ آبی و بنفش است. این افراد باید رنگهایی با طیف رنگی سرد را انتخاب کنند تا با چهره شان همخوانی داشته باشد. طیف رنگی صورتی، سبز، آبی نفتی و بنفش رنگهای مناسبی برای این افراد هستند. 

نحوه انتخاب روسری
رنگ روسری مناسب برای افراد با رنگ پوست سرد

افراد با رنگ پوست خنثی

در افراد با رنگ پوست خنثی، رنگ رگ مچ دستها به رنگ سبز و آبی است. این افراد می توانند هر رنگی را انتخاب کنند.

افراد با رنگ پوست گرم

در افراد با پوست گرم، رگهای مچ دستشان به رنگ سبز کم رنگ و زیتونی است. شال و روسریهایی با رنگ های گرم برای این پوست ها مناسب است.

راهنمای انتخاب شال و روسری
رنگ روسری مناسب برای افراد با پوست سبزه

افراد با رنگ پوست برنزه

اگر پوست برنزه ای دارید رنگهای خیلی تیره برای چهره تان مناسب نیست و به اصطلاح رنگ صورتتان را خفه می کند.

شالهای ساده یا طرح دار

  • در انتخاب شال این قانون کلی را در نظر بگیرید که طرحهای شلوغ و گلدار شما را چاق و توپر نشان می دهد و طرحهای تک رنگ شما را لاغرتر نشان می دهد. چنانچه صورت استخوانی دارید شال و روسریهایی با طرحهای اشکال هندسی، بته جقه و گل دار … برای شما انتخاب مناسبی است.
  • اگر دارای چشمانی با رنگ سبز یا میشی هستید، انتخاب روسری و شالهایی با رنگ غالب صورتی، بنفش و تن قرمز برایتان گزینه مناسبی است.
  • چنانچه جزو افرادی با چشمان طیف رنگ آبی و دریایی هستید، شال و روسری هایی با رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی را انتخاب کنید. هر چقدر این رنگ ها جیغ نباشد، دلنشینی چهره شما بیشتر می‌شود.
  • افراد با چشمان قهوه ای دستشان برای انتخاب رنگ شال و روسری بازتر است. این افراد بهتر است از رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای استفاده نکنند.


  
 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی