تهران

این رنگ مو رو بزن ضرر نمی کنی

انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست
انتخاب رنگ موی مناسب که بتواند هارمونی زیبا و جذابی ایجاد نماید برای بسیاری از خانم ها یک دغدغه محسوب می شود. اینکه چه رنگ مویی می تواند در عین حالی که هم زیبا و متنوع بوده باشد و هم تناسب با رنگ پوست و رنگ چشم فرد ایجاد کند عنوان مقاله ای است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

احتمالا برایتان پیش آمده که موهایتان را رنگ کرده ولی از نتیجه آن راضی نباشید و احساس کنید که به اصطلاح بهتون نمیاد. به احتمال زیاد رنگ موی انتخابی شما نیز متناسب نبوده و سنخیتی با رنگ پوست و رنگ چشمتان نداشته است. 
سعی کنید به منظور تست نوع پوست خود از نور طبیعی استفاده کنید چون نور مصنوعی ممکن است تحت تاثیر رنگ های ایجاد شده بر اثر انواع مختلف لامپها، تغییراتی در ظاهر پوست ایجاد نماید. بنابراین سعی کنید این کار را زیر نور طبیعی انجام دهید تا نتیجه بهتری عایدتان شود.
انتخاب کردن رنگ موی متناسب با رنگ پوست و چهره، تا حدودی به داشتن اطلاعات و آگاهی در این مورد نیازمند است. رنگ موی مناسب باعث می شود تا صورت شما بازتر و حالت ایجاد شده در موهایتان هم زیباتر باشد. اکثر خانم ها با استفاده از روش رنگ کردن مو می خواهند از یکنواختی در آمده و تغییری در چهره و موهای خود ایجاد نمایند اما این کار اگر که به درستی و با توجه به نکاتی مانند رنگ پوست و رنگ چشم انجام نشود می تواند نتیجه عکس بدهد. رنگ مویی که توسط خود شما یا آرایشگرتان انتخاب می شود باید با ویژگی های ظاهری و بخصوص با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد تا بتواند ظاهری جذاب و زیبا برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه رنگ موهای مناسب برای انواع مختلف رنگ پوست را بیان خواهیم کرد.

انتخاب رنگ مو
انتخاب رنگ موی متناسب با رنگ پوست

رنگ موی مناسب پوست سبزه

تناسب رنگ مو با رنگ پوست یکی از معیارهای مهم در انتخاب رنگ مو فارغ از رنگ مد سال و علاقه شخصی شماست. برای پوست های سبزه انتخاب ترکیب رنگی مناسب بعد از دکلره کردن موها نیز یک نکته مهم و حیاتی است. مهم ترین دلیلی که هر شخصی اقدام به رنگ کردن موهایش می نماید زیباتر شدن چهره است. اما اگر این کار به اشتباه صورت گیرد و معیارهای لازم رعایت نشود نتیجه عکس خواهد بود.
به این دلیل که پوست سبزه از میزان روشنایی کمتری برخوردار است. رنگ هایی با پایه 1 و 2 نمی تواند مناسب پوست سبزه باشد چون که بیشتر منجر به تیره تر به نظر رسیدن چهره می گردد و همین امر زیبایی و جذابیت رنگ پوست را کاهش می دهد. برای افراد با پوست سبزه بهتر است رنگ مویی انتخاب شود که یک تضاد ملایم با پوست داشته باشد. رنگ هایی با پایه بالاتر از 6 و در همین محدوده برای پوست های تیره و سبزه مناسب خواهند بود.

انتخاب رنگ مو
رنگ موی مناسب برای افراد با رنگ پوست سبزه

فرمول رنگ موی مناسب برای پوست سبزه بدون دکلره

روی رنگ طبیعی مو رنگ مویی با پایه طلایی از 5 تا 7
رنگ کاکائویی با پایه 7 (سه چهارم تیوپ رنگ)
رنگ موی خاکستری مرواریدی با پایه 8 (یک چهارم تیوپ)
دو سانت واریاسیون بنفش و آبی
اکسیدان 9 درصد

رنگ موی مناسب برای پوست تیره

رنگ مو با پایه 7 و با تناژ بژ و کاکائویی برای پوستهایی با رنگ تیره بهترین گزینه محسوب می شود. هم چنین استفاده کردن از تکنیک های آمبره و سامبره نیز در صورت بکار بردن فرمول ترکیب رنگ مناسب می تواند انتخابی هوشمندانه برای پوست های تیره باشد. در رنگ مویی با زمینه کاکائویی، می توان از هایلایت های سوزنی یا فویلی عسلی دودی برای پوست های رنگ تیره استفاده کرد.

انتخاب رنگ مو
رنگ موی مناسب برای پوست هایی با رنگ تیره

فرمول رنگ موی مناسب برای رنگ پوست تیره بدون دکلره

رنگ مو با پایه قهوه ای یا طلایی شماره 4 تا 7 
رنگ نسکافه ای با پایه 7 (نصف تیوپ)
رنگ موی دودی با پایه 8 (نصف تیوپ)
دو سانت واریاسیون بنفش و نقره ای

رنگ موی مناسب برای پوست های گندمی و گندمی روشن

پوست هایی با رنگ گندمی در طیف رنگهای تن گرم قرار می گیرند و نه آن قدر روشن هستند و آن اندازه تیره. بهترین گزینه برای پوستهایی با رنگ گندمی رنگ موهایی با پایه شکلاتی طلایی، فندقی و کاراملی است. چون این تناژ رنگی باعث بازتر دیده شدن و جذاب تر شدن این گونه از رنگ پوستها می شود. رنگ های بلوند کاراملی- طلایی و بژ نیز می تواند انتخاب بهتری برای پوست هایی با رنگ گندمی باشد. برای رنگ پوست گندمی روشن رنگ موهایی با تناژ قرمزی و ماهاگونی که تن قهوه ای مایل به قرمز دارند مناسب تر هستند البته بهتر است از رنگ با پایه ای تیره استفاده کنید.

انتخاب رنگ مو
رنگ های متنوع و زیبا برای رنگ پوست گندمی

رنگ موی مناسب برای پوست سفید 

در صورت داشتن رنگ پوستی با رگه های آبی، رنگ موهای طلایی، کاراملی، عسلی انتخاب های مناسبتری خواهند بود. رنگ بلوند عسلی یا کاراملی هم برای پوست هایی با رنگ خنثی و زیتونی می تواند گزینه خوبی باشد. برای خانم هایی با رنگ پوست سفید و رنگ چشم قهوه ای، انتخاب های متعددی برای رنگ مو وجود دارد و اکثرا بیشتر رنگ موها با رنگ پوست آنها مطابقت دارند.

انتخاب رنگ مو
رنگ موی مناسب با پوست سفید و رنگ چشم قهوه ای

بیشتر رنگ های انتخابی برای رنگ پوست های سفید رنگ هایی با پایه بلوند و اکثرا دکلره شده با رنگ موهایی مانند شنی، خاکستری، آمبره آبی روشن با پایه های بلوند و رنگ هایی مثل هایلات بلوند طلایی روی موهای قهوه ای متوسط، قهوه ای مایل به قرمز، شکلاتی و شرابی تیره نیز می توانند جزء رنگ های مناسب برای پوست های به رنگ روشن باشند.

انتخاب رنگ مو
رنگ موی مناسب برای پوست سفید

رنگ موی پوست پیازی یکی ار رنگ موهای جذاب و فانتزی محسوب می شود که بیشتر با رنگ پوست های روشن همخوانی دارد و برای رنگ پوستهایی با تناژ تیره بهتر است از تکنیک های آمبره و سامبره استفاده شود چون برای کل موها شاید جالب به نظر نرسد.

انتخاب رنگ مو
رنگ موی فانتزی پوست پیازی


 

مطلب مفید بود؟
3
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی