تهران

اشتباهات رایج آقایان در تیپ و استایل مردانه

اشتباهات رایج تیپ مردانه
گاهی اوقات آقایان با بعضی از اشتباهات ناخواسته در ست کردن لباس‌هایشان باعث می‌شوند که استایل مناسبی نداشته باشند. در این مقاله این اشتباهات رایج را به طور کامل بررسی کرده‌ایم و توضیح داده‌ایم که برای استایل مناسب مردانه و شیک باید چه کارهایی را انجام دهید. با ادامه این مقاله همراه تیجور باشید.

اشتباهات رایج آقایان در تیپ و استایل مردانه

گاهی اوقات بعضی از اشتباهات پوشش و استایل آقایان کاملا مشخص است و افرادی که از دنیای مد و استیال بی‌خبر هستند به این کار واکنش منفی نشان می‌دهند. به عنوان مثال پوشیدن جوراب با صندل یکی از این اشتباهات رایجی است که برخی از افراد مرتکب می‌شوند. به طور کلی رعایت نکردن برخی از نکات مهم موجب بدتیپی می‌شود. در این مقاله برای شما چندین اشتباه رایج آقایان در رابطه با پوشیدن لباس را بررسی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اشتباهات رایج آقایان در تیپ و استایل مردانه
اشتباهات رایج آقایان در تیپ و استایل مردانه

پوشیدن جوراب اسپرت

شاید داخل کشور شما هم پر از جوراب‌های اسپرت باشد و همین طور یک جوراب را از میان آن‌‌ها بردارید و بپوشید. اما باید بدانید که این کار اشتباه است و این جوراب‌های غیر رسمی می‌تواند تیپ و استایل شما را مخدوش کنند. خودتان تصور کنید یک جوراب کهنه اسپرت را همراه کت شلوار رسمی بپوشید؟ این کار به نظرتان اشتباه نیست؟  

بله، کاملا درست فهمیدید این کار کاملا اشتباه است. جوراب مناسب برای استایل رسمی، جوراب‌های رسمی مشکی یا قهوه‌ای هستند. البته در دنیای امروزی جوراب‌های طرح‌دار هم به دنیای مد وارد شده‌اند که اگر سلیقه‌تان به این جوراب‌ها می‌خورد می‌توانید آنها را پا کنید.

تیپ مردانه شیک
انتخاب صحیح جوراب در تیپ مردانه

پوشیدن شلوار بیش از حد بلند

پوشیدن شلوارهای گشاد و بلند موجب می‌شوند که شلخته و کوتاه قد به نظر برسید. برخی از افراد تصور می‌کنند که وجود یک چین در دمپای شلوار مطلوب است اما این کار اشتباه است و حالتی است که دمپای آن کمی بالاتر از کفش می‌ایستد. بنابراین اگر قصد دارید شلواری مناسب پا کنید باید از خیاط بخواهید که پاچه شلوار را تا لبه کفش کوتاه کند. البته می‌توانید پاچه‌ شلوار را به صورت دم پای دوبل در بیاورید. منظور از دمپای دوبل این است که دمپای شلوار را به سمت بالا تا بزنید تا جوراب هم دیده شود. این روش برای افرادی که در جوراب پوشیدن خوش سلیقه هستند مناسب می‌باشد.

اندازه صحیح شلوار در تیپ مردانه
اندازه صحیح شلوار 

پوشیدن کفش پنجه مربعی

کفش‌های پنجه مربعی سال‌ها است که از رده خارج شده‌اند و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما برخی افراد هنوز هم همان کفش‌ها را به پا می‌کنند. اگر قصد دارید تیپی رسمی و شیک داشته باشید باید به سراغ کفش‌هایی بروید که نوک شان گرد و کمی تیز است. این سبک کفش‌ها نه قدیمی هستند و نه از کلاسیک بودنشان دور می‌شوند. البته نکته دیگری که در انتخاب کفش رسمی باید در نظر داشته باشید کفش چرمی است که باید به رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی باشد.

اندازه صحیح شلوار در تیپ و استایل مردانه
اندازه صحیح شلوار در تیپ و استایل مردانه

آستین بیش از حد بلند

آستین کت یکی از مهم‌ترین بخش‌های تیپ آقایان است. اما تعداد بسیار کمی از آقایان به این نکته دقت می‌کنند و آستین کت را اندازه می‌گیرند و اگر آستین‌شان اندازه نباشد به خیاط مراجعه می‌کنند. باید بدانید که اندازه مناسب آستین کت بالای استخوان مچ دست است و باید به گونه‌ای باشد که حدود 3 سانتی متر از آستین پیراهن کوتاه‌تر باشد و آستین پیراهن از آن بیرون زده باشد. اگر آستین کتتان بلندتر از حد استاندارد است به خیاط مراجعه کنید و آن را کوتاه کنید.

 اشتباهات ست مردانه
دقت به اندازه آستین کت 

باز گذاشتن تعداد زیادی دکمه پیراهن

اگر از کروات استفاده نمی‌کنید، بستن دکمه‌های پیراهن تا زیر گلو کار اشتباهی است. اما باز گذاشتن آن هم خوب نیست. به طور کلی باز گذاشتن بیش از دو دکمه پیراهن در تیپ رسمی اشتباه است. اگر شما دکمه‌های زیادی از پیراهنتان را باز بگذارید این نشان دهنده بی‌توجهی و شلختگی شما است بنابراین به این نکته به خوبی دقت کنید.

اشتباهات تیپ مردان
باز نگذاشتن تعداد زیادی دکمه پیراهن

پوشیدن پیراهن گشاد

پیراهن گشاد موجب بد استایلی شما می‌شود. زیرا این پیراهن شما را چاق‌تر از چیزی که هستید نشان می‌دهد و همین امر موجب بد تیپی‌تان می‌شود. بنابراین همیشه به دنبال پیراهنی باشید که فیت و اندازه باشد. اگر می‌خواهید پیراهنی اندازه و فیت بگیرید باید به یقه آن دقت کنید که اندازه یقه نباید بیشتر از دو انگشت باشد. همچنین شانه‌های پیراهن نباید افتاده باشند. امروزه لباس‌ها تنوع زیادی پیدا کردند به همیت علت به راحتی می‌توانید لباس اندازه خود را پیدا کنید و شیک شوید.

تیپ مردانه شیک
پوشیدن پیراهن مردانه با اندازه مناسب

بستن تمام دکمه‌های کت

زمانی که کت شما دو یا سه دکمه دارد هرگز دکمه‌های پایینی آن را نبندید، این کار موجب می‌شود تا طبیعی و راحت‌تر حرکت کنید.

گذاشتن پیراهن روی شلوار

قد پیراهن‌های رسمی مردانه همیشه بلندتر است تا به راحتی بتوانید آن‌ها را داخل شلوار خود قرار دهید. بنابراین اگر قصد دارید پیراهنتان را روی شلوار قرار دهید باید به سراغ پیراهن‌هایی بروید که کوتاه است. دقت کنید که گذاشتن پیراهن روی شلوارهای پارچه‌ای و رسمی کاری اشتباه است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

استایل شیک مردانه
قرار دادن پیراهن رسمی داخل شلوار

مشخص بودن زیر پیراهنی

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید زیر شلواری و زیر پیراهنی‌تان مشخص شوند. بنابراین اگر قصد دارید که دکمه‌های لباستان را باز بگذارید باید زیرپوش‌هایی با یقه هفت بپوشید که از مشخص شدن زیر پراهنی‌تان جلوگیری کند.

تیپ مردانه شیک
مشخص نشدن زیر پیراهی از روی لباس رسمی

استفاده نادرست از گیره کروات

گیره کروات یکی از بخش‌های مهم تیپ و استایل رسمی است. اما اگر این بخش را به درستی انجام ندهید می‌تواند جلوه بدی در تیپ ایجاد کند. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید طول گیره کروات است که نباید بلندتر از پهنای کروات باشد. نکته دوم محل قرار گیری گیره کروات است. گیره نباید خیلی بالا و خیلی پایین باشد و باید روی دکمه سوم پیراهن قرار گیرد.

کروات بیش از حد پهن

کروات‌های پهن در دوران گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما در حال حاضر این نوع کروات‌ها قدیمی شده‌اند و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. به طور کلی پهنای مناسب کروات حدود 5.5 تا 6.5 سانتی‌متر است. البته باید به اندام خودتان هم دقت کنید که چاق هستید یا لاغر در این حالت می‌توانید کروات مناسب خود را انتخاب کنید.

کروات بیش از حد بلند

اگر می‌خواهید ظاهری شیک داشته باشید قانون کروات را باید رعایت کنید. به این صورت که کروات باید در میان بالا و پایین سگک کمربند قرار بگیرد. اگر کمربند ندارید می‌توانید به صورت فرضی آن محدوده را تعیین کنید. در نهایت شما می‌توانید اندازه دقیق را مشخص کنید و به راحتی کروات را ببندید. اگر می‌خواهید کروات خود را به شیک‌ترین صورت ببندید باید بدانید که برای این کار روش‌های مختلف و مدل‌های متفاوتی وجود دارد به عنوان مثال گره دانش آموزی، گره نیمه ویندسور که گره ویندسور از شایع‌ترین مدل‌های بستن کروات است.

بهترین تیپ مردانه
دقت به نکات کروات زدن

یقه تاخورده و ناصاف

برای داشتن تیپ رسمی و شیک باید یقه صافی داشته باشید. اگر می‌خواهید لباسی صاق و یکدست داشته باشید باید آن‌ها را به خشکشویی بدهید و از شستن آن‌ها در ماشین لباس شویی خودداری کنید.

استفاده زیاد از لوازم تزئینی در تیپ و استایل

استفاده زیاد از اکسسوری و لوازم تزئینی که موجب جلب توجه می‌شوند برای داشتن تیپ و استایل مناسب نمی‌باشند. دقت داشته باشید که از تعداد کمی لوازم تزئینی خاص و شیک استفاده کنید تا استایلتان خاص شود. به عنوان مثال می‌توانید یک پیراهن فانتزی، حلقه، دکمه سردست، دستبند و... داشته باشید.

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی