تهران

پیشتازان اسکار 2020 چه فیلم هایی هستند

جایزه اسکار 2020
مراسم اسکار 2020 امسال نیز همانند نود و یک دوره گذشته برگزار شد و در آن فیلم هایی بسیار خوش درخشیدند. یکی از این فیلم ها جوکر بود که در بخش های مختلف نامزد ی دریافت اسکار را داشت و در انتها نیز در چند قسمت موفق به کسب مقام اول و جایزه اسکارشد. در این مقاله به بررسی اهدا جوایز و فیلم ها می‌پردازیم.

پیشتازان اسکار 2020 چه فیلم هایی بودند

مراسم سالانه اسکار 2020 امسال نود و دومین دوره خود را تجربه می کرد. این مراسم از بزرگترین مراسم های رقابت سینمایی در سطح جهان است که دریافت جایزه از آن برای هر هنرمندی یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. در هر دوره هنرمندان و بازیگران مطرح و مشهور بسیار زیادی از سراسر جهان در این مراسم حاضر می‌شوند تا شاهد مراسم اعطای جوایز باشند.

مراسم اسکار2020
فیلمهای نامزدی جایزه اسکار 2020


مراسم انتخاب و معرفی بهترین هنرمندان اسکار امسال نیز با تمامی حواشی خود در ساعت 4:30 بامداد آغاز شد. از نکات قابل توجه در مورد مراسم اعطای جوایز اسکار امسال عدم حضور مجری بر روی صحنه بود. سال گذشته به دلیل برخی توییت ها و خبر های حاشیه ای که از طرف مجری مراسم ایجاد شده بود، مراسم را بدون اجرای هیچ مجری اجرا کردند امسال نیز به همان روال سال گذشته عمل کرده و از هیچ مجری برای هدایت و اجرای مراسم استفاده نکردند. حاشیه بحث برانگیز دیگر در مورد مراسم اسکار 2020 عدم حضور هیچ کارگردان زنی در بین نامزدان دریافت اسکار بهترین کارگردان بود که باعث اعتراض بسیاری از افراد فعال در این زمینه شد. 
 

پیشتازان اسکار 2020

در زمان اعلام نامزدان دریافت جایزه اسکار در بخش های مختلف، فیلم جوکر با داشتن 11 نامزد دریافت اسکار در رتبه نخست این رده بندی جای گرفت. پس از آن فیلم The Irishman، فیلم 1917 و فیلم روزی روزگاری در هالیوود هر کدام با داشتن 10 نامزد دریافت اسکار در مقام بعدی قرار گرفتند. 
واکین فینیکس چهارمین بار است که نامزد دریافت اسکار شده و امیدوار است در این دوره مقام اول را در بین نامزدهای دیگر به دست آورد. 
اسکارلت جوهانسون برای اولین بار است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده است او در اولین حضورش در این عرصه در دو حیطه مختلف نامزد دریافت اسکار شده است اولی به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی در فیلم Marriage Story و دومی به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم JoJo Rabbit. در دور های قبلی نیز بازیگرانی نظیر سیگورنی ویور در سال 1989، آل پاچینو در سال 1993، اما تامپسون در سال 1994، جیمی فاکس در سال 2005 و کیت بلانشت در سال 2008 نامزد دریافت دو اسکار شده بودند اما تنها نامزد دریافت دو اسکار دوره 2020 اسکارلت جوهانسون بود. 
نکته جالب در مورد سینتیا اریوو این است که او در صورتی که جایزه اسکار را ببرد، جوان‌ترین بازیگری خواهد بود که 4 جایزه امی، گرمی، تونی و اسکار را می‌برد که این گروه EGOT می‌گویند.

نامزد ها و برندگان جایزه اسکار 2020 

مراسم اعطای جوایز اسکار 2020 نیز با همراهی تعداد زیادی از حضار هنرمندان و همراهان علاقمند به این مراسم در لس آنجلس برگزار شد که طی آن برندگان سالانه اسکار معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.
 

فیلم بلند

برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بلند فیلم های مرد ایرلندی، جوکر، 1917، روزی روزگاری در هالیوود، اَنگل، جوجو ربیت، داستان ازدواج، فورد در مقابل فراری و زنان کوچک نامزد بودند که در بین آن ها فیلم انگل به عنوان فیلم برگزیده انتخاب و معرفی شد. 

بهترین کارگردانی

نامزدان دریافت جایزه بهترین کارگردانی مارتین اسکورسیزی برای فیلم مرد ایرلندی، تاد فیلیپس برای فیلم جوکر، سم مندس برای فیلم 1917، کوئنتین تارانتینو برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود، بونگ جون هو برای فیلم اَنگل بودند که در این میان  کارگردان فیلم انگل بونگ جون هو اسکار را دریافت کرد. 

بهترین بازیگر نقش اول مرد

برای این بخش آنتونیو باندراس برای فیلم درد و شکوه، لئوناردو دی‌کاپریو برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود، آدام درایور برای فیلم داستان ازدواج، واکین فینیکس برای فیلم جوکر، جاناتان پرایس برای فیلم دو پاپ نامزد دریافت اسکار بودند که در انتها واکین فینیکس برای بازی در فیلم جوکر به این جایزه دست پیدا کرد. او پس از چند دوره نامزدی بالاخره موفق به کسب این جایزه ارزشمند شد. 

بهترین بازیگر نقش اول

بهترین بازیگر نقش اول زن

نامزدهای این بخش سینتیا اریوو برای فیلم هریت، اسکارلت یوهانسن برای فیلم داستان ازدواج، سیرشا رونان برای فیلم زنان کوچک، چارلیز ترون برای فیلم بمب‌ شل، رنی زلوگر برای فیلم جودی بودند. برنده اسکار 2020 بهترین بازیگر نقش اول زن رنی زلوگر برای فیلم جودی بود.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

نامزدهای معرفی شده برای این بخش نیز تام هنکس برای فیلم یک روز زیبا در محله، آنتونی هاپکینز برای فیلم دو پاپ، آل پاچینو برای فیلم مرد ایرلندی، جو پشی برای فیلم مرد ایرلندی، برد پیت برای فیلم روزی روزگاری در هالیوود بودند که در انتها برد پیت برای بازی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود برنده اعلام شد. 

برد پیت

 

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

نامزدهای این دوره کتی بیتس برای فیلم ریچارد جول، لارا درن برای فیلم داستان ازدواج، اسکارلت یوهانسن برای فیلم جوجو ربیت، فلورنس پو برای فیلم زنان کوچک، مارگو روبی برای فیلم بمب‌شل اعلام شده بودند که برنده اسکار لارا درن برای فیلم داستان ازدواج معرفی شد. 

بهترین فیلم بین المللی

نامزدها فیلم های کورپس کریستی (لهستان)، سرزمین عسل (مقدونیه شمالی)، بینوایان (فرانسه)، درد و شکوه (اسپانیا)، اَنگل (کره جنوبی) بودند که فیلم انگل کره جنوبی اسکار را دریافت کرد. 

بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

نامزدها مرد ایرلندی، جوجو ربیت، جوکر، زنان کوچک، دو پاپ بودند که در این بین جوجو ربیت اول شد. 

بهترین فیلم‌نامه اصلی

نامزدها فیلم های چاقوکشی، داستان ازدواج، 1917، روزی روزگاری در هالیوود، اَنگل که باز هم انگل برنده شد. 

 

کارگردان انگل

بهترین مستند بلند

نامزدها فیلم های کارخانه آمریکایی، غار، لبه دموکراسی، برای سما، سرزمین عسل بودند که فیلم کارخانه آمریکایی اسکار را دریافت کرد. 

بهترین انیمیشن بلند

نامزدهای اعلام شده چگونه اژدهای خود را تربیت کنید، دنیای پنهان، من بدنم را از دست دادم، کلاوس، لینک گمشده، داستان اسباب‌بازی 4 بودند که انیمیشن معروف داستان اسباب بازی های 4 اسکار مراسم را به دست آورد. 

بهترین تدوین

نامزدهای این بخش فورد در مقابل فراری، مرد ایرلندی، جوجو ربیت، جوکر، اَنگل بودند که فورد در مقابل فراری در این زمینه مقام اول را کسب کرد. 

بهترین موسیقی متن

نامزدها جوکر، زنان کوچک، داستان ازدواج، 1917، جنگ ستارگان، خیزش اسکای واکر بودند که باز هم فیلم جوکر اسکار را دریافت کرد. 

بهترین فیلمبرداری

نامزدها مرد ایرلندی، جوکر، فانوس دریایی، 1917، روزی روزگاری در هالیوود بودند که در انتها فیلم 1917 جایزه را دیافت کرد.

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی