تهران

دکوراسیون اتاق سنتی ایرانی + عکس

طراحی اتاق سنتی ایرانی
یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی سبک سنتی ایرانی است که طرفداران خودش را دارد . این سبک هم شامل یکسری قوانین مخصوص به خودش است که باید رعایت شود . شما می توانید با به کار بردن یکسری وسایل سنتی به صورت کاملا حرفه ای و هنرمندانه فضایی دنج و راحتی را برای خود فراهم کنید .

چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن نقش مهمی را ایفا می کند . آن چه که شما باید در طراحی یک اتاق در نظر بگیرید ، طرح بندی مناسب عناصر آن است . همان طور که می دانید یکی از سبک های محبوب چیدمان اتاق سبک سنتی ایرانی است که طرفداران زیادی دارد . در طرح های سنتی از رنگ های شاد استفاده می شود . به طوری که محیط دنج و آرامی را برای شما به وجود می آورد . در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه اتاق نشیمن خود را به صورت کاملا حرفه ای و هنرمندانه به سبک سنتی ایرانی دیزاین کنید .

 

هدف از اتاق نشیمن
هدف از طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن

هدف از اتاق نشیمن

اول از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهید که اتاق نشیمن چه استفاده ای برای شما دارد ؟! به این فکر کنید که هدف شما از اتاق نشیمن تماشای تلویزیون همراه خانواده یا پذیرایی از مهمانان است . پاسخ این سوال قطعا تاثیر زیادی روی نحوه چیدمان عناصر اتاق نشیمن خواهد داشت .

 

درنظر گرفتن نقطه کانونی
نقطه کانونی اتاق نشیمن سنتی

درنظر گرفتن نقطه کانونی

برای هر اتاق نشیمن به سبک مدرن یا سنتی حتما یک نقطه کانونی در نظر گرفته می شود . نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی نقطه ای است که با اولین نگاه مورد توجه افراد قرار می گیرد . سپس چیدمان سایر بخش ها بر اساس این نقطه انجام می شود . این کار باعث می گردد که طرح بندی یک اتاق نشیمن راحت تر شود . از آن جایی که اتاق شما به سبک سنتی است ، می توانید از وسایلی مانند کرسی ، مبلمان با طرح های قدیمی ، تلویزیون ، سماورهای زغالی و ... استفاده کنید .

 

نحوه چیدمان مبلمان
چیدمان مبلمان اتاق نشیمن سنتی

نحوه چیدمان مبلمان

توجه داشته باشید که درباره نحوه چینش مبلمان ، بزرگترین قطعه باید در محل مناسبی قرار گیرد . این کار باعث می شود که چیدمان سایر بخش ها سریع تر و راحت تر انجام شود . بهتر است بزرگ ترین قطعه مبلمان خود را روبروی نقطه کانونی تعیین شده در اتاق نشیمن قرار دهید .

 

متقارن یا نامتقارن بودن چیدمان
متقارن یا نامتقارن بودن چیدمان اتاق نشیمن سنتی

متقارن یا نامتقارن بودن چیدمان

اگر قصد دارید که فضای اتاق نشیمن رسمی باشد ، باید چیدمان هم به صورت متقارن باشد . در غیر این صورت برای پیروی از سبک های مدرن و در عین حال غیر رسمی چیدمان نامتقارن را به کار ببرید . از ویژگی های بارز چیدمان نامتقارن ، زاویه دار بودن مبلمان نسبت به یکدیگر است .

 

طراحی الگوی ترافیکی اتاق
بررسی الگوی ترافیکی اتاق نشیمن

الگوی ترافیکی اتاق نشیمن

الگوی ترافیکی اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که در رفت و آمد افراد اختلال ایجاد نکند . برای این منظور اندازه های استانداردی در نظر گرفته شده است . برای مثال طراحان دکوراسیون داخلی اعلام کرده اند که فاصله استاندارد در نظر گرفته شده بین مبل و میزی که جلوی آن قرار دارد باید 15 تا 18 اینچ باشد . همچنین برای این که فاصله بین مبل و تلویزیون استاندارد باشد ، قطر تلویزیون را ضربدر 2 می کنند . فراموش نکنید که ویو و درب ورودی هرگز مسدود نشود .

 

اندازه مبلمان
اندازه مبلمان اتاق سنتی

اندازه مبلمان

استفاده از مبلمان و میزها در اندازه های متنوع طراحی دکراسیون شما را جذاب تر می کند . همچنین مبل هایی را که شکل هم هستند و اندازه یکسانی دارند را در کنار هم قرار ندهید . آنها را در مقابل هم قرار دهید تا طراحی شما حرفه ای به نظر برسد .

 

میز ناهارخوری
میز ناهارخوری اتاق سنتی

میز ناهارخوری

اغلب در طراحی های پلان باز ، قسمت اتاق نشیمن و قسمت ناهارخوری در یک سالن قرار دارند . موقع چیدمان میز و صندلی های ناهارخوری توجه داشته باشید که آنها را چسبیده به دیوار قرار ندهید . 

 

وسایل تزیینی اتاق
میز ناهارخوری اتاق سنتی

وسایل تزیینی

در طراحی دکوراسیون اتاق سنتی ایرانی شما نیاز دارید که از یکسری وسایل تزیینی قدیمی و صنایع دستی مانند رادیوهای قدیمی ، گرامافون ، دار قالی ، سبدهای حصیری ، ساعت های کوکی ، فانوس ، ظروف چینی گلدار و آینه و شمدان های قدیمی استفاده کنید .

 

آن چه که تا کنون مطالعه کردید نکاتی است که در طراحی دکوراسیون اتاق سنتی ایرانی باید در نظر گرفته شود . قبل از هر اقدامی بهتر است طرح مورد نظر خود را رسم کنید و همه جوانب را در نظر بگیرد . این کار باعث می شود که از نظر زمانی صرفه جویی کنید و کمتر دچار اشتباه شوید . در پایان هم نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود .

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی