تهران

روز مادر کادو چی بخرم

کادو مناسب برای روز مادر
روز مادر در فرهنگ ایرانی یک روز خاص و مهم محسوب می شود. انتخاب و خرید یک کادوی مناسب و درخور مادران در این مناسبت ویژه می تواند فکر ما را به خود مشغول کند. اینکه چه چیزی بخریم که یک هدیه ویژه و خاص باشد. ما در ادامه این مطلب ایده هایی برای خرید کادوی روز مادر در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

بهترین کادو برای روز مادر

در آستانه نزدیکی به روز مادر این سوال برای همه ما پیش می آید کهکادوی روز مادر چی بخرم؟ انواع و اقسام مختلف کادو برای هدیه کردن در روز مادر و روز زن وجود دارند. اما ما می توانیم با دانستن یک سری قواعد کلی انتخابی متفاوت تر و بهتر داشته باشیم.
انتخاب و خرید کادوی روز مادر یک دغدغه رایج در آستانه فرا رسیدن این مناسبت است. وجود انواع مختلف کالاهای لوکس و متنوع می تواند تا حدودی کار ما را دشوار کرده و سردرگممان کند. در این مقاله ما قصد داریم بجای نام بردن از کالاهای مختلف به عنوان کادو، با انواع علایق مادران آشنا شویم که این امر می تواند به ما در انتخاب بهتر کادو یاری کننده باشد. شما می توانید با استفاده از شناخت علایق و روحیات خاص مادر خود هدیه ای مناسب برایش تهیه کرده و روز مادر را بدین گونه به او تبریک بگویید.

کادوی روز مادر
انتخاب کادوی مناسب برای روز مادر


کادوی روز مادر چی بخرم؟

سلایق مادرانه می تواند به نسبت کشور و مناطق مختلف و بسته به عوامل مختلف مانند فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت باشد، ما در این مقاله صرف نظر از این تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی روشی برای انتخاب و خرید کادوی روز مادر پیشنهاد می‌کنیم که می تواند پاسخگوی سلایق گوناگون باشد.
شما با قرار دادن مادر خود در یکی از تیپ‌های شخصیتی که در ادامه عنوان می شود به یک انتخاب مناسب بر حسب نوع علاقه‌مندی او دست می یابید.

هدایایی که مورد پسند هر مادری است

یک سری هدایا وجود دارند که ارتباطی با سلیقه و علاقه مادران ندارند و اغلب همه مادران از آن لذت می برند. قبل از هر چیزی باید بدانید که هر مادری عاشق فرزندش است و همین که در کنارش باشید و به دیدارش بروید باعث شادی و خوشحالی او می شود. حتی اگر از شما دلگیر هم باشد مطمئنا عذرخواهی شما را خواهد پذیرفت.

یک روز را به مادر خود اختصاص دهید

سعی کنید حداقل برای یک روز هم شده مشغله و گرفتاری‌های خود را کنار گذاشته و به حضور مادرتان بروید. همین خود 80 درصد مسئله است. می‌توانید 20 درصد بقیه را طبق روحیات خاص مادرتان برنامه ریزی کنید. رفتن به گردش داخلی، دیدن موزه و سینما و پارک، یا رفتن به دیدار کسی که مورد علاقه مادرتان است، همه اینها می تواند گزینه های مناسب برای همراهی و گذراندن یک روز خاطره انگیز با مادرتان باشد. بعدا با دادن هدیه ای در قالب یک عکس از روزی که باهم داشتید آن را برایش ماندگار کنید. می توانید در کنار همه اینها یک کادوی کوچک مانند گل و شیرینی یا کیک برای روز مادر تهیه کنید.

با مادر خود آشتی کنید

اگر که بین شما و مادرتان کدورت و دلخوری پیش آمده منتظر رسیدن روز مادر نشوید. همین امروز با خرید گل و کادو به دیدنش بروید. حتی در صورتی که درباره موضوع اختلاف پیش آمده حق با شما است بهتر است به احترام روزهای زیادی که مادر برای شما از حقش گذشته از حقتان بگذرید.

گل و شیرینی 

کمتر کسی را می توان سراغ داشت که از گل و شیرینی و کیک خوشش نیاید. می توانید با تهیه کیک و شیرینی مخصوص روز مادر به همراه یک شاخه گل زیبا او را خوشحال کنید. یا اگر نمی توانید خودتان کیک و گل ببرید آنها را برای روز مادر سفارش داده تا در آن روز به دست مادرتان برسد.

کادو روز مادر
کادوی مناسب برای روز مادر

انتخاب کادوی روز مادر مناسب با سلیقه های مختلف
مادران ساده و بی تکلف

اگر مادری دارید که ساده و بی تکلف است به طور حتم حتی با نوشتن یا خواندن شعر و یا گفتن جمله ای محبت آمیز می توانید او را شاد کنید. برای مادری با چنین خصوصیاتی تهیه کردن کادوهایی مانند جعبه شکلات با نوشته ای محبت آمیز، قاب عکسی زیبا شامل عکس خود و مادرتان و در کنارش گل مورد علاقه اش یا یک کیک تصویری می تواند انتخابی خوب و مناسب باشد.

کادوی روز مادر
خرید کادو برای مادر

مادرانی با مشغله کاری زیاد

مادرانی که همواره در تلاش و تقلا هستند کم نیستند. شاید بزرگترین آرزوی این مادران یک روز استراحت بدون داشتن دغدغه و استرس است. می‌توانید این تیپ مادران را با دعوت به یک روز استراحت با بردن به مسافرت یا مهمان کردنش در یک هتل که بتواند بدون هیچ دغدغه‌ای استراحت نماید او را خوشحال کنید و به او بفهمانید که به فکرش هستید.

کادو روز مادر
انتخاب و خرید کادو برای روز مادر

مادران عاشق طبیعت

اگر مادر شما علاقه مند به رفتن و گشت و گذار در دامان طبیعت یا دوستدار گل و گیاه است برای کادوی روز مادر می توانید یک برنامه ریزی مرتبط با علاقه مندیش انجام دهید. ترتیب دادن یک کوهنوردی یا گردش در طبیعت یا اینکه گل و گیاه مورد علاقه اش را برایش خریداری کنید.

طبیعت گردی یک کادوی مناسب برای روز مادر
طبیعت گردی یک کادوی مناسب برای روز مادر

مادران علاقه‌مند به هنر

اگر مادرتان دارای طبعی دوست دار هنر است و نسبت به هنرهای دستی و کارهای هنری علاقه نشان می دهد. تابلوهای نقاشی، صنایع دستی و مواردی از این دست می تواند انتخابی خوب برای کادوی روز مادر باشند.یا می توانید متفاوت عمل کرده و مادر اهل هنر خود را به یک کنسرت از خواننده محبوبش مهمان کنید یا به یک گالری نقاشی برده و تابلوی مورد علاقه اش را بخرید.

روز مادر
انتخاب بهترین کادو برای روز مادر

مادر ورزشکار یا ورزش دوست

اگر مادری دارید که علاقه مند به یک رشته ورزشی خاص است می توانید وسایل مورد نیاز آن ورزش را برایش مهیا کنید یا مثلا اگر به شنا علاقه دارد یک اشتراک یک ساله از استخر محل اقامتش برایش بخرید. این می تواند یک هدیه متفاوت و جذاب برای روز مادر باشد.

کادو روز مادر
کادوی مناسب برای روز مادر 

مادران مذهبی

برای اغلب مادران ایرانی هیچ هدیه و کادویی به اندازه زیارت بردن آنها شاید خوشحال کننده نباشد. پس می توانید یک سفر زیارتی به مشهد یا قم برای روز مادر تدارک ببینید و اینگونه مادرتان را خوشحال کنید.

کادو روز مادر
کادوی روز مادر

مادران کارمند

برای مادران شاغل و کارمند در خارج از خانه که اغلب دغدغه عقب افتادن کارهای خانه را دارند شاید کمک در امور منزل بهترین هدیه باشد حداقل برای روز مادر هم شده سعی کنید در کارهای خانه کمک حالش باشید. یا کارهای عقب مانده اش را انجام دهید. مثلا ماشینش را به کارواش و تعمیرگاه ببرید. یا برای چند مدتی شستن ظروف را عهده دار شوید.

کادو روز مادر
انتخاب بهتر کادو برای روز مادر

هدیه برای مادرانی که از فرزندانشون دور هستند

در موارد بسیاری فرزندان به دلایل کاری، تحصیلی یا زندگی دور از مادر زندگی می کنند. کادوی مناسب برای این مادران تهیه کردن ابزار مناسب برای ارتباط گرفتن راحت تر با فرزندانشان هست. مثلا یک گوشی هوشمند که نرم افزارهای مربوطه را نیز داشته باشد. سعی کنید یک راهکار ساده بکار ببرید و روش انجام کار را هم به مادرتان بیاموزید.

کادو روز مادر
کادوی مناسب روز مادر

در پایان اشاره می کنیم که همه مادران صرف نظر از نوع علاقه مندی و تیپ شخصیتیشان یک سری سلایق مشترک دارند. انواع مختلف زیورآلات، عطر و ادکلن، اکسسوریهایی مانند ساعت، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم دکوری منزل همه می توانند به عنوان کادو و هدایای مناسب برای روز مادر و روز زن مد نظر قرار گیرند.

مطلب مفید بود؟
14
6
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی