تهران

نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

نکات تربیت سگ
در این مقاله به شما روش های تربیت سگ و فهماندن کار درست و غلط او را به شما آموزش میدهیم. با مقاله ما همراه باشید تا راهکارهای مفیدی برای نگهداری و آموزش سگ هایتان را مطالعه کنید.

نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

یکی از لذت بخش ترین لحظات در نگهداری حیوانات خانگی زمانی است که بتوانید به خوبی با حیوان خود رابطه برقرار کنید و کاری که از او می خواهید را برای شما انجام دهد و به عبارتی معنی حرفهای شما را متوجه شود. برای رسیدن به این مهم، حیوان خانگی باید با اصول تربیتی مشخصی آموزش ببینند. یک دسته از این حیوانات که بسیار باهوش هم هستند سگ ها می باشند که بسیار آموزش پذیر بوده و برقراری ارتباط با آنها کار چندان سختی نیست.
اگر شما علاقه مند به نگهداری و یا خرید سگ هستید باید نکاتی را درباره تربیت سگ بدانید که در ادامه مطلب چند مورد از مهم ترین آنها را با هم مرور می کنیم. البته بدیهی است برای تربیت و آموزش حرفه ای سگ به یک مربی تربیت سگ نیاز دارید که به صورت اصولی کار تربیت سگ شما را برعهده بگیرد.

نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ
نکات تربیتی سگ تنبیه سگ

تنبیه سگ

هنگامی که سگ شما رفتاری نادرست را انجام می دهد،شما برای آن که به سگ بفهمانید رفتارش درست نیست و مورد پسند شما نمی باشد،با تنبیه نادرستی که برای سگ انجام می دهید باعث آزار و اذیت او می شوید،بهترین کاری که باید انجام دهید نادیده گرفتن رفتار سگ و مشغول نمودن خود به کار دیگری می باشد. از آنجایی که سگ بر روی رفتار شما حساس می باشد هنگامی که تشویق و توجه شما را در برابر رفتارش دریافت نکند یاد خواهد گرفت که دیگر آن کار راتکرار نکند.


چند نکته در رابطه تنبیه و تشویق سگ

در ادامه همراه ما باشید:

  • کارهای اشتباه سگ خود را اصلاح کنید

هنگامی که سگ شما کاری را انجام می دهد که شما از آن خوشتان نمی آید به جای تنبیه بهتر است با حالت چهره خود به سگ بفهمانید که آیا این رفتارت درست بوده است؟ یا به سگ بگویید این کارت درست نیست. بله درست است شما با صحبت با سگ خود می توانید بفهمانید که رفتارش درست نبوده تا در رفتارش تجدید نظر کند.


نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

  • به رفتار نادرست سگ بی توجهی کنید

سگ برای جلب توجه شما ممکن است دست به کارهایی اشتباه بزند. شما با توجه نکردن به کاری که سگ انجام داده به او می فهمانید که رفتارش درست نبوده و دیگر آن را تکرار نکند. به عنوان مثال هنگامی که غریبه ای به خانه شما می آید ممکن است سگ از حضور وی خوشحال نباشد و سرو صدا  کند شما با بی توجهی به رفتارش باعث می شوید که دفعه بعد هنگامی که مهمانی به خانه شما آمد دیگر این کار را انجام نکند.

  • سگ خود را کتک نزنید

تنبیه سگ با کتک زدن راه مناسبی برای تربیت سگ نمی باشد. به عنوان مثال هنگامی که سگ شما درگوشه و کنار خانه ادرار می کند شما با کتک زدن فقط او را می ترسانید و دفعه بعد این کار را پنهانی انجام می دهد و یا کاری که کرده را پوشانده تا از دید شما پنهان باشد.

نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

  • به دنبال چیزهایی که باعث بدرفتاری سگ شما شده است باشید

اگر سگ شما رفتار نامناسبی دارد، به عنوان مثال، جویدن کفش ها، ایجاد سروصدا و گارد گرفتن نسبت به غریبه ها، بهم ریختن خانه هنگامی که خانه نیستید و رفتارهایی  از این قبیل، به جای تنبیه باید شما بفهمید که چه چیز هایی باعث این رفتار سگ شده است. به عنوان مثال سگ هنگامی که خانه را بهم می ریزد ممکن است بخاطر اینکه شما پیش او حضور ندارید نگران شده باشد و یا مظطرب شده باشد.

  • حذف محرک هایی که باعث بد رفتاری سگ می شود

حال زمانی که شما دلایل بد رفتاری سگ خود را متوجه شدید، بهتر است توجه خود را بر روی کارهایی که باعث بدرفتاری سگ می شود بگذارید. آنها را بررسی کنید و عامل بد رفتاری را مدیریت کنید.
نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

  • رفتار خوب سگ را تحسین کنید

هنگامی که سگ شما به حرفتان گوش می کند و یا به خوبی بازی می کند شما با گفتن سگ خوب و یا تحسین سگ به او می فهمانید از رفتارش لذت برده اید. توجه داشته باشید که این کار را دیر به دیر انجام ندهید چون سگ سردرگم می شود و نمی فهمید چرا تشویق شده است و ممکن است با کارهای اشتباه از شما بخواهد که دوباره تشویقش کنید.

  • برای پیاده روی و بازی کردن با سگ وقت بگذراید

سگ ممکن است بخاطر بی حوصلگی و بی تحرکی دائما سرو صدا کند شما با بیرون بردن سگ و فعال نگه داشتن سگ می توانید این رفتار سگ را مدیریت کنید.


نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ
صبر و حوصله در تربیت سگ

برای اینکه نتیجه خوبی را برای تربیت درست سگ بگیرید  باید آرامش خود را حفظ کنید و صبر زیادی داشته باشید و وقت کافی  برای تربیت سگ خود صرف کنید. اعتماد به نفس داشته باشید و به سگ خود سخت نگیرید و دستوراتی که به سگ می دهید کوتاه باشد تا زودتر متوجه شود.

قلاده تربیت سگ

یکی از وسایلی که توسط عموم برای تربیت سگ استفاده می شود قلاده سگ می باشد. قلاده سگ به چند دسته تقسیم بندی می شود.
نکات بسیار مهم و کلیدی در تربیت سگ

قلاده سگ

این قلاده نسبت به سایر قلاده ها ارزان تر و رایج تر می باشد، شیوه استفاده از قلاده شک  به این صورت می باشد که هنگام رفتار نادرست سگ با کشیدن تسمه تنگ می شود و با فشار بر روی گردن سگ ، سگ می فهمد کاری که انجام داده است مورد پسند شما نبوده است و نباید انجام دهد.

قلاده شک برای تربیت سگ
قلاده شک برای تربیت سگ

قلاده الکتریکی ریموت دار

با استفاده از ریموت می یتوانید درصد شوکی که به سگ وارد می شود را کنترل کنید همچنین این قلاده لرزشی را در سگ ایجاد می کند، قیمت این قلاده نسبت به سایر قلاده ها گران تر می باشد.
 

قلاده الکتریکی ریموت دار برای تربیت سگ
قلاده الکتریکی ریموت دار برای تربیت سگ

قلاده خاردار

این قلاده همان قلاده شوک دار می باشد اما دارای خارهایی به سمت گلوی سگ می باشد،استفاده از این قلاده برای تربیت سگ بسیار خطرناک می باشد و فقط باید مربی سگ از آن استفاده کند.

قلاده خاردار برای تربیت سگ
قلاده خاردار برای تربیت سگ

استفاده از توپ برای تربیت سگ

یکی از برنامه هایی که برای تربیت سگ باید در نظر داشته باشید استفاده از توپ می باشد،سگ ها علاقه مند به توپ می باشند. با استفاده از توپ در مناطق شلوغ می توانید تمرکز سگ را افزایش دهید تا بتواند بعدها در مناطقی که شلوغ بود کارش را به خوبی انجام دهد.

استفاده از توپ برای تربیت سگ
استفاده از توپ برای تربیت سگ
مطلب مفید بود؟
19
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی