تهران

همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی + آموزش

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون یعنی آراستن و مرتب کردن پس وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می شود منظور آراستن و چیدن دکوراسیون محیط اطرافمان است . طراحی دکوراسیون تنها مختص خانه نیست . هتل ها ، بیمارستان ها ، ادارات همگی به طراحی دکوراسیون نیاز دارند . بنابراین بهتر است با فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید .

همه چیز درباره دکوراسیون داخلی

دکوراسیون در لغت به معنی مرتب کردن ، چیدن و آراسته کردن می باشد و منظور از دکوراسیون داخلی انتخاب و چیدن وسایل اتاق ها ، پذیرایی ، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشد . همه ی مغازه ها ، فروشگاه ها ، کارخانه ها ، دفاتر اداری ، بیمارستان ها ، هتل ها و ... به طراحی دکوراسیون داخلی نیاز دارند و هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند . به همین دلیل کوراسیون داخلی به عنوان یک علم شناخته می شود ، که در زمینه های گوناگون کاربرد دارد . 

 

درباره دکوراسیون داخلی
همه چیز درباره دکوراسیون داخلی


هدف از طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگی و زیبا سازی فضایی است که در آن زندگی می کنید و یا به گونه ای با آن ارتباط دارید . در یک محیط باید میان عناصر به کار برده شده هماهنگی و هم خوانی وجود داشته باشد . طراحی دکوراسیون منزل نیز یک فرایند هنری است که قوانین خاص خودش را دارد . در ادامه این بخش همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد . پس با ما همراه باشید .

 

فاکتورهای مهم طراحی دکوراسیون
آشنایی با فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

فاکتورهای مهمی وجود دارند که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بسیار تاثیر گذارند . با شناخت این فاکتورها شما می توانید با صرف هزینه کمتری بهترین دکوراسیون را برای خانه خود پیاده سازی کنید و خانه خود را آن گونه که دوست دارید و می پسندید طراحی کنید .


فاکتور اول – انتخاب صحیح مبلمان

انتخاب صحیح مبلمان نقشی مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد . در واقع به عناصر مناسبی که برای نشستن مورد استفاده قرار می گیرند ، مبلمان می گویند . بنابراین میز ناهارخوری ، صندلی میزبان ، چهارپایه ، صندلی بار و مبل پاف همگی جزء دسته مبلمان قرار می گیرند . به خاطر این که مبلمان عناصر بزرگی هستند ، رنگ آنها 30 درصد از رنگ فضا را به خود اختصاص می دهد . از طرفی سبکی که برای مبلمان انتخاب می کنید باید با سایر وسایل شما همخوانی داشته باشد .


فاکتور دوم – استفاده از قاب عکس و تابلوهای دیواری

قرار دادن قاب عکس و نصب تابلوهای دیواری روح تازه ای به منزل شما می بخشد و زیبایی خانه شما را دو چندان می کند . شما می توانید از تابلو نقاشی ، تابلو فرش ، عکس های خانوادگی و ... برای تزیین دیوارها استفاده کنید .


فاکتور سوم – نورپردازی و روشنایی

آباژورها ، لوسترها و سایر المان های نوری ، روشنایی خانه شما را تامین می کنند . البته باز هم یادآوری می کنیم سبکی که برای این المان ها انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که با سایر وسایل خانه هماهنگی داشته باشد . همچنین نورپردازی محیط شما باید به گونه ای باشد که نه نور زیاد چشمان شما را اذیت کند و نه با کمبود روشنایی مواجه شوید .


فاکتور چهارم – پارتیشن بندی

با استفاده از پارتیشن می توانید فضای بزرگی را که در اختیار دارید به فضاهای کوچک تر تقسیم کنید . برای این منظور می توانید از پارتیشن های ثابت یا متحرک استفاده کنید . استفاده از پارتیشن به هدف شما بستگی دارد . مثلا می توانید بخش اتاق را از پذیرایی جدا کنید .


فاکتور پنجم – انتخاب رنگ به عنوان یک اصل مهم 

انتخاب رنگ برای دیوارها به ابعاد فضایی که در اختیار دارید ، بستگی دارد . انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و هم رنگ بودن سقف اتاق با دیوارها باعث بزرگ تر دیده شدن فضای اتاق می شود .


فاکتور ششم – انتخاب کفپوش مناسب

کفپوشی که برای خانه یا محل کار خود انتخاب می کنید ، فضای خانه را متحول می کند و باید به گونه ای باشد که با سبک دکوراسیون داخلی خانه یا محیط کار شما همخوانی داشته باشد . اگر می خواهید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید از پارکت و چوب استفاده کنید . در غیر این صورت می توانید کف محیطی که در آن هستید را با سرامیک یا سنگ روشن نیز بپوشانید .


فاکتور هفتم – وسایل گرمایشی 

خانه هایی که از شومینه به عنوان یک سیستم گرمایشی استفاده می کنند ، محیط گرم و صمیمی تری دارند . دیدن شعله های آتش توجه شما را به خودش جلب می کند و حس فوق العاده ای به شما دست می دهد .


فاکتور هشتم – ساختن یک کتابخانه شخصی

بهتر است یک فضای خالی و بی استفاده از خانه را با ساختن کتابخانه ای اختصاصی تکمیل کنید و قفسه های آن را با کتاب های مورد علاقه خود پر کنید . از این طریق می توانید فرهنگ کتاب خوانی را بین اعضای خانواده و دوستانتان نیز رواج دهید .


فاکتور نهم (آخرین فاکتور) – استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی

وجود گل و گیاهان طبیعی در محیط خانه و یا هر محیط دیگری به شما انرژی می دهد و روی روحیه شما تاثیر زیادی می گذارد . گیاهان باعث بهبود کیفیت هوا می شوند و همچنین زیبایی خانه شما را چند برابر می کنند . جالب است بدانید که هر گیاهی مناسب یک سبک از دکوراسیون داخلی است . بنابراین موقع خرید گل و گیاه به نوع آن توجه داشته باشید .

 

طراحی دکوراسیون داخلی
همه چیز در مورد دکوراسیون داخلی


سخن آخر : در این بخش از سایت تیجور همه چیز درباره دکوراسیون داخلی در اختیار شما عزیزان قرار گرفت . امیدوارم با خواندن این مطالب با فاکتورهای مهم دکوراسیون داخلی آشنایی پیدا کرده باشید و موقع چیدمان منزل یا محیط کاری خود به آنها توجه نمایید .

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی