تهران

باهوش ترین سگ چه نژادی است

باهوش ترین نژاد سگ
یکی از فاکتور های مهم در نگهداری از سگ میزان هوش سگ می باشد که می تواند در نگهداری و مراقبت از سگ به صاحب آن بسیار کمک کند. در این مطلب به بررسی هوش نژاد سگ می پردازیم.

باهوش ترین نژاد سگ چه نژادی است؟

سگ ها دارای نژاد های متفاوتی می باشند که همواره یار انسانها بوده و به انسان کمک کرده اند. به عنوان مثال  از آن ها برای پیدا کردن افرادی که زیره آوار گیر کرده اند یا کمک به پلیس، نگهبانی، مراقبت از گله و... تربیت و استفاده می شود.

سگ ها نسبت به سایر حیوانات دارای توانایی درک و انجام فرمان های بیشتری می باشند. سگ ها می توانند محیط خود را به خوبی بشناسند و با استفاده از سر نخ هایی که به آن ها داده می شود به انسان ها کمک کند. 
باید توجه داشته باشید نژاد سگ نمی تواند به تنهایی دلیلی باشد که سگ باهوش می باشد، می تواند در یک نژاد سگ هایی باهوش و یا سگ هایی خنگ  وجود داشته باشد. هوش سگ بستگی به آموزش هایی دارد که توسط انسان به آنها داده می شود. بهترین راهی که می توان سگ را در دسته باهوش ترین سگ  ها قرار داد این است که به آنها آموزش های بیشتری داده شود.

باهوش ترین سگ چه نژادی است

 

باهوش ترین سگ چه نژادی است

سگ های آپارتمانی  عمدتا سگ هایی باهوشی می باشند اما لزوما همه آنها از هوش یکسانی برخوردار نیستند. به عنوان مثال به برخی نمونه های کم هوش اشاره می کنیم:

سگ افغان هوند (Afghan Hound)

سگ افغان هوند
سگ افغان هوند

 این سگ ها علی رغم موهای زیبایی که دارند بسیار مستقل و لجوج می باشند و همین دلیل آموزش هایی که به آن ها داده می شود دشوار باشد. 
 

سگ باست هوند (Basset Hound)

سگ باست هوند
سگ باست هوند

 این نژاد هنگامی که آموزش داده می شوند  اگر شکست بخورند نا امید می شوند  و دست از آن کار می کشند.

سگ بیگل (Beagle)

سگ بیگل (Beagle)
سگ بیگل (Beagle)

این سگ دوست داشتنی دارای گوش های بلند و دماغی گرد می باشد که می توانید به عنوان سگ آپارتمانی از آن نگهداری کنید و با خونسردی به او  آموزش های لازم را بدهید اما اگر دنبال سگی باهوش هستید این سگ جزو باهوشترین ها نیست.

سگ ماستیف (Mastiff)

سگ ماستیف (Mastiff)
سگ ماستیف (Mastiff)

آموزش این نژاد سگ بسیار سخت می باشد و تمایلی به گوش دادن و انجام وظایف ندارد.

سگ بلادهوند (Bloodhound)

سگ بلادهوند (Bloodhound)
سگ بلادهوند (Bloodhound)

این نژاد دارای رفتاری خودسرانه می باشند که این ویژگی‌اش او را در دسته خنگ ترین نژاد سگ قرار می دهد.

سگ چائو چائو (Chow Chow)

سگ چائو چائو (Chow Chow)
سگ چائو چائو (Chow Chow)

این سگ دارای ظاهری دوست داشتنی می باشد اما دارای خصلتی لجباز و طبعیتی سخت می باشد. 

سگ بولداگ (Bulldog)

سگ بولداگ (Bulldog)
سگ بولداگ (Bulldog)


این سگ بسیار تنبل می باشد و نیازمند یک صاحب آرام می باشد تا به طور دائم به او آموزش دهد.

 چه سگ هایی با هوش تر هستند؟

همه سگ ها نیازمند توجه و نگهداری هستند اما سگ هایی که باهوش تر باشند نیاز به تمرین،توجه و آموزش بیشتری نیز می باشند. 
با استفاده از آموزش هایی که به سگ می دهید باعث می شود همیشه از نظر جسمانی و روانی آماده باشد، اما اگر با آن ها به طور خاص رفتار نکنید و یا تمارینی که باعث  فعال بودن آن ها می شود را انجام ندهید سگ سریعا خسته شده و حوصله اش سر می رود.

سگ نژاد بورددرکلی

نژاد بورددرکلی
نژاد بورددرکلی

سگ های بورددرکلی بسیار فعال،پر انژی،با انگیزه می باشند که این ویژگی ها این نژاد سگ را به باهوش  ترین سگ دنیا تبدیل کرده است. اگر نژاد های متفاوت را با کودک مقایسه کنیم این نژاد در حد بچه 4 ساله درک می کند درصورتی که سایر نژاد ها در حد بچه 2 ساله درک می کنند. این نژاد همیشه به دنبال یادگیری می باشد نکته جالب اینجا می باشد که اگر  شما دائما نتوانید به این سگ آموزش دهید به صورت خودجوش به  فعالیت می پردازد. 
این نژاد علاقه به کارهایی دارد که به آن انرژی دهد و مغزش فعال باشد،همچنین اگر در فعالیت های ورزشی شرکت کند م یتواند تمامی رقیب های خود را شکست دهد.

سگ نژاد شپرد استرالیایی

سگ نژاد شپرد استرالیایی
سگ نژاد شپرد استرالیایی

نژاد شپرد بسیار باهوش می باشد و می تواند رقیب سرسختی برای بورددرکلی ها باشد. این نژاد می تواند به سرعت آموزش هایی که به آن ها می دهید را یاد گیرد و همواره علاقه مند به یادگیری چیز های جدید می باشد.
در رابطه با سابقه این نژاد می توان به کمکشان به چوپان ها اشاره کرد که نشان گر آمادگی مغزی و جسمانی این سگ می باشد.  توجه داشته باشید اگر نژاد شپرد را همواره فعال نگه ندارید زود خسته و ناامید می شود.

سگ نژاد پودل

سگ نژاد پودل
سگ نژاد پودل


سگ نژاد پودل، از قدیم به انسان در شکار کمک می کرده که نشانه قابل اعتماد بودن این سگ می باشد، این نژاد دارای قیافه ای فانتزی و خاص می باشد، همچنین  جثه  این نژاد متفاوت و دارای جثه های  کوچک،بزرگ،متوسط می باشد که همگی آن ها بسیار باهوش هستن. از پودل های کوچک در سیرک ها هم برای حرکات نمایشی از جمله رد شدن از داخل حلقه  استفاده می شود.

سگ نژاد کتل‌داگ استرالیایی

کتل‌داگ استرالیایی
کتل‌داگ استرالیایی

کتل ها سگ هایی دوست داشتنی می باشند که با صاحبان خود رابطه نزدیکی برقرار می کنند، این نژاد هم مانند شپرد استرالیایی به انسان ها در چوپانی و گله داری کمک می کردند که نشانه مسئولیت پذیری و باهوش بودن این نژاد می باشد. اگر شما علاقه مند به نگهداری سگ در اپارتمان می باشید کتل ها باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی می باشد، این نژاد همانند نژاد های باهوش دیگر علاقه مند به فعالیت می باشد که اگر  شما به آن توجه نکنید به صورت خودجوش دست به فعالیت هایی میزند که ممکن است مخرب یاشد و  خانه شما را  هم به هم بریزد.اگر شما با این نژاد به خوبی رفتار کنید میانتان محبت و وفاداری زیادی شکل خواهد گرفت.

سگ نژاد ژرمن شپرد آلمانی

سگ نژاد ژرمن شپرد آلمانی
سگ نژاد ژرمن شپرد آلمانی

ژرمن هم همانند سایر سگ هایی که نام بردیم سگی بسیار باهوش می باشد،علاقه دارد به صاحب خود نزدیک باشد و از صاحبش در مقابل تهاجم و یا خشونت مواظبت می کند. این سگ انقدر فعال است که ممکن است گاهی فکر کنید عصبی می باشد، ژرمن علاقه دارد که به او مسئولیتی برای انجام دادن بدهید تا آن را به خوبی انجام دهد و مورد توجه شما قرار گیرد لذت می برد. اگر شما دارای فرزند می باشد این نژاد یکی از باهوش ترین نژادهای  سگ آپارتمانی می باشد که می توانید به او اطمینان کنید تا از فرزندتان به خوبی مراقبت کند تا صدمه ای نبیند.
ژرمن را باید همواره فعال نگهدارید زیرا همانند سایر نژاد ها زود خسته می شود. به او انگیزه دهید و همیشه تشویقش کنید. 
از نژاد ژرمن در نیروهای نظامی نیز استفاده می شود با آموزش هایی که به ژرمن داده می شود می تواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد و به پلیس کمک کند.

سگ نژاد شتلند شیپ‌داگ

سگ نژاد شتلند شیپ‌داگ
سگ نژاد شتلند شیپ‌داگ

شتلند ها را در نگاه اول شاید نتوان شناخت و متوجه هوش بالای آن ها نشوید. شتلند  در ابتدا گوشه گیر و ارام به نظر میرسد اما زمانی که با شما دوست می شود بسیار بازیگوش و حتی غیرقابل کنترل نیز م یشود،نسبت به محیط بسیار آگاه می باشد و همیشه منتظر است تا از صاحب خود چیز جدید یاد بگیرد. این نژاد به خوبی انسان را درک می کند و می تواند همدم خوبی برای صاحب خود باشد میتوان این سگ را در دسته باهوش ترین نژاد سگ آپارتمانی قرار داد. 

سگ نژاد پاپیلون

سگ نژاد پاپیلون
سگ نژاد پاپیلون

پاپیلون ها سگ هایی شیطون می باشند با این حال میتوان آن ها را در دسته سگ های بسیار باهوش قرار داد، پاپیلون ها بسیار باهوش،فعال،علاقه مند به یادگیری می باشند همچنین دوست دارند در بغل صاحب خود بنشینند تا به آنها ابراز محبت کنند. این نژاد دارای سرعت یادگیری بالایی می باشد اما بسیار لجوج است که باید با علاقه به آن ها آموزش دهید تا از فعالیتش کم نشود.

سگ نژاد روت‌وایلر

سگ نژاد روت‌وایلر
سگ نژاد روت‌وایلر

روت وایلر هم همانند سایر نژاد ها بسیار باهوش می باشد،شما اگر بتوانید اعتماد این سگ را به خود جلب کنید بسیار دوست دارد درکنار شما بازیگوشی کند و چیز های جدیدی یاد بگیرد. در همین حال هنگامی که غریبه ای در میانتان باشد بسیار جدی می شود و رفتاری کنترل شده دارد. توجه داشته باشید اگر شما بتوانید با این سگ با صمیمیت رفتار کنید او هم به شما وفادار می شود و آموزش های شما را به خوبی و به سرعت یاد می گیرد.

سگ جک‌راسل‌تری‌یر

سگ جک‌راسل‌تری‌یر
سگ نژاد روت‌وایلر

نژاد جک راسل بسیار لجباز می باشد برای همین آموزش دادن به آن ها سخت تر می شود با این حال دارای هوش بسیار  بالایی است و بسیار  پر انرژی می باشند، هوش بالایی که این سگ دارا می باشد باعث می شود در مسابقات و شکار از بقیه نژاد ها بهتر عمل کند.

سگ نژاد گلدن رتریور

سگ نژاد گلدن رتریور
سگ نژاد گلدن رتریور

گلدن رتریور سگی بسیار باهوش و وفادار به صاحب خود می باشد. این سگ یکی از  باهوش ترین نژادهای  سگ آپارتمانی می باشد که می توانید با آموزش هایی که به او می دهید سگی مفید در خانه شما باشد. همچنین می توانید در مسابقات ورزشی نیز از این سگ استفاده کنید و شاهد برتری این سگ نسبت به سایر سگ ها باشید.

مطلب مفید بود؟
19
5
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی