تهران

شما چه کرم پودری استفاده می کنی

آشنایی با انواع مختلف کرم پودر
کرم پودر یکی از لوازم مهم آرایشی است که برای یکدست کردن پوست و به عنوان بیس آرایش محسوب می شود. کرم پودرها در انواع مختلف در بازار وجود دارند و شما می توانید متناسب با نوع پوست خود آنها را تهیه نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی انواع مختلف پوست و کرم پودرهای متناسب با آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با انواع مختلف کرم پودر

کرم پودر انواع مختلفی دارد، کرم پودرهای مایع، پن استیک ها، پنکیک وغیره. اما برای اینکه تشخیص دهیم چه نوع کرم پودری برای پوست ما مناسب است و بهتر می تواند عیوب پوست ما را پوشش داده و پوستی یکدست و بی عیب و نقص و در عین حال بدون حالت ماسک مانند و مصنوعی ایجاد کند باید نوع پوست خود را تشخیص داده و متناسب با نوع پوست خود اقدام به انتخاب و خرید کرم پودر  نماییم.

انواع مختلف کرم پودر
آشنایی با انواع مختلف کرم پودر

فون مایع، رایج ترین شکل کرم پودر

تقریبا می توان گفت که فون مایع رایج ترین و محبوب ترین نوع کرم پودر محسوب می شود چون غالبا استفاده از آن ساده بوده و باعث ایجاد پوشش طبیعی در پوست می گردد. معمولا این نوع از کرم پودرها برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند. افراد دارای پوست چرب باید از نوع بدون روغن (Oil Free) این کرم ها برای پوست خود استفاده نمایند. برای استفاده از این کرم پودر مقداری از کرم پودر را روی پد مخصوص ریخته و به آرامی و به صورت ضربه ای روی پوست خود پخش کنید.

کرم پودر
کرم پودر فون مایع

کرم پودر

این نوع از کرم ها بسیار غنی و مرطوب هستند و بخصوص برای استفاده در پوست های خشک مناسب ترند و بخاطر داشتن بافت سنگین باید از جذب خوب آنها در پوست مطمئن شوید برای جذب بهتر این نوع از کرم ها از یک اسفنج مرطوب استفاده نمایید.

انواع کرم پودر
با کرم پودر بیشتر آشنا شوید

پنکیک

پنکیک ها از قدرت پوشش دهی بیشتری برخوردارند و اغلب به صورت پودر فشرده و در دو شکل چرب (سوپرا) و خشک (آکوا)  در بازار موجود هستند و بیشتر به کمک اسفنج روی پوست استفاده می شوند که اکثرا در جعبه آن تعبیه شده است.

کرم پودر
کرم پودر فشرده به شکل پنکیک


پن استیک

این نوع از کرم پودرها دارای بافت سنگینی بوده و برای استفاده به منظور پوشش دادن به معایب پوستی و زخم ها کاربرد زیادی دارند مقداری از پن استیک را روی محل مورد نظر گذاشته و بوسیله پد مخصوص محو نمایید.

کرم پودر
کرم پودر از نوع پن استیکی 


کرم پودرهای مناسب برای پوست های خشک

افرادی که بعد از انجام استحمام در پوست صورت خود احساس کشیدگی و خارش می کنند و رنگ چهره ی آنها به دلیل انعکاس ندادن نور، مات و مایل به خاکستری به نظر می رسد و در پوستشان آکنه به میزان بسیار کم مشاهده می شود جنس پوست آنها خشک می باشد و باید از کرم پودرهای مناسب با پوست خشک استفاده نمایند.
افراد دارای پوست خشک باید از کرم پودری استفاده کنند که بتواند با منعکس کردن نور، حالت شادابی و لطافت به پوست بدهد. استفاده از پنکیک های خشک برای پوست خشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
نوع کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین نوع کرم برای پوست های خشک هستند و کرم پودرهای دارای حالت براق، باعث سرزنده تر دیده شدن اینگونه پوست ها می گردند. ولی چنانچه در پوست خود عارضه ای مانند لک، اسکار و ... دارید باید به منظور پوشش بهتر پوست ابتدا از مرطوب کننده استفاده کرده و سپس یک لایه پن استیک یا فون چرب بزنید و در آخرین مرحله از کرم پودر مایع استفاده کنید.

کرم پودر
کرم پودر مناسب مخصوص پوست های خشک


کرم پودر مناسب برای پوست چرب

برخی پوستها حالت چرب دارند و بعد از شست و شو بلافاصله حالت روغنی پیدا می کنند. این نوع پوستها اغلب دارای منافذ باز، کمدون و جوش های آکنه ای هستند و برعکس پوستهای خشک، براق به نظر می رسن.د پوستهای چرب اغلب جوش دار نیز هستند.
در صورت داشتن پوستی با مشخصات بالا باید در انتخاب و خرید کرم پودر مناسب پوست خود به لیبل آن توجه کنید و از درج عبارت Oil Free یا Matt در روی آن اطمینان یابید.
کرم پودرهایی از نوع مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک های خشک گزینه خوبی برای استفاده روزانه در پوست های چرب و تیره محسوب می شوند. اگر چنانچه پوست شما نیاز به پوشش بیشتری دارد قبل از استفاده از کرم پودر مایع، بوسیله یک پد مرطوب ابتدا یک لایه فون خشک روی پوست خود بزنید. می توانید از کرم پودر های ضد جوش که قابلیت پوشش بالاتری برای پوشاندن جوش ها دارند هم استفاده کنید.

کرم پودر
کرم پودر مناسب برای پوست چرب و جوش دار


کرم پودرهای مخصوص پوست مختلط

پوست نوع مختلط، رایج ترین نوع پوست به شمار می رود. در افراد دارای پوست مختلط قسمت T صورت شامل (چانه، پیشانی، روی بینی) چرب بوده و در این قسمت ها کمدون های سرسیاه و یا آکنه به چشم می خورد و بقیه قسمت های صورت خشک هستند. این نوع از پوست عمدتا در تابستان به خصوصیات پوست چرب نزدیک تر و در زمستان نیز متمایل به پوست های خشک می شوند. در صورت داشتن چنین پوستی بهتر است کرم پودر مناسب پوست های خشک در تابستان و کرم پودر مناسب پوست های چرب در زمستان را برای پوست خود انتخاب کنید. به طور کلی برای این نوع پوستها کرم پودرهای مایع با بیس آب گزینه خوبی محسوب می شوند.

کرم پودر
پوست مختلط و کرم پودر مناسب برای آن


کرم پودر مناسب برای پوستهای نرمال

این نوع از پوست ایده آل ترین نوع پوست است. پوستهای نرمال اغلب سالم و شاداب بوده و میزان آب و چربی در آنها متعادل است. این پوستها محدودیتی برای استفاده از انواع کرم پودر ندارند. بهتر است برای پوستهای نرمال در تابستان از کرم پودرهای سبک و با بیس آب و در زمستان از کرم پودرهای روغنی با پوشش دهی بالاتر برای حفاظت پوست در مقابل سرما و باد استفاده شود.

کرم پودر
استفاده از انواع کرم پودر برای پوستهای نرمال

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی