تهران

با انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید

انواع دکوراسیون داخلی
تغییر دکوراسیون داخلی منزل علاوه بر این که زندگی را از تکراری شدن و روزمرگی نجات می دهد ، روی روحیه شما تاثیر مثبتی می گذارد . از این رو لازم است قبل از این که بخواهید برای بخش های مختلف منزل خود دیزاینی را طراحی یا انتخاب کنید . باید با انواع دکوراسیون داخلی منزل آشنایی داشته باشید .

اگر از چیدمان و دکوراسیون منزل خود خسته شده اید و قصد دارید یک تغییر اساسی بدهید ، اولین اقدامی که باید انجام دهید ، آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی منزل است . امروزه سبک های متنوعی مانند مدرن ، صنعتی ، مینیمال و ... در این زمینه وجود دارند . هر کدام از سبک های دکوراسیون داخلی منزل ویژگی های خاص خود را دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید .

 

دکوراسیون داخلی مدرن
دکوراسیون داخلی مدرن

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

در سبک مدرن می توانید سادگی را در تمام المان های موجود در منزل ببینید . از ویژگی های بارز این سبک می توان به صیقلی ، صاف ، شفاف و براق بودن اشیا و به کاربردن ترکیب رنگ های ساده اشاره کرد . اشکال گوشه دار به معنی سرسخت بودن و اشکال منحنی به معنی پویایی دنیای مدرن است .

 

دکوراسیون داخلی امروزی
دکوراسیون داخلی امروزی

سبک دکوراسیون داخلی امروزی

سبک امروزی با سبک مدرن تفاوت دارد . اما اغلب مردم این دو سبک را با هم اشتباه می گیرند . سبک مدرن برگرفته از طراحی های قرن بیست و یکم است و فضای طراحی شده رسمی تر می باشد . در صورتی که سبک امروزی از قاعده ی خاصی پیروی نمی کند و انعطاف پذیری بالایی دارد . به همین دلیل افراد احساس صمیمیت بیشتری با آن دارند .

 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه
دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه

سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه

از زیباترین و در عین حال منحصر به فردترین سبک های دکوراسیون ، سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه است . مهمترین عنصر به کار رفته در این سبک ، گلیم و فرش ایرانی است . همچنین به کار بردن نقش های سنتی با رنگ های گرم و تند از ویژگی های بارز و مهم آن است .

 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی شرق دور
دکوراسیون داخلی سنتی شرق دور

سبک دکوراسیون داخلی سنتی شرق دور

این سبک نمایانگر زندگی ساده مردم در سرزمین های چین و ژاپن است . در سبک سنتی شرق دور از درب های کشویی ، تشک های راحت برای خواب ، میز و صندل های کوتاه مربعی و نقاشی های مینیاتوری مربوط به ژاپن استفاده می کنند .

 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی غرب
دکوراسیون داخلی سنتی غرب

سبک دکوراسیون داخلی سنتی غرب

در این سبک کلاسیک طراحان از مبلمان مجلل با پارچه های مخمل یا ابریشمی گلدوزی شده و وسایل تزیینی زیادی استفاده می کنند . در سبک سنتی غرب از رنگ های پر رنگ استفاده می کنند .

 

دکوراسیون داخلی ایران باستان
دکوراسیون داخلی ایران باستان

سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان

سنگ های مرمر ، حکاکی ها و تندیس های به کار برده شده در این سبک بر گرفته از دوره هخامنشیان است . در سبک ایران باستان از ترکیب رنگ های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ های آبی ارغوانی و زرشکی استفاده می کنند .

 

دکوراسیون داخلی یونانی
دکوراسیون داخلی یونانی

سبک دکوراسیون داخلی یونانی

این سبک مشابه سبک ایران باستان است . در سبک یونانی از تندیس های باستانی مرمری و حکاکی ها استفاده می کنند که شما را یاد فیلم های تاریخی می اندازند .

 

دکوراسیون داخلی صنعتی
دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی به دوره انقلاب صنعتی در اروپا بر می گردد . با دیدن این سبک حس ناتمام ماندن طراحی به شما دست می دهد . یکی از مهم ترین عناصر به کار رفته در این طراحی استفاده از مبلمان چرم است . همچنین استفاده از جعبه‌های پرینت دار شما را به یاد راه اندازی بسیاری از کارخانه ها در اروپا می اندازد .

 

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال
دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک مینیمال طرفداران زیادی دارد . این سبک مشابه سبک مدرن اما ساده تر از آن است . در سبک مینیمال از لوازم پر زرق و برق استفاده نمی شود و رنگ سفید کاربرد زیادی دارد . در این سبک سعی می کنند از تضاد رنگ ها استفاده کنند مانند استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ سیاه .

 

سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

این سبک یادآور زندگی ساده و بی آلایش مردم شمال اروپا می باشد . در سبک اسکاندیناوی طراحان از مبلمان های ساده استفاده می کنند . طبیعی بودن نورپردازی ، به کار بردن وسایل جانبی کمتر ، استفاده از عناصری مانند استیل ، چوب و پلاستیک های روشن از ویژگی های بارز این سبک است .

 

دکوراسیون داخلی ساحلی
دکوراسیون داخلی ساحلی

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی

هدف اصلی این سبک ایجاد حس آرامش است و شما را به یاد سواحل آمریکا می اندازد . در سبک ساحلی از ترکیب رنگ های خنثی مانند سبز ، آبی ، سفید ، بژ و وسایل چوبی استفاده می شود .

 

دکوراسیون داخلی هالیوودی
دکوراسیون داخلی هالیوودی

سبک دکوراسیون داخلی هالیوودی

این سبک تجلی یک زندگی باشکوه و لوکس است . به همین دلیل از عتیقه جات برای تزیین فضا استفاده می شود . در سبک هالیوودی از رنگ های خیره کننده ای مثل فیروزه ای ، بنفش و قرمز استفاده می شود .

 

دکوراسیون داخلی روستیک
دکوراسیون داخلی روستیک

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

این سبک تداعی کننده ی یک زندگی ساده روستایی است و در آن از وسایل چوبی و سنگی به روشی کاملا ساده استفاده می شود .

 

دکوراسیون داخلی انتقالی
دکوراسیون داخلی انتقالی

سبک دکوراسیون داخلی انتقالی

به این سبک که ترنزیشنال نیز می گویند ، از محبوب ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی است . سبک انتقالی در واقع ترکیب دو سبک سنتی و مدرن است که تعادلی را بین آنها ایجاد می کند . رنگ های حنثی به کار برده شده در این سبک به شما آرامش می دهند و شما احساس صمیمیت نسبت به محیط اطراف خود خواهید داشت .

 

دکوراسیون داخلی فرانسوی
دکوراسیون داخلی فرانسوی

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی

در سبک فرانسوی از وسایل دکوری چینی و روتختی های ضخیم استفاده می کنند . رنگ های به کار برده شده در این سبک عبارتند از : طلایی ، قرمز ، زرد .

 

در این مطلب با انواع سبک های دکوراسیون داخلی منزل آشنا شدید . امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی